Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › ACHTERSTE MISTLAMP 964 ?
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 4 maanden geleden door Vangansewinkel.
-
MakerDiscussie
-
30 augustus 2014 om 19:02
Hallo forum leden
Heb de lichtbalk achteraan mooi gedemonteerd enkel zitten er de achteruit rijlichten in .
De mistlampen zijn nog origineel dicht ? Zit er ergens een bedrading klaar ? Op het keuringsstation Keuren ze dat bij een oldtimer ???
Ik post zo even enkele foto’s van de lichtbalk -
MakerDiscussie
-
Vorige week nog naar keuring geweest met oldtimer. Man op de lijn vroeg achter het mistlicht maar de lijn ernaast sprong meteen bij dat dit niet meer van belang is voor een oldtimer. Auto was uiteindelijk afgekeurd voor stand van een van de koplampen. Daags nadien terug en een andere keurder die mij eveneens vroeg naar het mistlicht. Toen ik hem zei dat dat blijkbaar niet meer nodig was voor een oldie, was het alweer in orde. Maw, ze weten het zelf niet precies maar het zou geen problemen mogen geven.
Edit: Oops, zie nu pas dat de keuring al in orde is. Ik heb overigens ook een moto plaat maar ik denk niet dat DIV deze zomaar uitgeeft. Je hebt de toestemming van het keuringsstation nodig en deze duiden dat dan aan op de aanvraag tot inschrijving. Hopelijk heb je dat dus gedaan…
Hallo ,
Ik ben gisteren probleemloos door de autokeuring geraakt ,
Een mistlamp achteraan bij een Amerikaanse Porsche is niet nodig vertelde ze me daar , maar ik had de mistlampem al wel voorzien achteraan en is misschien ook veiliger zou ik toch in de mist rijden 😉
Hier nog even een foto van op de autokeuringMorgen bij de div in Brussel de oude grote oldtimer plaat die ik nog heb momenteel omruilen in het kleinste model ( moto plaat )
Ja, de voorste mistlichten moeten branden vooraleer de mistachterlichten werken….begrijpe wie begrijpen kan… :bounce: :bounce:
Is opgelost :happydance:
Heb alles correct uitgemeten aan het dashboard,
Weet nu wat het probleem was .
De 2 schakelaars dien beiden in de contacten te zitten alvorens het achterste mistlamp kan werken 😉Hallo NEEE ga zeker zo geen mistlamp blok op de achterzijde hangen dacht deze te demonteren en enkel het lampje met module en de lichtbak steken mist de doormeter van het lampje erin te boren meer niet , rij sewens naar de *porsche garage eens horen .
wil jij zo’n knoert naast je nummerplaat achter op je 964 ? je hebt nog geluk dat het een rode is en het voor de leek niet zou opvallen
ze gaan je in een OPC geen gratis optielijst van die auto in je handen duwen. ik zal je het antwoord van Toon of Wim bij Verellen voorspellen: “ja meneer, t’is een US uitvoering. die hebben geen mistlampen achteraan.” en dat wisten we hier intussen ook.denk gewoon aan je eigen zichtbaarheid, veiligheid en de prachtig vloeiende lijnen van de auto. de bedrading ligt er al dus zoek en schakelaar en lichtbalk 2dehands. er staat in je zoektopic naar een 964er motor een lijst van bedrijven die porsche onderdelen hebben.
ik zou iig op een mistige ochtend voor 435 euro nieuwprijs (klik) geen Scania van 30 ton in m’n kont willen voelen !Hallo forum leden ,
Ben benieuwd ga de week van de 15 de september naar de keuring als het weer wat meezit .
De mistlamp achteraan is niet origineel voorzien veronderstel ik want staat maar 1 schakelaar in die enkel dient voor de voorste mistlampen .
( misschien de voorste mistlampen vervangen door luchtinlaten als deze te vinden zijn ? 🙄 ) of dit is ook een gemakkelijke oplossing een draadloze mistlamp met bediening ,Ik rij straks eens naar de Porsche garage in de buurt en kan misschien via het chassis nummer te weten komen hoe de wagen is afgeleverd in de tijd als deze werd geleverd ?
Denk dat het zoiets is 993
Die van mij had geen mistlicht. Het was een amerikaan. Dat was ik er vergeten bij te melden in mijn vorige post.Voor Oldtimer….staan er mistlichten op…..moeten ze ook branden
Staan er geen op….geen keuring op mistlichten :driver:Ik denk dat het antwoord te zoeken is in het origineel (af fabriek) al of niet aanwezig zijn van een mistlicht.
De 912 heeft nooit eentje gehad en dan moet het waarschijnlijk niet. De 964 had er wel één en die zal dan ook moeten werken.(edit: wat f911fun dus eigenlijk zei 😳 :first: )
Hieronder de richtlijn die is uitgezonden naar de keuring stations.
Dus wat zou moeten gebeuren, de laatste kolom is reden tot afkeuringKrijg de bijlage niet gekoppeld maar in het kort, moet werken indien bij oorsprong gemonteerd.
Probeer morgen de volledige tekst toe te voegen.ik ben afgelopen vrijdag voor een oldtimer keuring in Turnhout geweest. ze hebben mij idd wel gevraagd om de aanwezige mistlamp aan te zetten. hadden ze zich die moeite nog kunnen besparen voor hun 15 euro kostende 3 velletjes papyrus? niet volgens de instructies voor keuring van oldtimers (dd 03/2014). volledige bron van de ministeriele instructies in PDF: KLIK
EDIT: sorry f911fun; ik heb blijkbaar het gras voor je voeten weggemaaid. ik was ervan overtuigd dat ik dit nog deze week ergens gelezen had en ben er de afdrukken voor gaan nalezen en digitaal gaan opzoeken terwijl jij de volgende post al gelanceerd had :respect2:
Mijn 912 (ingeschreven geweest als oldtimer) had ook geen mistachterlicht :salut:
Hangt blijkbaar van keuringsstation tot station af, want ik ben net met mijn oldtimer in Turnhout geweest voor keuring voor verkoop en deze heeft geen mistlicht. Ze vroegen er naar, maar zeiden dat het toch niet gekeurd wordt voor oldtimer. Dus geen afkeuring of opmerking gehad bij ontbreken van mijn mistlicht.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.