Achterste mistlichten werken niet meer

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Achterste mistlichten werken niet meer

• Maker
    Discussie

• snoer 964
    Deelnemer

Bij mijn 993 (1994) werken mijn mistlichten niet meer ,het lampje in de bediening knop gaat uit als je de mistlichten wil aanzetten . De zekeringen zijn goed en de lampen ook , heeft iemand dit al tegen gekomen of heb je een oplossing om dit te verhelpen ? Vorige week werkte alles nog !
      Alvast bedankt om mee te denken .

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
      • Ja de nr 31 was het met 53 er op geschreven .Heb èèn uit mijn 964 genomen om te testen ,maar heb dan gezien dat er 4 dezelfde in de 993 zitten ! Dus was niet nodig 😳 .Nogmaals bedankt voor de hulp .

[quote=”snoer 964″ post=142307]… het was de relay die defect was …[/quote]

welke was het nu? zogenaamde nr 31 in de fuse box vooraan onder de kofferklep aan de passagierskant?
          op deze foto de meest linkse met opschrift 53 van de bovenste rij

:up: :up: :up: *luv *porsche

PB

Mooi toch zo’n forum. :first:

Beste mensen het probleem is opgelost :happydance: het was de relay die defect was :up: Is het normaal dat de achterste mistlichten enkel werken als de voorste aan staan , had ik nooit op gelet voorheen ❓
                In alle geval iedereen bedankt voor de hulp :respect2: :respect2: :respect2:

Snoer

Verwissel nr 31 en nr 34 eens van plaats zijn normaal dezelfde relais dan weet je zeker of er 1 stuk is.

op rennlist 993 forum vind je hier veel info over :first:

mvg

Ik zal dit deze avond eens uitzoeken .Alvast bedankt .

——————————————————————————–

Us old guys need all the light we can get, so I like to enable to fog lights for use with high beams as well as low beams. On my 911SC, it was a matter of moving one wire on the fuse/relay panel. On my Boxster, all that was required was a jumper from pin 87 to pin 30 on the fog light relay.

My 993 has two fog light relays, #31 and #34. I tried the jumper on each of these, but no joy. Anyone know how to do this?

Thanks, Hopelijk ben je hier wat mee

groeten peter

volgens het werkplaatshandboek zit er een “rear fog light cutout relay” behind the rear panel op positie 17dN, ik zou dan denken binnen in/onder de rode lichtbalk of zie je onderin iets zitten in het motorcompartiment?

foglightrelais.jpg

staat er geen lijst op de binnenkant van het zekeringdeksel ? … ik zou anders zelf kijken maar ik ga deze week niet naar ccr, wim en timo zijn nu naar Goodwood revival.

Ik heb hier nog de 964 om te testen welke eventueel kapot zou zijn maar ik weet niet welke relais voor de mistlichten is (vind het niet in het boekje )ik denk wel dat het de zelfde zijn ! Ik had daar ook aan gedacht na dat ik de zekeringen bekeken had .Als er iemand een tip heeft welke relais het is laat maar weten hè ! Dat Bosh center in Zwijnaarde ken ik hoor !

snoer als je denkt dat de zekering ok is dan is waarschijnlijk het relais kapot, dat zijn die grotere blokjes in de zekeringkast die de stroom schakelen, 1 ervan is voor de achterste mistlichten … is iets moeilijker om te testen maar in een bosch diagnosecenter vb aan het groot rond punt van zwijnaarde bollebergen kunnen ze dat wel uitvissen als je dat zelf niet kan

heb onlangs een relay van de koelers van mijn 993 zelf vervangen was een 35 euro van bij VW magazijn om een idee te geven, bij porsche kost dat dubbel voor krak hetzelfde

Kan je de schakelaar gemakkelijk uit het DB halen ? Hoe wil je zeggen spanning meten over de schakelaar , of over het licht ? 😳 😳

S2

Het kan zijn dat de zekering “doorslaat” als ze belast wordt, daarom dat het lampje wel brandt maar dooft bij belasting.

Kan je de spanning meten over de schakelaar, of over het licht?

In mijn schooltijd werd er steeds op gehamerd: “Meten is weten” (Is er redelijk ingetimmerd sorry)

Ja deze zijn het ,ik pak deze avond de ohm meter er even bij om ze te controleren ,want nu je het zegt ik heb dit ook al voor gehad dat ze er goed uitzagen maar dat ze wel degelijk kapot waren .
                                    Laat ons hopen en alvast bedankt :salut:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.