achteruitrijlichten

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 achteruitrijlichten

• Maker
    Discussie
  • Gisteren vastgesteld dat geen van beide achtuitrijlichten nog branden, lampjes zijn OK.

Waar moet ik beginnen zoeken? 🙁

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Wim

[quote=”bladerunner” post=93528]Wim, bedankt voor de info maar zou het kunnen dat de schakelaar rechts zit ipv links. Betreft een G50 boite en volgens mijn boek (+/-800 blz.) zit deze schakelaar rechts. :respect2: :respect2: [/quote]

Klopt je hebt helemaal gelijk. 😳

Voila, hersteld, althans voorlopig. :applaus: :applaus:

Krik genomen, auto naar omhoog en op mijn rug er onder. Rubber hoesje van het contact getrokken en daar was het euvel, één draadje was losgekomen. Dit zit in een soort bus en “den draad” was uit dit busje gekomen en het busje was blijven steken in het contact. Dus draadje wat opgerold en in het vastzittende busje geklemd.
        Later als hij eens boven de put staat zal ik het deftig herstellen.

Nu nog vlug een toertje doen en genieten van het mooie weertje voor het avondeten. :driver: :driver:

Bedankt iedereen voor de info. :drink: :drink:

Wim, bedankt voor de info maar zou het kunnen dat de schakelaar rechts zit ipv links. Betreft een G50 boite en volgens mijn boek (+/-800 blz.) zit deze schakelaar rechts. :respect2: :respect2:

t’Is maar te zien vanwaar je de auto bekijkt natuurlijk, maar ik ga er van uit dat links de chauffeurszijde is en rechts de passagierskant. 😕

Wim

8 amp kan geen kwaad, is nog een vrij lichte zekering, en schakelaar moet je zo kunnen vinden nu. 😉

Beetje snel geweest, de zekeringen nog eens één voor één doorgemeten en ja hoor, eentje gaf niet door en met mijn brilletje op zag ik een haarscheurtje in de zekering. :relaxman: :relaxman:
              Omdat ik geen zekering van 5A bij de hand heb, heb ik er voorlopig eentje van 8A ingestoken, Zou dit kwaad kunnen?

Nu nog de zoektocht naar de schakelaar van de achteruitrijlichten?

Wim

Als de massa oké is zoals je schrijft, zou ik de contacten van stekker een schoonmaken, en in spuiten met contactspray.

Schakelaar van achteruit zit op de bak zoals ik eerder schreef. 😉
                En wel aan de linkerkant.

Achterlichtprobleempje.
                  Zoals hierboven beschreven gaat plots mijn linkerachterlicht niet meer, maar wel mijn linker plaatverlichting.

De twee ronde stekkers in de motorruimte uitgetrokken en getest. Rechts meet ik spanning aan het pinnetje wanneer het licht opstaat. Ook meet ik spanning aan het pinnetje van de rechtse plaatverlichting. Alles OK dus. 8) 8)

Links meet ik spanning op het pinnetje van de plaatverlichting en geen spanning op het pinnetje van de verlichting. 😯 😯
                  De zekeringen zijn allemaal nog OK.

Waar moet ik dit gaan zoeken? 🙁 🙁

Eindelijk even tijd om te zoeken. :engeltje: :engeltje:

Massa is het niet, overal in behuizing massa.

Zekering is het ook niet (hier vertrekt geen geel/groene draad maar waarschijnlijk vroeger ook niet want ze hebben altijd gewerkt.

Waarschijnlijk schakelaar, maar waar bevind zich deze?

Bij het testen gaat nu plots mijn linker achterlicht niet meer. :wtf: Ik heb gemeten in de ronde stekker en meet daar spanning.
                    Ik ga nu het achterlichtblok eens demonteren om te zien of er ergens iets los zit.

[quote=”r6slider” post=93283]Alle lampjes in het achterlicht hebben dezelfde massa dus daar zal het niet aan liggen . [/quote]

Behalve als er slecht massacontact is tussen lampje en het armatuur.
                      Ik meet altijd op de socketbehuizing van het lampje als het ingebouwd is in het armatuur, zo ben ik 100% zeker dat er massa is.

Geert.

Alle lampjes in het achterlicht hebben dezelfde massa dus daar zal het niet aan liggen . Trek aan de binnenkant van de motorkap links of rechts de fiche (dikke ronde) uit en meet of je stroom krijgt bij contact op en in achteruit . Waarschijnlijk niet . Kijk dan zekering 11 na . Meet voor en na de zekering of je stroom hebt . Daar zou een groen/gele moeten vertrekken naar de achteruitrijschakelaar . Meet op de schakelaar of je stroom krijgt . Je kan dit ook in andere volgordes doen . 😉

Wim

Zal inderdaad wel de schakelaar op de bak zijn, of kapot draadje, durven wel eens af te rotten.

Maar kijk inderdaad eerst de massa even na.

Kijk eens of je massa hebt op uw achterlichtblok. Als dat in orde is kijken of ge spanning krijgt als hij in achteruit staat, ik denk aan het contactje dat overleden is 😉
                            Spreek uit ervaring.

slechte massa? bij het uitelkaar halen van mijn achterlichten had ik ook gemerkt da ze beiden aparte massa hadden maar met al da vuil enz.. Best is nameten
                              groeten

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.