Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Achtervering instellen bij ’77er
- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 jaren, 2 maanden geleden door RSR Motors.
-
MakerDiscussie
-
19 oktober 2005 om 16:17
Hoe kan je de achtervering instellen voor bv te verlagen? Ik zie daar geen spiraalveren zitten, of gebeurt dit met de schokdempers? Ik heb momenteel gele koni’s, waar adjustable opstaat. 🙄
-
MakerDiscussie
-
[quote=”mark986″:3mo2fxed]eventueel bij een carrosier je kanten laten bordelen. Is het probleem sowieso opgelost.[/quote]
…en hopen dat de lak d’er niet afspringt 🙁 !
[quote=”AutosDekens”:1haqw1s7]11CM staat inderdaad op papier maar vermits ze werken met een tolerantie van 2cm is het 9CM… Heb zelfs onlangs van de stationschef gehoord dat ze de 11cm met 2cm tolerantie gaan afschaffen, gewoon 9cm[/quote]
De bumpers en drempels mogen dan wél lager dan 9cm (11cm – 2cm) 🙄 !
11CM staat inderdaad op papier maar vermits ze werken met een tolerantie van 2cm is het 9CM… Heb zelfs onlangs van de stationschef gehoord dat ze de 11cm met 2cm tolerantie gaan afschaffen, gewoon 9cm
Als de bodemvrijheid lager is dan 9cm kom je sowieso niet door de keuring.
De wagens die vorig jaar gekeurd werden met verlaging kregen op de keuringskaart de vermelding “verlaagd voertuig met een bodemvrijheid van 11cm”, staat dit niet op de keuringskaart wordt er vanuit gegaan dat de wagen vorig jaar nog niet verlaagd was en dit jaar wel… alle wagens die na maart 2004 verlaagd werden moeten een montage-attest hebben.
Alleen met die vermelding op de kaart of het montage-attest wordt je wagen nog gekeurd met verlaging
Maar zoals ik hierboven dus al zei, ook al heb je montage-attest enz… je wagen zal nooit gekeurd worden als de bodemvrijheid niet meer is dan 9cmTuurlijk 😳
Zou maar een vreemd zicht zijn hé zo een bol achteraan je elver 😉
stefx911n[quote]rolkooin[quote]G 911n[quote]stefan,
:nee van voor heb je toch een trekhaak lings onder als je pech heb
[quote=”rolkooi”:ipnu5wfd][quote=”G 911″:ipnu5wfd]stefan,
:ik ben er 5jaar doorgekommen lag 8cm dit jaar niet er door ook andere venlgen moeten leggen ook er altijd mee door gekommen rolkooi er ook uit niet veillig zeggen ze lig nu 9.5 cm trekhaak moeten scheev kloppen plaaste het bolkje er voor ze zeggen als wat metaal is moet hy er over gaan[/quote][/quote]
Trekhaak moeten scheef kloppen ? Heb jij een trekhaak onder je 911 ?
G 911n[quote]stefan,
:ik ben er 5jaar doorgekommen lag 8cm dit jaar niet er door ook andere venlgen moeten leggen ook er altijd mee door gekommen rolkooi er ook uit niet veillig zeggen ze lig nu 9.5 cm trekhaak moeten scheev kloppen plaaste het bolkje er voor ze zeggen als wat metaal is moet hy er over gaan
stefan,
maar hebben ze het genoteerd op uw controle bewijs dat hij voldeed dan ga je dit jaar ook geen probleem hebben 😆
alléé dat hebben ze mij wijs gemaakt ik heb een corrado en vectra die 9cm en 11cm liggen die hebben een aantekening gekregen dat ze lager liggen en normaal gzien is dit geen probleem meer de volgende jaren
zelfs één met regelbare kit en geen bewijs van plaatsing en toch door controle met opmerking regelbare kit aanwezig 😉Het is idd 11 cm maar met een marge van 2 cm dus eigenlijk moet hij over 9 cm kunnen.
Vorige keer hebben ze bij mij het plankje niet bovengehaald, al een geluk, want mijn elver kan er niet over.
Moet nu terug naar de TC, dus maar hopen dat ze het plankje laten liggen hé 😉
toch ff opletten als je gaat sleutelen aan de achteras en gaat verlagen via de ‘tanden’.Er zit aan de uiteinden van elke torsiestang een ongelijk aantal tanden,zoda het kan zijn als je 1 tand aan de buitenzijde verzet dat je 1tand aan de binnenzijde in de andere zin moet zetten omdat em anders op z’n gat ligt.Ook dacht ik dat het 11 cm moest zijn dattem van de grond moest blijven,maar ik kan er naast zijn.Wat verlagen aan de vooras betreft is het ook niet alleen maar aan die bouten draaien te verlagen.Om dit correct te doen moet ge uw karreke kunnen wegen(wieldrukpunt) links en rechts,om in balans te geraken en alzo te regelen dat het links en rechts nagenoeg gelijk is.Dit is trouwens ook zo als je de achteras correct wil afstellen en niet op’t zicht. 😉
[dan kom het wiel tegen de oli lieding op dat kom je zien als er iets is afis krikhem eens om hoog ik heb het ook gehad nu met spoorverbreeders is he weg
Het wiel zelf kan in de wielkas, daar heb ik nog een cm over, tussen wielkasrand en wiel zelf, maar hij komt tegen het binnenste gedeelte van de wielkas 🙄
Anoniem20 oktober 2005 om 19:11eventueel bij een carrosier je kanten laten bordelen. Is het probleem sowieso opgelost.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.