Achtervolgd door kip

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Achtervolgd door kip

• Maker
    Discussie
  • Nu ik mijn 911 3.2 uit zijn winterslaap heb gehaald merk ik bij het scherp naar rechts sturen (en tegelijk gas geven) een vervelend tikkend geluid achteraan. Het lijkt wel alsof een kakelende kip mij op de hielen zit. Ik dacht in eerste instantie aan een probleem met de ophanging?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Wim

Dan zou mijn eerste check speling lager, is dit het niet dan de aandrijflijn controleren speling.

Maar afgaande op jouw beschrijving, denk ik eerder aan een kogel in de homonkineet die vast zit/slecht meeloopt.

Handrem getest en ok. Getokkel is idd sneller in een snelle rechtse bocht en trager in een trage rechtse bocht. Geluid komt van linksachter, maar ook niet in elke bocht?!?
        Ik heb sperdiff. 60/40.

anders eens je handrem greep vasthouden terwijl je rijdt, dan voel je wel of hij ergens tegen schuurt

bij mijn 3.2 kwam de handremkabel tegen de cardankop
            kabel was losgekomen uit de draagarm

roulementje versleten van een wiel? veertje van de handrem die loshangt in de trommel?
              hopelijk vind je snel de boosdoener

Wim

Controleer even wat deepee schreef, en is dit niet het geval, kan het zijn dat er speling op een homokineet zit, dat geeft bij wrijving ook een tokkelend geluid.

Ik weet ook niet of je een sper hebt. 💡

oorzaak kan echt van alles zijn: heb bij een terreinwagen soortgelijk eens een kiezelsteentje tussen de remschijf en de beschermplaat gehad.
                  probeer te achterhalen of het gelijk loopt met de omwenteling van je achterwiel, zo kan je uitsluiten of het euvel in de aandrijving of ophanging (of elders) zit.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.