Achterzitjes verwijderen etc

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Achterzitjes verwijderen etc

• Maker
    Discussie
  • Stel, ik verwijder de achterzitjes + gordels en plaats een RS-style mattenset.

Gaan ze dan moeilijk doen op de keuring ?

Mijn vermoeden: ja, want de wagen heeft zogezegd 4 zitplaatsen en moet daarom 4 gordels hebben.

Iemand ervaring mee ?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • ik heb al jaren geen gordels achter en zitten altijd gkeurd

AutosDekensn[quote]Een 911 is volgens het PVG nummer slechts met 2 zitplaatsen!!!
        quote]

Mijne 911 is gisteren gekeurd, heeft op papier 3+1 zitplaatsen. ❓

Ah!

Das goei nieuws 🙂

Mooi zo. Dan gaan de zitjes er bij mij ook uit.

[quote=”tvanbroekhoven”:11a8b6cf]Maar is die gekeurd als ‘dagdagelijks’ voertuig of als oldtimer ?[/quote]
            dagelijks gekeurd

Een 911 is volgens het PVG nummer slechts met 2 zitplaatsen!!!

Dus geen probleem als achteraan geen zitjes of gordels zijn.

De achterzitjes zijn eigenlijk noodzitjes, en worden dus niet gezien als volwaardige zitplaatsen.

Ik heb er al enkele keren een opmerking over gekregen op de keuring bij een gelijkvormigheidsprocedure waar de wagen dus volledig opgemeten e.d. wordt. Vaak heb je in de oude types achteraan geen gordels, ik zet er dus ook nooit gordels in. Meestal vragen die mannen naar de achterste gordels en dan zeg ik dat ze in de computer tussen de verschillende PVG nummers maar eens moeten gaan zoeken naar het aantal zitplaatsen van soortgelijke 911’s, en steeds krijg ik gelijk.

Vraag is natuurlijk wel wat de verzekering zegt wanneer er een ongeval gebeurd met een 911 met een passagier achterin… op papier heeft hij maar 2 zitplaatsen…

Maar is die gekeurd als ‘dagdagelijks’ voertuig of als oldtimer ?

wij hebben de gordels uit de 911T van 71 gehaald. En er is nieuwe mattenset geplaatst, vorige week blanco gekeurd

Klopt 🙂

Wat zijn de prijzen voor een mattensetje vr een 911 SC grosso modo?

Zou niet voor direct zijn. Heb eerst nog wat ander werk te verrichten aan de wagen 🙂

Kunnen wij ook maken voor u eh 😉

Ok.

We zullen kijken wat er gebeurd bij mijn volgende keuring.

Zal eerst de zitjes + gordels er uit halen en kijken wat er gebeurd. Indien ze zich niet roeren ga ik mij een RS mattensetje aanschaffen.

roze formulier niet david.

Ik had dat vroeger bij mijn corrado ook, stond gewoon op dat achterste zitplaatsen en gordels verwijderd waren. Steek je ze het jaar nadien terug dan gaat dadt er terug af.

idd, dan zal op je keuringskaart 2 zitplaatsen vermeld staan, en normaliter moet dat dan ook op je roze formulier staan om in regel te zijn..

normaal als je de gordels verwijdert zal dit op het keuringspapier komen te staan. Maar je kan er normaal met door.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.