Ad Blue Cayenne 2015

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Ad Blue Cayenne 2015

• Maker
    Discussie

• PDS
    Deelnemer

Weet er iemand of ik in een Cayenne 2015 gewoon dezelfde Ad Blue mag kappen dan in een vrachtwagen ? :think:

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • PDS

Heb de leverancier gebeld en inderdaad zelfde als van vrachtwagens :up:

Probleem opgelost dus

Ik weet niet hoe het bij Porsche zit maar bij mijn Daily wordt de adblue bijgevuld tijdens het onderhoud. Bij veelvuldig stadsverkeer zou het kunnen dat je sneller dient bij te vullen maar dan krijg je een melding hiervan en geraak je wat vermogen kwijt. Als je geen melding krijgt dat je moet bijvullen, zou ik er ook niet mee beginnen….

Nog wat extra info omtrent AdBlue, van wikipedia.

AdBlue

AdBlue is de gedeponeerde handelsnaam voor AUS32, een 32,5%-oplossing van ureum in gedemineraliseerd water, die gebruikt wordt als bijvoeging bij bijvoorbeeld vrachtwagens die diesel gebruiken, om ze schoner te laten rijden. Het handelsmerk ligt bij de Duitse automobielindustriefederatie VDA.
            AdBlue-tankdop op een bus van het openbaar vervoer in Reims

AdBlue wordt in een afzonderlijke tank op de vrachtwagens en autobussen meegenomen. Ook Volkswagen heeft enkele modellen personenwagens met TDI-motor die Adblue gebruiken zoals bijvoorbeeld: Touran, Sharan en Passat.

Het middel wordt in de hete uitlaatgassen ingespoten vóór een speciale katalysator. De bij de verbranding gevormde stikstofoxiden worden omgezet in elementair stikstof en water. Het verbruik van AdBlue is 3 tot 5% van het dieselverbruik.

Door toevoeging van AdBlue wordt het mogelijk dat dieselmotoren voldoen aan de in 2005 ingevoerde Euro IV-norm en de Euro V-norm.

Ik denk hetzelfde als Rene.
              Echter zullen ze bij Porsche zelf iets anders vertellen denk ik.
              Is ook zo met motor olie toch. Ze promoten altijd hun eigen merken.

Hellow,

AdBlue is idd AdBlue hoor. Moest je toch twijfelen stel gerust de vraag bij je OPC maar wees gerust er is geen onderscheid in auto’s en vrachtwagens.
                Let wel op, gebruik ALLEEN Adblue en geen derivaten die erop LIJKEN. Want er zijn goedkopere producten op de markt die op ADBue lijken maar het niet zijn. Dan ka je natuurlijk wel problemen krijgen. Maar ga bij een reguliere brandstofleverancier en je krijgt het juiste spul..

Gr
                Denis

Omdat er een ad blue tank in zit, net als in bmw X5 en dergelijke om de CO naar beneden te krijgen…

volgens mij Ad blue = Ad blue, maar voor het zekerste toch es navragen ja.

Waarom zou je AD BLUE in een cayenne willen gieten?

goeie vraag ❗ ik zou het zeker navragen bij een OPC want die moderne diesels zijn zo gevoelig.
                      bij de minste foute brandstof moet dan ook nog het hele common rail systeem vervangen worden.
                      dus bezint voor ge begint.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.