Advanced Car Control clinic 5/08/14

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Kalender Advanced Car Control clinic 5/08/14

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
    • [quote=”Sensa911″ post=188266]Driften noemen ze dat in Belgie … hier noemen ze dat “zich vlot door het verkeer bewegen” :bounce: :bounce:[/quote]

Kom het eens voor doen 😀

Heb ondertussen een aanvraag verstuurd voor prijzen en data ! We gaan niet bij de pakken blijven zitten.

Bedoeling moet zijn dat iedereen plezier heeft en kan leren zijn auto beter en veiliger onder controle te houden….

Driften noemen ze dat in Belgie … hier noemen ze dat “zich vlot door het verkeer bewegen” :bounce: :bounce:

PDS

Ja we kunnen natuurlijk ook met zijn allen naar Italie komen voor dat driften :first:

[quote=”pds trading” post=188124]Spijtig dat we het niet op tijd konden organiseren, morgen is er een driftdag in Zolder :think:

Was voor niemand echt heel ver (denk ik)

Tenzij Sensa911 is wil komen kijken :drink:[/quote]

PDS, ik ga je echt geen 2 keer op kosten jagen, al is de verleiding heeeel groooooot!! Wij vertrekken namelijk morgennamiddag van hieruit richting Belgie. Mijn vrouw hare beemer (die staat nog op Belgische platen …) moet naar de keuring … (ik sidder,bibber en beef nu al) en dit was al langer gepland. Het zou dus niet eerlijk geweest zijn en ik wil nog wel in Uw schoon ogen blijven kijken he! :engeltje:

Datum nog ff aanpassen :salut:

Schrijf me maar bij in de deelnemerslijst (wel onder nul ervaring 🙂 )
                Ik krijg nog altijd koud zweet als die kont waggelt.
                Tof initiatiefke!

Dat merk je bij iedereen met een GT3 die koudwater vrees. Nee echt wel makkelijk (eens je de techniek hebt aangeleerd en wat onder de knie).

Lastwissel is makkelijk met die kont.
                  Je hebt power om te corrigeren (ideaal om bij te sturen)
                  De power is mooi lineair (ideaal om in drift te houden)
                  Je hebt een sper. (moet ik geen tekening bij maken)
                  Je voelt de baan goed aan.

Veel moeilijkere wagens die ik er al driftte zijn
                  – Exige S2 (moeilijkste)
                  – BMW Z4 (zeer venijnig ding)
                  – Corvette
                  – Honda S2000

Makkelijk
                  – BMW 3 reeks
                  – BMW 5 reeks
                  – Porsche 997

Ik vond de AMG zelfs moeilijker met zijn overvloed aan koppel. Op nat moet je die echt met dik fluwelen handschoenen besturen omdat die heel snel net te veel input krijgt en een minder direct stuurgevoel heeft.

PDS

Inderdaad makkelijk te driften, maar moeilijk te controleren in de drift denk ik :engeltje:

[quote=”Ghost” post=188115]Vrees dat een GT3 enkel te driften is door iemand met kennis en ervaring :oops:[/quote]

Een GT3 is een makkelijk te driften wagen, geloof me ! (steen-sok).

Faalangst is niet nodig.

[quote=”Ghost” post=188094]Hier ook wel interesse.
                        Al zal het vanaf niveau 0 zijn.
                        Nog nooit een drift cursus gedaan :oops:[/quote]

Doen, gewoon leuk dat je het wil leren, toch?

Zolder rare asfalt en denk niet dat je daar les kan krijgen ?
                          René zal hier wel meer over kunnen vertellen :respect2: GT3 Driften klikerdeklik :driver:

PDS

Spijtig dat we het niet op tijd konden organiseren, morgen is er een driftdag in Zolder :think:

Was voor niemand echt heel ver (denk ik)

Tenzij Sensa911 is wil komen kijken :drink:

Daar heb je een punt …

Ik dacht hier op het forum te hebben gelezen dat ze door veel druk te steken in de banden dit toch voor een deel kunnen oplossen?
                              Een extra set velgen heb ik niet, dus het zal met quasi nieuwe Michelin Pilot Super sports zijn…
                              én tóch zou ik graag meegaan :lol:. (Een piloot uit de Porsche Cup heeft me zelf deze cursus aangeraden)

PDS

[quote=”petertav” post=188089]btw, ben ik de enigste niet-GT3/Cayman-R rijder die mee wil gaan spelen?[/quote]

Ik denk inderdaad dat wij daar met een GT3 onszelf wel eens erg belachelijk zouden kunnen maken … 😳 😳

Vrees dat een GT3 enkel te driften is door iemand met kennis en ervaring 😳

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.