Home › Forum › Porscheforum On Track › Trackday Kalender › Advanced Car Control clinic 5/08/14
- Dit onderwerp bevat 40 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 4 maanden geleden door
Johan Huygens.
-
MakerDiscussie
-
26 juli 2014 om 23:57
Op 5 augustus, advanced CAR Control Clinic bij RSR Nurburg.
Driftcursus op iets hogere snelheid. Met eigen Porsche of Rental Car.
Meer info per PB, I’m goinghttp://www.rsrnurburg.com/drive-the-nuerburgring/driving-academy/car-control-clinic
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Ghost” post=188094]Hier ook wel interesse.
Al zal het vanaf niveau 0 zijn.
Nog nooit een drift cursus gedaan :oops:[/quote]
Voor mij geldt hetzelfde.
totaal geen ervaring met driften maar wil wel graag met de GT3 rijden.[quote=”Ghost” post=188094]Hier ook wel interesse.
Nog nooit een drift cursus gedaan :oops:[/quote]
Voor mij geldt hetzelfde.
totaal geen ervaring met driften maar wil wel graag met de GT3 rijden.Hier ook wel interesse.
Nog nooit een drift cursus gedaan 😳Ik rijd met geen GT3 of Cayman R ben zelfs Porsche loos voorlopig
btw, ben ik de enigste niet-GT3/Cayman-R rijder die mee wil gaan spelen?
[quote=”jokkevlo” post=188032]Ik wil als newbie wel proberen dat in mekaar te flansen.
Bij maitrise is het zo dat je al driftervaring moet hebben voor het vrij driften en je anders een cursus moet volgen. Dus moeten we twee groepen maken. Voor ik een datum zoek. Wie zou willen gaan en in welke groep?
Als er genoeg kandidaten zijn open ik wel een doodle met mogelijke data.Dus:
Groep 1 (cursus met wagen van maitrise)
–Groep 2 (ervaren drifter, eigen wagen)
– Jokkevlo
– PDS
– Monza
–
–
–
Pls re-quote[/quote]ik kan eigenlijk niet echt de prijzen terugvinden ? :engeltje:
Eigenlijk beslis ik dat niet, maar bij MDV halen ze je van de baan als je de auto onvoldoende onder controle hebt. Een driftcursus gevolgd hebben is meestal de referentie denk ik. Je moet dat wat van jezelf weten he.
Uiteindelijk is een eventuele opfrissingscursus nooit slecht he, heb dat onlangs ook nog eens meegedaan met een groep.
Met die huurauto’s driften is op zich al vrij moeilijk…. ik kan moeilijk uitmaken wie welk “niveau” heeft. Je hebt mijn filmpje gezien, dat is “vrij” driften, dwz dat je je auto voldoende onder controle hebt om niet elke ronde rond te staan….. en je bv weet dat als je de auto dreigt te verliezen je gaat “meesturen” ipv tegensturen.
Ervaring, tja, ook wagengewijs, vroeger met mijn ST repro kon ik ook lekker spelen zowel nat als droog :lekker: maar nu kom ik niet toe aan de grens, buiten die keren dat ik gas geef met herfstweer en ‘t poepke zich even zet als ik wil invoegen en hij over de strepen of een nieuw stukje gladde asfalt zich even laat gaan…
Ik ben eigenlijk op zoek naar een leuke dag om met m’n oudje te kunnen spelen zonder dat ik hem in een vangrail ga zetten, maar wil ook niet beginnen met een huurwagen, tenzij die 300+hp heeft op de achterwielen:D
Bestaan daar ook opties voor? En de trackdays dan niet meegerekend, want dat kan altijd. Wil ook wel specifieke instructies… Of misschien doen zoals Chris Harris, skinny tires: https://www.youtube.com/watch?v=HPh90yNX-mY en da kost ook ni veel die bandjes…Jokke wat is een ervaren drifter ?
Ik heb de GT3 wel onder controle en kan hem op de baan wel zachtjes laten uitbreken, dus waar ligt de grens van ervaring ? :think::up:
Ik wil als newbie wel proberen dat in mekaar te flansen.
Bij maitrise is het zo dat je al driftervaring moet hebben voor het vrij driften en je anders een cursus moet volgen. Dus moeten we twee groepen maken. Voor ik een datum zoek. Wie zou willen gaan en in welke groep?
Als er genoeg kandidaten zijn open ik wel een doodle met mogelijke data.Dus:
Groep 1 (cursus met wagen van maitrise)
–Groep 2 (ervaren drifter, eigen wagen)
– JokkevloPls re-quote
Met trailer enkel full brake test, niet overdrijven ook niet hé 🙂
Rest was wel leuk, lastwissels met de pick-up in overstuur :-))Dat is vast wel moeilijk om de controle te bewaren op dat nat wegdek met aanhanger waar nog een 2de pick-up opstaat?
😀
I’m in ! Vorig jaar bij RSR dagje in Duitsland gedaan en vorige week mini-training met een Isuzu pick-up. Is altijd fun !
Voordeel is dat we niet eens op het goede weer hoeven te wachten 🙂
Februari of wouden jullie nog sneller ?:first: ik doe mee setje Banden liggen al klaar :happy: :relaxman:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.