advies bij aankoop 911 targa

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening advies bij aankoop 911 targa

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 112)
    • Ben vanmiddag gaan zien. Motor staat droog. Interieur behoorlijk. Carrosserie: is werk aan (hier en daar wat deukjes). Kan niet inschatten of hij echt volledig roestvrij is. (zag onder de achterbumper veel bruin en tussen de herlaklaag en de join aan ramen ook een bruin randje). Vraagprijs is ook niet echt extreem

[quote=”Bas” post=145322]Deze persoon komt professioneel over.[/quote]Wanneer ga je kijken? 😉

wordt gekeurd voor verkoop als oldtimer

Waarom niet voor dagelijks gebruik? :think:

Nog eentje
            klikhierop
            Deze persoon komt professioneel over. Bekend in Porsche middens?(Dieter Cuypers uit Ninove) ❓

Koop een goeie. Lang stilstaan, straks motorlekkage, 12k verder enz. klikhierop

Niet simpel he Bas ! 😀
                Bij auto’s van deze leeftijd is er altijd wel iets dat er aan schort of voor verbetering naar eigen smaak vatbaar is.
                Naar mijn bescheiden mening ziet er die op foto wel oke uit.
                Zowel het interieur ,bumpers ,motor,wielen,enz. lijken op eerste zicht overeen te stemmen met het type/jaartal.
                Die achterspoiler lijkt een org. type maar weet ik niet of het dit model al was in 1982 ?
                Bij deze zou ik persoonlijk extra aandacht schenken aan de motor ,die ziet er niet zo fris uit.
                Wat niet wil zeggen dat die slecht is maar ik zou denken dat een liefhebber zijn motor iets netter qua uitzicht houd .
                Bv. die delco kap ,die zit er volgens mij al langer dan 6 jaar op wat een gebrek aan onderhoud zou kunnen voorspellen
                Hierboven heb ik ergens gelezen dat die wat blauw rookt bij het starten .
                Oke een wagen die lange tijd heeft stil gestaan (boxer motor)kan in het begin roken maar dit mag in principe alleen maar bij de eerste keren gebeuren ,daarna moet die in principe gewoon rookvrij zijn als die goed is.
                Als die meneer zijn wagen verkoop heeft die heus al wel een paar keer gedraaid voor er kopers komen kijken.
                Als je een wagen na 6 jaar terug opstart word er verondersteld dat je de oude olie eraf laat en ten minste een nieuwe oliefilter en derg. erop zet , dus iets om op te letten als je gaat kijken.
                Ik bedoel maar ,In principe kan je een perfect goede motor voor langere tijd stilzetten en door een foute opstart kan je schade veroorzaken.

109.000 km voor een ’82 lijkt me zeer optimistisch. Dit wil zeggen dat de wagen een gemiddeld van 3500 km per jaar heeft gereden. Het kan maar lijkt me toch weinig.

Gewoon gaan zien en een eerste indruk opdoen. Spreek met de verkoper, stel hem alle vragen die je wil weten, zo krijg je al een betere kijk op de wagen, vanachter je computer kom je niks te weten.
                    In advertentie staat 150 Pk maar daar zal hij waarschijnlijk wel Kw mee bedoelen, dan klopt dit.

Iemand al naar dit exemplaar gaan kijken? (heb deze in de verkeerde thread gepost)
                      tweedehands.autoscout24.be/Porsche-911-9…ine-Violet-238115380
                      Staat al een jaar of 6 stil en niet meer ingeschreven….
                      Besef dat er wat kosten aankomen mbt. remleidingen/hydrauliek en mogelijk ook wat aan de motor, maar is het risico te nemen als de carrosserie goed is? Wat zou zoiets mogen kosten?

Neem je tijd Bas en zorg voor goede spaarpot… 😮 Ik volg Bully, ideale koop = van een gepassioneerde die iets anders op t oog heeft,..zoals je op t forum wel eens kunt tegenkomen – Die kunnen je uren vertellen wat ze met de auto gedaan hebben – prof verkopers nemen het niet allemaal zo “nauw” met wat ze verkopen…succes met zoektocht
                        James

Je moet een particulier gaan zoeken. Bij de handelaren, die precies weten wat ze verkopen, ga je niets goedkoops vinden. Motor nat, ga dan maar uit van een kostenpost 😉

Nog een mogelijk aankoopproject:
                            http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-sc-targa-3-0l-blauw-1982-77403343.htm

Veel aan gebeurd, met enkele nadelen: op 3 punten beperkte lakschade (2 putjes bij scharnieren motorkap) en achteraan bij wielkap. Motor is vrij nat. Targadak heeft update nodig. Verder lijkt de auto ok? Zou graag AKK doen ,maar kan enkel ter plaatse in schilde….

Dan moet je iemand mee nemen met verstand van zaken. Blauwe rook is logisch na zolang stilstand. Remmen zullen ook niet helemaal lekker gangbaar meer zijn, oude rem-olie. Beste is alle vloeistoffen en filters vernieuwen enz.

Probleem is dat de wagen is uitgeschreven. Transport naar keurder is praktisch probleem…

Bas de bandentrapper. 😆

Banden zijn het laatste waar ik naar zou kijken. En ze moeten zowiezo vervangen worden aangezien ze al 6 jaar stilstaan en daarvoor misschien ook al enkele jaren oud zijn. Dus met een band van ongeveer 10 jaar oud zou ik niet rondrijden. 😉

Als je denkt dat de wagen de moeite is zou ik een AKK laten doen. Dan weet je alle + en – punten. :up:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 112)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.