Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › advies bij aankoop 911 targa
- Dit onderwerp bevat 112 reacties, 31 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door hcm renders.
-
MakerDiscussie
-
6 augustus 2013 om 00:48
Hallo,
Ik heb me recent aangemeld via deze link:
https://porscheforum.be/forum/74-stel-jezelf-even-voor-/121297-hallo-ik-ben-basAangezien mijn zoektocht nog maar pas begonnen is heb ik volgende vragen:
1. US import : voordeel of nadeel tov europese wagen? (ik heb de indruk dat deze soms goedkoper zijn via handelaars?)
2.2.7 magnesiumblok vermijden? (hopelijk stoot ik niemand tegen het hoofd…)
3. volgende targa’s staan op kapaza:http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/porsche-911-targa-1981-75987105.htm
22.000 euro, particulierhttp://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-sc-targa-1978-in-een-goede-staat-75714514.htm
16.700 euro, handelaar
-> dit lijkt een enorm verschil, zeker omdat er maar 3 jaar tussen zit en bovendien via handelaar. Waar moet ik op letten?4. ik zag ook op kapaza een 911 met 964 ombouwkit (zie link hieronder). Uit literatuur via deze site zag ik dat ombouwkits de restwaarde serieus doen zakken. Wat mag je voor zo’n wagen +/- betalen?
http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/911-cabrio-75657717.htm
Groeten en dank bij voorbaat voor de feedback!
Bas -
MakerDiscussie
-
Ben net gaan kijken naar een 911 uit 1982 die 6 jaren heeft stilgestaan. Startte direct maar in begin veel blauwe rook (leek wel wat weg te trekken) en niet te veel km. Banden leken wel OK.
Soortgelijke ervaringen? Ergens in het bijzonder op letten? ❓[quote=”Bas” post=142682]Feedback die ik kreeg van Porsche specialist nav. diagnose van een US 911 3.0 porsche uit 1981:
– bepaalde onderdelen van deze motoren zijn zeer moeilijk te krijgen zodat soms de hele blok vervangen moet worden. Niet mijn woorden maar die van Porsche specialist. :D[/quote]
Ik ben zeer benieuwd naar wat die onderdelen dan wel zijn dat je een heel blok moet vervangen :wtf:Feedback die ik kreeg van Porsche specialist nav. diagnose van een US 911 3.0 porsche uit 1981:
– bepaalde onderdelen van deze motoren zijn zeer moeilijk te krijgen zodat soms de hele blok vervangen moet worden. Niet mijn woorden maar die van Porsche specialist.
PS. die Amerikanen hebben doorgaans wel een bijzonder goede carrosserie… (maar hier vertel ik niets nieuws…)
Content dat ik me weer behoed heb voor miskoop door diagnose te laten doen 😀[quote=”Mart” post=142412]Weer tijd voor een leermomentje!
Ik ben ook blue op VS versus Europese elfjes. Wat zijn dan de technische/kwaliteitsverschillen qua af-fabriek? Het enige dat ik weet is dat een 964 wtl daar een Roadster heet en dat ze de achterbanken in de fabriek hebben laten staan …[/quote]
Naargelang type en jaartal kan er hier en daar wel wat verschil inzitten ,meestal komt het er op neer om aan de destijds strengere USA milieu en veiligheid normen te kunnen voldoen.
Om maar een paar voorbeelden te noemen in 1974 bv. is er de harmonica bumper gekomen omdat deze volgens de Amerikaanse wetgeving een een impact van +- 10km/uur moest kunnen doorstaan.
Motorisch gezien zijn er door de jaren een aantal aanpassingen ivm milieu eisen geweest zoals gewijzigde compressieverhouding, nokkenassen ,luchtpomp, kat enz. die meestal inhielden dat in dezelfde periode sommige USA motoren minder vermogen hadden dan de EURO 911 .
Om het makkelijk te maken zit er in de verschillende USA staten onderling nog wat verschil ivm milieu wetgeving ,een 911 die bv. voor de staat California geproduceerd werd moest aan strengere eisen voldoen ivm. %CO uitstoot dus is anders dan een Noord Amerikaan . 🙄
Kwalitatief zijn deze USA motoren echter daarom niet minderwaardig ,zoals hierboven reeds vermeld rolden deze ook gewoon in Duitsland van de band en met de zelfde Porsche maatstaf gemeten.
Naargelang type/jaartal en de staat waar die voor voorzien werd kan een USA dus perfect gelijk zijn aan een EURO 911.
Het is dus een misverstand wat de wereld word ingestuurd en steeds maar weer verder word verteld dat elke USA Porsche per definitie slechter zou zijn.
Een wagen is gewoon goed of hij is slecht en dat is voor USA of EURO gelijk .
Maar ach ,zolang deze verhalen de ronde blijven doen kan een liefhebber hier misschien wel juist zijn voordeel uit halen . 😉
De enige reden wat in mijn opinie bij sommige gevallen een probleem kan geven is het niet aanwezig zijn van een euro gelijkvormigheidsattest ![quote=”Mart” post=142421]Btw (By the way; trouwens; overigens) de hobby der klassiekers (of newbees hobby rijders) omvat VEEL meer dan alleen een rondje sturen in een bolide die het altijd maar perfect doet …
Het oplossen van probleempjes, het zoekproces, het aanbrengen van verbeterpuntjes (persoonlijk of origineel), meetings, het plegen van onderhoud of het gezever erover zijn facetten op zich waar je plezier aan kunt beleven. Het moet allemaal wel een beetje beheersbaar blijven tuurlijk, maar dat zou met een goeie P mogelijk moeten zijn!
Ik heb inmiddels geleerd dat het aller belangrijkste van de hobby het genieten betreft, je persoonlijke beleving met je bolide, dan wel het sleutelen, het poetsen, het kijken naar of de kilometers die je ermee maakt.
Maar dat staat dus los van wat voor wagen het is, als het goed is ben je toch het meest enthousiast over de bolide die jezelf rijdt, anders had je wel voor een andere gekozen toch? *luv
…of je wist bij aanschaf niet beter tuurlijk… :think:
dan wellicht toch beter om eerst maar es een pittige discussie … :what: …aan te horen over de bolide van je voorkeur!! :drink:[/quote]
Dat is nu eens mooi verwoord zi :applaus:
Btw (By the way; trouwens; overigens) de hobby der klassiekers (of newbees hobby rijders) omvat VEEL meer dan alleen een rondje sturen in een bolide die het altijd maar perfect doet …
Het oplossen van probleempjes, het zoekproces, het aanbrengen van verbeterpuntjes (persoonlijk of origineel), meetings, het plegen van onderhoud of het gezever erover zijn facetten op zich waar je plezier aan kunt beleven. Het moet allemaal wel een beetje beheersbaar blijven tuurlijk, maar dat zou met een goeie P mogelijk moeten zijn!
Ik heb inmiddels geleerd dat het aller belangrijkste van de hobby het genieten betreft, je persoonlijke beleving met je bolide, dan wel het sleutelen, het poetsen, het kijken naar of de kilometers die je ermee maakt.
Maar dat staat dus los van wat voor wagen het is, als het goed is ben je toch het meest enthousiast over de bolide die jezelf rijdt, anders had je wel voor een andere gekozen toch? *luv
…of je wist bij aanschaf niet beter tuurlijk… :think:
dan wellicht toch beter om eerst maar es een pittige discussie … :what: …aan te horen over de bolide van je voorkeur!! :drink:
Weer tijd voor een leermomentje!
Ik ben ook blue op VS versus Europese elfjes. Wat zijn dan de technische/kwaliteitsverschillen qua af-fabriek? Het enige dat ik weet is dat een 964 wtl daar een Roadster heet en dat ze de achterbanken in de fabriek hebben laten staan …
Allee alle kemphanen komen de 29ste naar de rit, snijden in de abdij elkaars strot af en gaan recht naar de hemel. Toffe bende hier !
De mijne is ook ex-usa. Was dus roestvrij. Daarna gerestaureerd-gespoten en totale motor-bak-remmen-revisie. En uiteraard europees gemaakt. Voordeel is wel dat ik een goed werkende airco heb
[quote=”targa 84″ post=142352][quote=”janullrieg” post=142351]Ik begrijp eigenlijk ook nie goed waarom een ‘amerikaan’ zo als minderwaardig aanzien is.
Ik heb mijn 3.2 een tweetal jaar geleden laten overkomen en nog geen seconde spijt van gehad.
Ik denk niet dat er veel zijn die nog in zo’n goede staat zijn.
De vele extra opties krijg je er zo maar bij.[/quote]helemaal mee eens
perfecte staat niks roest nergens.
:drink: :drink:[/quote]Kijk, met zulke info kun je iets! 😉
Maar waarom zo laat pas goed praten over jullie import?
Mensen vragen hier raad over een import, geef ze dan jullie ervaring. :drink:
We zitten hier niet alleen om raad te krijgen, raad geven hoort er even goed bij. 😉[quote=”Rocco” post=142349]Ok hij is nog jong maar het zou misschien helpen om niet steeds Amerikaanse 911’s af te zeiken op basis van vooroordelen waar hij dan zelf geen ervaring mee heeft, en dan komt klagen dat een 924 niet als een echte porsche wordt aanzien … [/quote]
Ik klaag helemaal niet dat mijn 924S niet aanzien word als een “echte” Porsche. Het is er namelijk één. 😉 Wat ik me wel afvraag, als er zovelen zijn die het niet kunnen aan”lezen” dat ik de Amerikaanse 11jes zo “afzeik” (zoals jij het noemt), waar zijn dan alle eigenaren van Amerikaanse 11jes om mijn mening hierover te weerleggen? Er zijn hier genoeg mensen die er zo één hebben maar houden allen (wijselijk?) hun mond. Is dit omdat ze misschien moeten toegeven dat een Amerikaanse toch niet DAT is wat ze verwacht hadden of toch meer problemen met zich meegebracht hebben naderhand? Think about it… 😉
Iemand met een beetje kennis van zaken die weet wat hij doet kan net wel een goede zaak doen aan een amerikaan, ze zijn ten slotte ook in Duitsland van de band gerold net als een 924. Maar ja beetje je huiswerk doen en iets proberen bij te leren is te veel gevraagd natuurlijk.
Ik denk dat we hier allen zitten om bij te leren, dus ook ik. Maar zoals ik hierboven al zeg: Als iedereen zijn mond houd over zijn importje, dan valt er natuurlijk moeilijk iets bij te leren. 😉
Er staan trouwens 2 dure Amerikaanse P’s bij ccr ik denk niet dat ze daar zo dom zijn om hun klandizie te bruskeren met zulke opmerkingen.
Ik zeg niet dat ze allemaal slecht zijn, zeker degene die bij specialisten te koop staan zullen zeker wel van een goede kwaliteit zijn (ivm reputatie zoals je zelf al aanhaalt). Maar 9/10 Amerikaantjes die hier voorbij komen zijn van een particulier, juist ingevoerd, nog niet ingeschreven of op O-plaat en allen aan bodemprijzen. Kijk, van zo’n wagens kun je best gewoon wegblijven. Ik denk dat iedereen hier, en waaronder jij een perfect voorbeeld bent, kan getuigen wat een P kost als je er (veel) stukken aan hebt. Als je daarop niet voorzien bent maar enkel een 911 ziet voor weinig, dan kun je wel eens heel erg bedrogen uitkomen!
Maar als de vooroordelen van sommigen hier primeren dan is dat een goede reden voor mij om mijn tijd hier niet meer te verdoen …
Vooroordelen zijn er overal Rocco, ook irl. Dus om zulke reden wegblijven hier, zou toch wel zonde zijn. Zeker omdat er velen hier (waaronder ik ook, ookal ken ik je persoonlijk niet) heel benieuwd zijn naar je 993 vooruitgang en hopen dat je er snel weer mee op de baan kan!
[quote=”janullrieg” post=142351]Ik begrijp eigenlijk ook nie goed waarom een ‘amerikaan’ zo als minderwaardig aanzien is.
Ik heb mijn 3.2 een tweetal jaar geleden laten overkomen en nog geen seconde spijt van gehad.
Ik denk niet dat er veel zijn die nog in zo’n goede staat zijn.
De vele extra opties krijg je er zo maar bij.[/quote]helemaal mee eens
perfecte staat niks roest nergens.nog prachtig eerste lak.beetje steenslag voor.dat hoort erbij
gebruiks sporen niet erg.voor een Porsche van 30jaar oud.
:drink: :drink:Ik begrijp eigenlijk ook nie goed waarom een ‘amerikaan’ zo als minderwaardig aanzien is.
Ik heb mijn 3.2 een tweetal jaar geleden laten overkomen en nog geen seconde spijt van gehad.
Ik denk niet dat er veel zijn die nog in zo’n goede staat zijn.
De vele extra opties krijg je er zo maar bij.Ok hij is nog jong maar het zou misschien helpen om niet steeds Amerikaanse 911’s af te zeiken op basis van vooroordelen waar hij dan zelf geen ervaring mee heeft, en dan komt klagen dat een 924 niet als een echte porsche wordt aanzien … komaan dan zoek je het toch zelf. Er zijn hier nochtans genoeg leden die wel heel positief zijn over hun Amerikaanse P’s en dan uit eigen ervaring spreken en niet van horen zeggen of ergens gelezen op internet. Iemand met een beetje kennis van zaken die weet wat hij doet kan net wel een goede zaak doen aan een amerikaan, ze zijn ten slotte ook in Duitsland van de band gerold net als een 924. Maar ja beetje je huiswerk doen en iets proberen bij te leren is te veel gevraagd natuurlijk. Er staan trouwens 2 dure Amerikaanse P’s bij ccr ik denk niet dat ze daar zo dom zijn om hun klandizie te bruskeren met zulke opmerkingen. Maar als de vooroordelen van sommigen hier primeren dan is dat een goede reden voor mij om mijn tijd hier niet meer te verdoen …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.