- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
14 april 2012 om 22:10
Hallo iedereen,
Een collega van mijn vrouw heeft blijkbaar nog een 911S 2.7 van 1977 in de schuur staan. De wagen is 15 jaar geleden ingevoerd uit Amerika en staat sinds een jaar of 5 stof te vangen. Heeft daarvoor zonder problemen gereden maar echt veel kilometers heeft hij er niet mee gedaan.
Ik weet dat de wagen geen collectors item is : de scary 2.7 motor (met 5 vinnen), een targa, ex usa en overspoten (door de huidige eigenaar). De wagen was origineel emerald green (van wat ik kan zien in motorcompartiment en bagageruimte) en is nu Minerva blue. Heeft een volleder lichtbruin interieur dat nog wel in goede staat is en vooral, is roestvrij.
De wagen staat niet te koop ofzo maar ik vind het doodzonde dat die daar staat weg te kwijnen. De eigenaar heeft me gezegd dat als ik de wagen proper (zal een klus worden) en terug rijklaar krijg dat hij hem terug zal verzekeren en inschrijven en dat ik hem wel onder mijn hoede mag nemen om hem “levend” te houden. De eigenaar heeft ook nog een dikke map liggen met documentatie, onderhoud etc en die krijg ik van de week want daar moest hij nog achter zoeken.
Sorry voor de lange intro en hier komen de vragen.
1.Hoe start ik de wagen terug op zonder teveel risico’s, ik dacht zelf aan
a. Oude benzine verwijderen. Hoe ? Gewoon tank uitbouwen en uitkappen ?
b. Nieuwe lucht, benzine en oliefilter steken
c. Nieuwe bougies steken
d. Distributiekap nakijken. Hoe ?
e. Wat met de oude olie ? Gewoon aflaten ? Zal wel even duren want koud.
f. Nieuwe olie steken. Welke en hoeveel (minimum hoeveelheid en
daarna peilen als hij draait). Zou ik best nadat de wagen warm is
de olie terug aflaten en nogmaals nieuwe steken ? Zo een beetje flushen
als het ware ?
g. Nieuwe batterij steken (oude is toch kapot)
h. Zal ik best de wagen ergens bij garagist binnendoen om af te stellen
ofzo (enige suggestie in omgeving Westerlo? Mss iemand van het forum
die die motoren goed kent ?)2. Mocht de motor gedraaid hebben denk ik dat de tweede stap de remmen en de banden
zullen zijn. Ik dacht zelf aan :a. Remklauwen demonteren
b. Kuizen met remreiniger ?
c. Nieuwe blokken steken
d. Nieuwe remolie3. Hoe kan men zien of de motor enige modificatie heeft gehad zoals de befaamde
pop-off valve of kettingspanners of steken ze die enkel op de SC ?Wat denken jullie ? Zit ik een beetje in goede richting ? Alle hulp en suggestie welkom !
In bijlage een foto van het motorcompartiment (by the way is die oliekoeler standaard of nadien bijgeplaatst ?) Had dit zelf nog nooit gezien. Mss omdat de wagen in het warme florida heeft rondgereden ? ook nog foto van de velgen. Beetje gepikkeld maar er niet volledig door denk ikAlvast bedankt
Dakke
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.