- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
19 april 2012 om 09:47
Hallo,
Ik post even een een bericht om wat info te krijgen over een lopend herstel van men Porsche Targa van 82.
De wagen heb ik gekocht en wist dat er wat werk aan de motor was. Verder een eerlijke wagen met alle papieren (onderhoud boekje en zo) en het is een Belgische wagen.
Ik heb de wagen binnen gestoken en het eerste bericht was dat het “blokje” goed was. Ze hebben diverse items rond de motor vervangen (hydraulische kettingsspanners, dichtingen, uitlaat ketting, remmen…). Alles terug opgebouwd en het is ineens niet meer zo een goed “blokje”.
De gedane kosten tot dusver ligt boven de 7000 euro.
Nu krijg ik de boodschap dat de motor een revisie nodig heeft. De motor heeft een revisie v/d cilinderbanken nodig en dit zou me nog eens +6000 euro kosten om een rijdende wagen te hebben.Ik weet dat het een Porsche is en dit wel eens kan oplopen, maar dit swingt de pan uit volgens mij. (hij is niet binnen gedaan bij een gewone garage, maar een bedrijf met Porsche in hun naam)
Via deze weg probeer ik een beetje advies/feedback te krijgen van experts vooraleer ik in dit verhaal verder ga.
Is dit een normale situatie? (ik zelf heb er niet zo een goed gevoel bij)
Dank U voor de feedback.
mvg,
Kurt
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.