Advies nodig ivm motor herstel Porsche Targa ’82

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Advies nodig ivm motor herstel Porsche Targa ’82

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik post even een een bericht om wat info te krijgen over een lopend herstel van men Porsche Targa van 82.
    De wagen heb ik gekocht en wist dat er wat werk aan de motor was. Verder een eerlijke wagen met alle papieren (onderhoud boekje en zo) en het is een Belgische wagen.
    Ik heb de wagen binnen gestoken en het eerste bericht was dat het “blokje” goed was. Ze hebben diverse items rond de motor vervangen (hydraulische kettingsspanners, dichtingen, uitlaat ketting, remmen…). Alles terug opgebouwd en het is ineens niet meer zo een goed “blokje”.
    De gedane kosten tot dusver ligt boven de 7000 euro.
    Nu krijg ik de boodschap dat de motor een revisie nodig heeft. De motor heeft een revisie v/d cilinderbanken nodig en dit zou me nog eens +6000 euro kosten om een rijdende wagen te hebben.

Ik weet dat het een Porsche is en dit wel eens kan oplopen, maar dit swingt de pan uit volgens mij. (hij is niet binnen gedaan bij een gewone garage, maar een bedrijf met Porsche in hun naam)

Via deze weg probeer ik een beetje advies/feedback te krijgen van experts vooraleer ik in dit verhaal verder ga.

Is dit een normale situatie? (ik zelf heb er niet zo een goed gevoel bij)

Dank U voor de feedback.

mvg,

Kurt

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Jullie hebben gelijk hoor, je eerst laten informeren en dan aankopen is de beste manier. Het feit dat hier nuttige info te vinden is is ook bewezen voor mij.
      Ik zit/zat met een situatie en daar heb ik van de forum leden feedback op gekregen. Of ik nu een kat in een zak heb gekocht zou ik betwijfelen. Het initiële advies voor de herstelling was verkeerd en dit heeft de herstellingskosten de hoogte in laten schieten….
      Ondertussen heb ik een compromis kunnen treffen en zal de wagen verder hersteld worden. Thanks voor de feedback!!!
      @ 911-Lover, ik zal me vandaag even voorstellen 😉

len

Is niet het antwoord dat Kurt verwacht. Stel je voor en je zal zien dat je hier heel veel nuttige info kan krijgen. Er zijn hier veel bekwame/hulpzame mensen.

Als Kurt zich voor de aankoop van de wagen zich eerst had voorgesteld ( wat nog steeds niet gebeurd is) en dan vragen had gesteld voor de aankoop had die misschien niet tot de aankoop over gegaan .
          Ik vrees nu dat hij een kat in een zak heeft gekocht (waar hier dikwijls voor gewaarschuwd wordt) en zou nu met hulp van hieruit tevergeefs de brokken moeten gelijmd worden .
          Ik vrees ervoor dat je je in de luren hebt laten leggen en nu op de blaren moet zitten .

euhm.. ikzelf heb ook wat fratsen voorgehad bij een officiële garage.. maar zulke prijzen :s ze mochten hem houden denk ik..
            voor dat geld mag er al een volledig nieuwe gereviseerde motor inliggen.

Aha…
              Johan….
              Back in town?

Amaai, dat zijn nogal prijzen die hier genoemd worden voor herstellingen aan een 911 motor…

Voor die prijs heb je wel een paar SC motors onder handen genomen hoor!

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat er allemaal al aan gebeurd is en wat er nog allemaal moet aan gebeuren nu volgens die mannen…

Ik heb vorig jaar rond deze tijd liggen uitkijken voor een volledig ruilblok voor een SC. Vond er die redelijk droog waren en nog in de wagen hingen voor 4000 euro ! Heb hem toen laten herstellen door Johan om hem matching numbers te houden.

Nu ga ik eens ruig doen en een gokje wagen; maar als dat fameus bedrijf ” Porsche ” in hun naam staan heeft moet je maar eens vragen wat zo een blokje moet kosten in 1 van die af te breken Engelse SCtjes die ze staan hebben op dit ogenblik….. 🙄
                  Als je 14.000 voor enkel een motorrevisie moet geven moet de wagen verder in toptoestand zijn, anders is het eigenlijk een totaal verlies in mijn ogen.
                  Trouwens als ik de opsomming lees van de gedane werken zou het wel eens goed kunnen dat er iets serieus verkeerd gegaan is met de timing. Kettingen en hydro. Spanners koop je in volledige kit voor +- 300 euro het stuk. Ketting +- 35 het stuk dus ik denk dat er reeds serieus doorgerekend is geweest in het verleden.

Geert.

Op basis van wat zeggen ze dat die revisie nodig is ?

Compressietesten ? Slijtage die ze visueel hebben vastgesteld?

En zoals Rodondo zegt: hebben ze m proberen starten na hun werkzaamheden ?

Thanks voor de feedback al…ik dacht dat ik me een beetje mispakt had aan de prijzen allemaal.
                      Alles is in detail doorgegeven in 2 xls sheets en dat is het. Van de optel som word ik duizelig.
                      Heb het gevoel dat zij dit normal vinden, dus van die kant ga ik niet veel medewerking krijgen. Het gaat over geld hé… Ik ga dit volgende week even moeten bespreken met hen. (zit momenteel in het buitenland vr men werk – plezant is anders)

Ik hou jullie op de hoogte, kwestie van anderen eventueel te beschermen in dezelfde situatie te komen.

Heb destijds (1990) mijn 205 GTI 1900 binnen gedaan bij off dealer voor vervanging van de distributieriem. Toen ik hem ging ophalen vlogen ze met 3 tegelijk op me af om te vragen wat dat gekletter in de motor was en dat de motor “verdacht” proper was….. Het ging nb om een nieuw gekochte wagen van +/- 2 jaar oud, perfect onderhouden.

Ik heb me onmiddellijk uit de voeten gemaakt, wagen achtergelaten en de invoerder verwittigd. Na het bezoek van een technisch expert van Peugeot was duidelijk dat de mecanieker zelf de motor gestart heeft met een totaal verkeerde timing.

M.a.w, als een motor plots niet zo goed meer is is er gegarandeerd :puke: aan de knikker.

Als je meer dan 14.000 euro moet betalen voor de herstelling van de motor alleen, ben je niet goed bezig.
                          Je kan in Duitsland een kompleet gereviseerde motor kopen voor +/-6500 euro (met inruil van de jouwe natuurlijk)

De garage die jouw deze prijs (14.000 euro) durft aanrekenen is nog geen klein beetje verlegen. :puke: :puke:

[quote=”KurtVH” post=95679]
                            Feit is ook dat ze me eerst zijden dat het een goed blokje was. [/quote]

Nog iemand anders die dat kan bevestigen ❓

Mocht je inderdaad de cilinderbanken laten doen – dan zou ik er zeker proberen uit te handelen dat er geen dubbel werk wordt berekend.

Ergo: hetgeen nu al eens los is geweest/vervangen niet nog een keer aan uren/materialen betalen 💡

De vraag is natuurlijk: wat is er werkelijk veranderd dat de motor goed draaiend is binnengekomen en na deze reparaties het in ene niet meer wil doen ….

De naam “Porsche” in een (bedrijfs)naam is natuurlijk geen garantie dat het altijd een goed en vakkundig bedrijf is 😐

Thanks already voor de bevestiging…
                              Inderdaad, ik heb de wagen rond die prijs gekocht. Als ik alles eens uitreken dan zit ik rond 14700 euro voor herstel motor.
                              Feit is ook dat ze me eerst zijden dat het een goed blokje was.

Sta nu wel een beetje met men rug tegen de muur. Zou nu 7700 euro moeten betalen voor een niet rijdende Porsche buiten te halen met de wetenschap dat er nog een revisie nodig is.

Verder is de wagen is goede staat….ik weet het niet goed meer.

Houston, we have a problem….Slik man, dat lijkt me helemaal geen normale situatie 🙁 . Straks zit je aan € 13.000 kosten. Een 911sc Targa van 82 met motorschade betaal je normaal zoiets rond die prijs.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.