Advies omtrent aanschaf Porsche WTL cabrio 3.2

Home Forum Porsche Talk Advies omtrent aanschaf Porsche WTL cabrio 3.2

  • Maker
    Discussie
  • Heb testrit gemaakt met een 911 3.2 WTL cabrio en had graag wat bijkomend advies omtrent volgende punten

    – elektrische kap is vrij rumoerig bij openen en sluiten, gebruikelijk?
    – De wagen draait bij warme motor op 1 Bar, correct?
    – Heb het wat moeilijk met het feit dat de wagen niet meer in het bezit is van het onderhoudsboekje, voor de rest oogt de wagen heel fris en origineel (zelfs de voorruit met P logo is nog aanwezig, her en der stickers met de vinnummers). Een groot onderhoud wordt uitgevoerd bij Porsche voor aflevering. Wel wat facturen aanwezig die de toestand van de wagen weergeven.Hoe staat jullie hier tegenover?
    – De Fuchs wielen vertonen in het zonlicht een geelachtige schijn, dienen deze opnieuw gepolierd te worden en wat moet dat kosten?
    – Zijn er bepaalde aandachtspunten waar ik zeker moet op letten bij dit type wagen?
    – Welke documenten moeten er zeker bij zijn voor invoer in België?

    Met dank

    Gaetan

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Als ik dit allemaal lees, dan is de mijne heel veel geld waard.
      Onderhoudsboekje kompleet
      Volledig gedocumenteerd met facturen
      Stickers op de juiste plaats met de juiste opties en NIET handgeschreven
      G 50 bak
      140.000 km
      Mocca bruin
      Etc

      Ik ga hem zeker niet wegdoen…

        Bedankt voor jullie bezorgdheid maar nee, het is niet de wagen van bij classicmaster, de wagen stond niet te koop via het net, komt uit een verzameling. Blijkbaar had de persoon zijn oog laten vallen op een 2.4S en moest er wat kapitaal worden vrijgemaakt voor de aanschaf.
        Foto’s volgen kortelings, de spanning er wat inhouden hé…

        Vandaag contact opgenomen voor de invoer.

        1. Roze formulier + vignet 705 afhalen bij douanekantoor adhv aankoopfactuur + inschrijvingsbewijs
        2. Wagen aanbieden bij TC voor opstart Validatieprocedure aan de hand van het inschrijvingsbewijs + keuring
        3. Wagen wordt tevens onmiddellijk gekeurd voor inschrijving als Oldtimer (dient enkel om onmiddellijk de baan op te kunnen)
        4. Wanneer de papierwinkel zijn werk heeft gedaan inzake Validatieprocedure, kan de wagen worden ingeschreven voor dagelijks gebruik.

        Op deze manier hoeft men niet over te gaan tot de procedure voor individuele goedkeuring

          Dit zijn de opties die handgeschreven in de documentatie staan:

          optiesboekje.jpg

          Echter onder klep staat er geen één optie op de sticker:

          optiesklep.jpg

          Ik stel me hier vragen bij…

            Als het diegene is die Deepee aanhaalt; Ik heb nog nooit geen handgeschreven optiecodes gezien op een sticker in het boekje, vraag maar sowieso via Marc Noack alle originele opties via de chassisnr. en voor de rest hoop ik dat alles correct is

              Goed opgemerkt van deepee …

                als het deze is die bij classicmaster in Roosendaal staat, let dan heeeel goed op dat je bij alflevering ALLE beloofde documenten, facturen, onderhoudsboekjes (met de juiste VIN nr) mee krijgt. hierover staat op PFB nog een droevig verhaal te lezen …

                  Tsja, dat ie er mee weg komt. Waar blijven die fotookes toch …

                  XXX

                    Proficiat, maar ik mis hier een hoop, een hele hoop foto’s !! 🙂

                      succes bij het volharden in het geduldig wachten tot zaterdag …

                      snelste manier op de weg is oldtimerkeuring, daarvoor heb je geen COC nodig.
                      voor keuring dagelijks gebruik is dat wel vereist en dan is de snelste weg om via de Belgische invoerder te passeren. voor een afspraak contacteer je daar de dienst homologatie KLIK

                        Bedankt aan allen voor jullie visie en input.

                        De wagen is wel degelijk met de code 491 en andere mooie opties van de band gerold.
                        Alle facturen (origineel) en chronologisch zijn aanwezig bij het voertuig (zelfs werkbonnen uit de werkplaats)
                        Deze week wordt de wagen aangeboden bij Porsche voor AKK en wordt er onmiddellijk groot onderhoud op uitgevoerd, hierbij wordt de wagen voorzien door Porsche van een nieuw onderhoudsboekje met Stempel en geboortecertificaat.
                        Als alles volgens plan verloopt wordt de wagen zaterdag thuis aangeleverd.
                        Het zal een lange week worden…..

                        Kan iemand mij verder helpen wie te contacteren bij D’Ieteren voor aanvraag gelijkvormigheidattest of de snelste manier hem op de weg te krijgen…

                        Met Dank

                          mss toch nog een belangrijke tip: check adhv het chassisnummer of je te maken hebt met een auto die als WTL van de band gerold is in Zuffenhausen.

                            als er iemand zijn porsche WTL goedkoper verkoopt omdat er geen onderhoudsboekje bij is mag het mij altijd zeggen , zakken in waarde omdat er geen OHB bij zit , sorry maar daar geloof ik niet in.
                            ga ermee naar een diagnosecentrum en je weet direct wat er goed en slecht is aan uw porsche

                              Een compleet ingevuld onderhoudsboekje op een +30 jaar oude wagen is meer uitzondering dan regel. Ik denk dat het merendeel van de Porsches hier dan de pers in mogen door onverkoopbaar te zijn, inclusief een hoop 997’s en jonger. 😉 Wat echter wel belangrijk is: documentatie. Als er bewijs is dat de wagen (de laatste jaren) goed onderhouden is, zie ik geen probleem om hem vol vertrouwen te kopen. Daarbij komt nog dat je een aankoopkeuring kan laten doen en de verborgen gebreken komen dan ook wel naar boven. Dat de waarde zakt als een wagen geen ohb heeft vind ik nogal… kortzichtig. Ik ga akkoord dat een compleet ingevuld ohb een meerwaarde kan hebben voor een purist maar niet voor de wagen. Sowieso zal een originele 3.2 WTL nooit zakken in waarde door zijn zeldzaamheid. 😉

                              Persoonlijk koop ik dus liever een wagen met een bundel facturen en documentatie van de laatste jaren, dan één met een boekje met wat nietszeggende stempeltjes in van 1986. 🙂

                                Beste

                                Indien er geen onderhoudsboekje bij is, zou ik hem laten staan.
                                Is bijna zeker mee geknoeid…
                                Ik heb jaren gezocht achter een Wtl en gevonden maar kompleet.
                                Vergeet niet, zonder ohb zakt de waarde enorm!!

                                Mvg

                                Wim

                                  bij een 3.2 kun je nog geen draai uren uitlezen van de motor.

                                  En lees even in naslagwerken het de aankoop tips voor een oudere 911, weet je gelijk wat de punten zijn om op te letten.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.