advies Porsche 997 Turbo, maar is een 4S geworden.

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht advies Porsche 997 Turbo, maar is een 4S geworden.

• Maker
    Discussie

• TDW

Heeft iemand goede of minder goede ervaringen met garage Aecars in Izegem? Ze bieden een 997 Turbo aan die me wel interessant lijkt. Ik ben zonet een kijkje gaan nemen en heb gevraagd om hem even voor mij te reserveren. Dat geeft me de kans om nog wat “onderzoek” te doen alvorens definitief ja te zeggen.
      Ok, hij is niet geheel krasvrij en ook binnenin is hij er niet zacht mee omgegaan maar verder ziet hij er best zuiver uit. Niets wat met een goede polish-beurt niet op te lossen valt. Verder geen panel gaps en geen direct zichtbare tekenen van herstel. De voorbumper is wel vervangen na een aanvaring met een paaltje. Kent toevallig iemand de auto (en een stukje van z’n voorgeschiedenis) misschien?
      Het officiële verhaal is dat het een wagen uit Lyon is…maar zoals steeds met verkopers, alles met een dikke korrel zout nemen.
      M’n premium selection BMW x5 was ook officieel ongeval-vrij waar na 3 jaar blijkt dat de vorige eigenaar er in Munchen de hele neus had afgereden. :bounce: Ik ben dus bijzonder voorzichtig geworden.
      Alle advies is welkom.

http://www.aecars.be/nl/detail_porsche-911—997-turbo-coupe-mk2—pdk—xenon—gps—leder—turbo-zetels—bose-soundsystem—46946-km—-3-2008—belgian-car-basaltzwart-metallic-_2570.aspx

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
      • Dat is inderdaad zo. Alles geraakt verkocht. Het straffe is dat een particulier zijn wagen niet krijgt verkocht. Je doet een bod en die zegt neen. En een week later hoor je dat hij zijn wagen voor nog minder ergens heeft laten staan. En weer een week later zie je diezelfde wagen +5000 tot 10000 euro duurder staan. En bij die autohandelaar is die dan weer snel verkocht. Over prijzen over de top = zoals bij elke autohandelaar. Maar dat is weeral ten gevolge van wat ik hierboven zei. Prijzen worden kunstmatig omhoog gedreven. En de kopers zijn er toch dus waarom zouden ze het niet doen?

Crazy world :happy:

AE zet ik onder dezelfde noemer als hier AB. Verkopen honderden wagens per jaar maar hebben een enorme slechte naam. Enkel hoeveel kopers lezen op het internet mee. Hoeveel kopers zijn impulskopers? Hoeveel kopers zien geen krassen staan? Hoeveel kopers controleren een wagen deftig?

Ik erger mij dood aan 1 putje ten gevolge van steenslag terwijl 99% van de vrienden- en familiekring dat nog niet ziet staan. Daarom dat wij hier als autofanaten soms misschien veel te kritisch zijn.

PDS

Er zal allicht wel eens een minder tevreden koper bijzijn. Die verkopen daar misschien 400 auto’s per jaar …. :think:

Maar waar moet deze topic naartoe ? Als iemand daar een auto wil kopen, ga dan zelf kijken en beslis dan zelf wat je wil doen !!

Prijzen over de top ? Ga dan gewoon niet kijken ? Het geraakt toch allemaal vlotjes verkocht ?

:engeltje:

Prijzen bij AE cars zijn meestal over de top. Een aantal wagens wordt dan ook in opdracht of onder concessie verkocht, wat de prijzen al snel met +5000€ de lucht in drijft. Het is een zaak die voornamelijk draait op impulskopers, niet meteen op liefhebbers imo.

ken

je gaat altijd tevreden klanten en ontevreden klanten hebben zoals al eerder meegedeeld.
              nu ja als op zoek zou gaan naar zo’n auto, met die km’s en ik zie al krassen enz, dan stel ik mij ook de vraag hoe is daar mee omgegaan. technisch kan er misschien niets mis mee zijn maar toch…
              AEcars is toch al meerdere jaren actief en er staan toch steeds schoon materiaal vind ik en ze verkopen toch ook goed denk ik. verder heb ik er geen ervaring mee

Ik ken toch ook enkele tevreden AEcarsklanten. En over iedereen valt er weleens een negatieve ervaring te vertellen. Enkel als de negatieve verhalen zich opstapelen dan vind ik dat je mag concluderen dat het om een niet-betrouwbare garage gaat.
                Enne iets dat vandaag nog goed werkt, kan morgen ook ineens stuk gaan. Dat is eigen aan techniek…..

AE Cars heeft een goede reputatie in de regio, een goede vriend doet er ook keuringen en fotografie,
                  weet uit goede bron dat het zuivere wagens zijn en garanties niet aangevochten worden.

cheers 2 the weekend

Ik heb hier op het forum niks te zeggen, maar dit moet kunnen volgens mij…’t is een AMG en een forumdonatie … ik word daar blij van!

Ik heb ook al een tijdje “de markt” in het oog. Shockerend hoeveel geld mensen soms voor een tweedehands neerpoten, en meestal bij al dan niet bonafide handelaars ! Bij een particulier lijkt niemand te willen of durven kopen. En dat drijft dus de prijzen onnatuurlijk hoog ! Je vind haast nog nergens een normaal geprijsde auto.

Onze perfect onderhouden 5 jaar oude daily Mercedes C200 cdi AMG met nog geen 100.000km staat te koop, ik krijg daar de ridicuulste biedingen van handelaars (die hem nadien met minstens 50% winst voortverkopen en 0,0 meerwaarde bieden want hun garantie stel vaak niks voor), en dan heb je nog de “goede” biedingen die ik krijg van particulieren maar die vervolgens niet komen opdagen. Kotsmisselijk word je ervan !
                      Ik ben bijna aan mijn kookpunt om aan het forumopperhoofd te vragen of ik hem hier niet mag adverteren, mits een mooie forumdonatie als hij via hier aan een mooie prijs verkocht wordt !

991 4S te koop? Nu heb je mijn aandacht 🙂

Hè mannen, het zijn wij die de prijs omhoog jagen, ik heb ook 260km gereden om naar die 991 turbo te gaan kijken, dat zijn hier op die 10 forummers 3 die gaan kijken zijn…
                          Ik vond persoonlijk dat die ook niet mooi stond van carrosserie ifv gereden kilometers, uitleg bij mij was dat het te druk was om hem een goede beurt te geven.
                          Waar ik op gepast heb is een belachelijke wisselwaarde met mijn 991 4s, als ik vergelijk met bijna identieke 4s die ze zelf hadden staan kom ik aan een 25% opleg tov wat zij geven.
                          Nu als deze waarden voor hun werken wie ben ik dan om hen de les te spellen, zaken zijn zaken zeg ik altijd.

je mag er niet vergeten bij vermelden dat Van Beurden, om eens een goed voorbeeld te noemen, al zijn auto’s verkoopt met 1 jaar effectieve garantie incl groot onderhoud voor aflevering. hiervoor investeren in een eigen werkplaats en bekwaam personeel heeft eenmaal zijn prijs.
                            dan moet je zelf afwegen of je goedkoper particulier wil kopen en problemen proberen afdekken door een degelijke aankoopkeuring,
                            of het risico inperken door duurder te kopen bij een goede handelaar die degelijke garantie geeft.

Natuurlijk, 9 tevreden klanten en 1 ontevreden klant. Is overal zo. En ik heb ooit ook eens een voorzijde laten herstellen. Na een ongeval. Bij verkoop (overname) zei ik ook dat de voorzijde was herspoten omdat er teveel steenslag was. En ik zeg nu niet dat iedereen die smoes gebruikt! Bij heel veel steenslag zou ik ook daarvoor enkel een voorzijde laten overspuiten.

En ik zoek ook een koopje en bij 99% van de autohandelaars betaal je de maximumprijs. Omdat het mijn bedoeling is om een wagen te kopen die na enkele jaren minstens evenveel gaat waard blijven. Of toch geen megaverlies. En soort hobbywagen(s) die nog een investering kan zijn. Als je op het internet gaat zoeken staan er 500 wagens bij autohandelaars en slechts een tiental particulier. En die blijven dan nog meestal lang te koop staan. Tot ze -nadat de tiende autohandelaar hun een belachelijk bod heeft gedaan- toch maar verkocht worden. En een week later staan die opeens terug bij een autohandelaar 5000-10000 euro duurder. En worden ze snel verkocht. Dus het is de kunst om de juiste wagen bij een particulier te vinden en op het juiste moment het juiste bod te doen.

Als vb. haal ik een mooie 997 turbo aan. Die bij Van Beurden staat. Ik schat een inkoopprijs van 50000 euro. Als morgen die particulier moest gezegd hebben 55000 euro dan had ik hem direct gekocht, zonder twijfelen. Nu staat (stond) hij aan 62000 euro te koop. Toppunt : is al verkocht dus bij autohandelaars kan het echt heel snel gaan. Nu heb ik met enkele OPC’s contact opgenomen en gevraagd mij te bellen als ze een mooie overname binnen krijgen. Maar ze werken allemaal samen met autohandelaars die al hun wagens op kopen. Daar geraak je dus nooit tussen.

Ik zeg nu ook niet dat AE enkel wrakken verkoopt of een sjoemelaar is. De tevreden klanten hoor je nauwelijks of niet. Ik ken wel twee mensen die niet echt gelukkig zijn. De eerste heeft er een audi A5 gekocht en de tweede een Porsche 997 cabrio. De audi A5 is na veel garagebezoeken en discusies betreft garantie vrij goed in orde geraakt. De Porsche is terug -met een pak verlies- overgelaten (na een dik dossier aan problemen en “slecht” rijden).

@ PDS : als het over dezelfde turbo mkII gaat dan hebben wij duidelijk een andere mening over hoe een wagen erbij moet staan. Ik vond die wagen voor zijn leeftijd en kilometers in vrij triestige toestand. Maar iedereen heeft een andere kritisch oog 😉

[quote=”No substitute” post=212569]@ JV – Ik schrik van je post over AEcars, ik heb daar steeds in vertrouwen gekocht… Mag ik vragen wat er aan de hand was met de historie van de rode 9974S ? Ik dacht dat hij enkel met propere wagens werkte, en zich niet zou verbranden om slechte, of mee gesjoemelde wagens op de baan te zetten… Zo komt hij noch de garage over bij mij…[/quote]

Ik ben ook overtuigd dat je daar kwaliteit koopt, wel nooit goedkoopst, maar ok.
                                Ik las elders dat een ‘ongevalvrij” niet per se betekent “niet herspoten”, onze R8 heb ik ook 2 x de neus herspoten, zonder ongeval…
                                Ik woon 30km van AE en heb veel klanten die daar in alle tevredenheid een auto gekocht hebben., maar, zoals altijd zijn er steeds uitzonderingen zeker?

dankzij het type auto dat ze verkopen bij AE (jong, duits, degelijk en meestal niet te veel kilometers) is het niet zo moeilijk om veel tevreden klanten te hebben, gelukkig maar want vanaf dat er iets misgaat sta je er alleen voor, pis je tegen de wind, mag je uw plan trekken, dokken… Kga niet in detail treden, maar mij zien ze daar nooit meer terug, net als andere gedupeerden die pech hadden.

[quote=”PDS” post=212583]Vreemd !

Ik kan je zeggen dat AEcars een onberispelijke reputatie heeft !

Ik ben ook gaan kijken naar de TURBO MK2 en die is 100% perfect :music:[/quote]

Sorry PDS, maar daar kan ik toch niet mee akkoord gaan. :salut: :salut: :salut:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.