advies Porsche 997 Turbo, maar is een 4S geworden.

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht advies Porsche 997 Turbo, maar is een 4S geworden.

• Maker
    Discussie

• TDW
    Deelnemer

Heeft iemand goede of minder goede ervaringen met garage Aecars in Izegem? Ze bieden een 997 Turbo aan die me wel interessant lijkt. Ik ben zonet een kijkje gaan nemen en heb gevraagd om hem even voor mij te reserveren. Dat geeft me de kans om nog wat “onderzoek” te doen alvorens definitief ja te zeggen.
      Ok, hij is niet geheel krasvrij en ook binnenin is hij er niet zacht mee omgegaan maar verder ziet hij er best zuiver uit. Niets wat met een goede polish-beurt niet op te lossen valt. Verder geen panel gaps en geen direct zichtbare tekenen van herstel. De voorbumper is wel vervangen na een aanvaring met een paaltje. Kent toevallig iemand de auto (en een stukje van z’n voorgeschiedenis) misschien?
      Het officiële verhaal is dat het een wagen uit Lyon is…maar zoals steeds met verkopers, alles met een dikke korrel zout nemen.
      M’n premium selection BMW x5 was ook officieel ongeval-vrij waar na 3 jaar blijkt dat de vorige eigenaar er in Munchen de hele neus had afgereden. :bounce: Ik ben dus bijzonder voorzichtig geworden.
      Alle advies is welkom.

http://www.aecars.be/nl/detail_porsche-911—997-turbo-coupe-mk2—pdk—xenon—gps—leder—turbo-zetels—bose-soundsystem—46946-km—-3-2008—belgian-car-basaltzwart-metallic-_2570.aspx

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
    • TDW

merci! nu hopen dat de papierwinkel om hem naar hier te halen vlot gaat…

TDW

Nee, Duitse Porsche dealer. Meer zekerheid 😆

Attachments:
          • IMG_7742-2.JPG

Ook van deze 4S rijder een dikke proficiat!!

Proficiat met je aankoop! :applaus:

Proficiat !! Ikzelf rij ook met een 4S, heel leuke wagen…hoewel ik soms de power van een turbo mis :hail: maar dan enkel als het eens echt hard mag gaan :driver: Veel plezier !!

PDS

Ook van bij Aecars ? 😀

Laat maar foto’s zien :popcorn:

TDW

Ik heb em uiteindelijk laten gaan, deze 997 turbo…het is een 4S geworden :happydance:

[quote=”kintaco” post=213196]… weet niet of ik het verschil zou zien tussen de OEM’s of imitatie? Mss door eens op te heffen? :think:[/quote]

ik zou ze gewoon omdraaien en aan de binnenkant kijken of je een typisch P-onderdeelnummer, logo, ET naast het ventiel, … kan spotten

velgenherkennenOEM-2-3.jpg

[quote=”Scoobyfun” post=213059]Heeft niks met de wagen in kwestie te maken, maar als AE Cars bewust een set imitatie wielen verkoopt als zijnde “origineel Porsche”, dan heb ik toch sterk mijn bedenkingen over een dergelijke handelaar…[/quote]

Vanwaar komt dit? Zelf al meegemaakt?
                        Ik had namelijk interesse in een setje van velgen van bij hen, maar nog niet de kans gehad om zelf te gaan kijken.
                        En weet niet of ik het verschil zou zien tussen de OEM’s of imitatie? Mss door eens op te heffen? :think:

Ik denk niet dat het dat is wat ze doen. Bij sommige van de wagens die te koop worden aangeboden vermelden ze dat voor de velgen die op de foto’s te zien x€ moet bijbetaald worden. Vaak zijn dat de velgen die eigenlijk bij het model horen. Als je niet extra wil betalen, dan zetten ze er andere, goedkopere op. Het is gewoon een techniek om de wagen op het eerste zicht goedkoper te afficheren, dan dat hij werkelijk kost. Ik denk niet dat daar iets mis mee is, het staat altijd duidelijk aangegeven op hun website. Dit gezegd zijnde vind ik dit niet de leukste verkoopstechniek 😕

Heeft niks met de wagen in kwestie te maken, maar als AE Cars bewust een set imitatie wielen verkoopt als zijnde “origineel Porsche”, dan heb ik toch sterk mijn bedenkingen over een dergelijke handelaar…

Ik weet niet of je echt op zoek bent naar een 3.8, maar een kennis van me heeft een 3.6 te koop. Ik heb met hem meegereden en hij rijdt echt supergoed. Hier is de link:
                              http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/268002057?asrc=st|as
                              Bij de advertentie staat kit voor vleugeldeuren, maar die zijn er niet op gemonteerd (mocht dat je afschrikken 😉 )
                              Sympathieke kerel, is wel Franstalig. Toen ik hem een kleine maand geleden vroeg voor hoeveel zijn turbo mocht vertrekken, zei hij me dat hij weg mocht voor 46K. Geen prijs voor zo’n wagen in die staat.

Enfin, ik geef het je gewoon maar mee hé, geen verplichting 😉

Ik ben toevallig ook aan het kijken geweest voor een 997 turbo. In torhout staat er anders ook een heel mooie te koop (kapaza).
                                De wagen leek mij als nieuw en hij gaat er steeds mee langs bij RS Motors. Ook laten inspecteren door RS Motors is voor de verkoper geen probleem.
                                Die bij Porsche Antwerpen lijkt mij ook wel een goede optie.

TDW

Quote verwijderd!!

je hebt zeker meer dan een sterk punt. En alle radar’s staan ook hier op full alert. Maar geen nood, als ik geen extra info kan vinden over deze wagen, laar ik hem schieten…voor dit geld doe je geen domme dingen en wil je zo zeker zijn als maar kan, al zegt het hart wat anders.
                                  ik heb er nog wat andere in het vizier waarvan 1tje via Porsche zelf. Maar met m’n “goede” ervaring met officiële wagens via het merk zelf… wat is de meerwaarde?

Ik heb het verhaal van de turbo in je twee posts gevolgd, en vind dat er aan het hele verhaal te veel “maar” en “want” aan te pas komt om mooi te zijn. :think: Mijn nekhaar komt al recht als ik sommige zaken hoor. Ik zou al geneigd zijn om hem te laten staan, maar das natuurlijk mijn persoonlijke mening.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.