advies Porsche 997 Turbo, maar is een 4S geworden.

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht advies Porsche 997 Turbo, maar is een 4S geworden.

• Maker
    Discussie

• TDW

Heeft iemand goede of minder goede ervaringen met garage Aecars in Izegem? Ze bieden een 997 Turbo aan die me wel interessant lijkt. Ik ben zonet een kijkje gaan nemen en heb gevraagd om hem even voor mij te reserveren. Dat geeft me de kans om nog wat “onderzoek” te doen alvorens definitief ja te zeggen.
      Ok, hij is niet geheel krasvrij en ook binnenin is hij er niet zacht mee omgegaan maar verder ziet hij er best zuiver uit. Niets wat met een goede polish-beurt niet op te lossen valt. Verder geen panel gaps en geen direct zichtbare tekenen van herstel. De voorbumper is wel vervangen na een aanvaring met een paaltje. Kent toevallig iemand de auto (en een stukje van z’n voorgeschiedenis) misschien?
      Het officiële verhaal is dat het een wagen uit Lyon is…maar zoals steeds met verkopers, alles met een dikke korrel zout nemen.
      M’n premium selection BMW x5 was ook officieel ongeval-vrij waar na 3 jaar blijkt dat de vorige eigenaar er in Munchen de hele neus had afgereden. :bounce: Ik ben dus bijzonder voorzichtig geworden.
      Alle advies is welkom.

http://www.aecars.be/nl/detail_porsche-911—997-turbo-coupe-mk2—pdk—xenon—gps—leder—turbo-zetels—bose-soundsystem—46946-km—-3-2008—belgian-car-basaltzwart-metallic-_2570.aspx

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
      • Nog vreemder :think: je hebt hem niet gekocht?! :coolness:

PDS

Vreemd !

Ik kan je zeggen dat AEcars een onberispelijke reputatie heeft !

Ik ben ook gaan kijken naar de TURBO MK2 en die is 100% perfect :music:

[quote=”No substitute” post=212569]@ JV – Ik schrik van je post over AEcars, ik heb daar steeds in vertrouwen gekocht… Mag ik vragen wat er aan de hand was met de historie van de rode 9974S ? Ik dacht dat hij enkel met propere wagens werkte, en zich niet zou verbranden om slechte, of mee gesjoemelde wagens op de baan te zetten… Zo komt hij noch de garage over bij mij…[/quote]Over die 997 4S : stond eerst elders (My Cars in Taminnes) te koop voor 5000 euro minder (handelaar). Naar gaan kijken en bleek rechterkant volledig herspoten te zijn. Kon hem toen hebben voor 42000 euro. Staat nu bij AE voor 5000 euro meer. Op zich nog Ok mag winst maken. En het is geen geheim dat er gemiddeld op zo’n wagens tussen de 5000 en 10000 euro winst wordt genomen. Maar wel ongevalsvrij geworden? Maar heb vandaag elders vernomen dat hij vooral wagens in consignatie plaatst. Dat is natuurlijk de kip met de gouden eieren. Hij verkoopt je wagen wel en vraagt 5000 euro of meer extra.

Nu op zich het grootste probleem is : hier zitten allemaal Porsche fanaten die hun wagen(s) maniakaal onderhouden. En de meeste mensen zien die krassen, steenslag en interieurschade niet. Ik ben de afgelopen maanden naar een twintigtal wagens gaan kijken. En tot op heden geen enkele gevonden waar ik van zei “die is perfect”. Nu voor ik koop ga ik ook minstens driemaal kijken en beslis ik niet direct maar doe er snel een week over (en doe meestal een belachelijk laag bod, je weet nooit).

2jaar terug heeft mijn toenmalige baas zijn 997turbo verkocht van 2010 en 35tkm. Auto werd dagelijks gebruikt, dochtertje geregeld mee achterin en was als nieuw!
              Als de wagen er nu zo uitziet stel ik me vragen. Niet dat ie niet goed is onderhouden (technisch) maar wel dat ie respectloos is behandeld.
              Als men de wagen dan ook respectloos gaat rijden, dan idd gaan onderdelen sneller slijten waardoor er onderdelen sneller zullen moeten vervangen ook al is de km stand laag.
              In die categorie is het aanbod waanzinnig en het klantenbestand eerder beperkt. Dus neem vooral je tijd.

@ JV – Ik schrik van je post over AEcars, ik heb daar steeds in vertrouwen gekocht… Mag ik vragen wat er aan de hand was met de historie van de rode 9974S ? Ik dacht dat hij enkel met propere wagens werkte, en zich niet zou verbranden om slechte, of mee gesjoemelde wagens op de baan te zetten… Zo komt hij noch de garage over bij mij…

Wagen bij AECARS : op 09/07 j.l. grondig bekeken, gecontroleerd en vond hun verhaal niet kloppen. Ik stel mij ook echt vragen over de correctheid van de kilometerstand. Mijn wagen heeft nu 25000 km en daar is geen kras op te zien. Ik schat kilometerstand minstens maal twee tot maal drie. En nadat ik onlangs de historie met een andere wagen bij hun (rode 997 4S) heb gevolgd blijf ik daar weg!

Wagen die hier juist onder is medegedeeld : toen ik er een tweetal maanden geleden naar ging kijken was het nog een vaste prijs van 49000 euro. Hij deed er niets af. Testrit als passagier meegedaan en bijna proper ondergoed nodig. Zelf rijden mocht niet, ondanks ik duidelijke interesse liet zien. Dus laten staan (wordt niet zachthandig behandelt vrees ik). Staat ook al heel lang te koop.

Mijn keuze is momenteel deze : http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/274586605?asrc=st|as
                  Propere wagen en handelaar krijgt vrij positieve aanbevelingen. Maar de vraagprijs ligt minimum 7000 euro te hoog. Een absolute max is 55000 euro. Moest die in een OPC staan dan had ik deze al lang gekocht.

Ik weet niet of je echt op zoek bent naar een 3.8, maar een kennis van me heeft een 3.6 te koop. Ik heb met hem meegereden en hij rijdt echt supergoed. Hier is de link:
                    http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/268002057?asrc=st|as
                    Bij de advertentie staat kit voor vleugeldeuren, maar die zijn er niet op gemonteerd (mocht dat je afschrikken 😉 )
                    Sympathieke kerel, is wel Franstalig. Toen ik hem een kleine maand geleden vroeg voor hoeveel zijn turbo mocht vertrekken, zei hij me dat hij weg mocht voor 46K. Geen prijs voor zo’n wagen in die staat.

Enfin, ik geef het je gewoon maar mee hé, geen verplichting 😉

Ik ben toevallig ook aan het kijken geweest voor een 997 turbo. In torhout staat er anders ook een heel mooie te koop (kapaza).
                      De wagen leek mij als nieuw en hij gaat er steeds mee langs bij RS Motors. Ook laten inspecteren door RS Motors is voor de verkoper geen probleem.
                      Die bij Porsche Antwerpen lijkt mij ook wel een goede optie.

TDW

Quote verwijderd!!

je hebt zeker meer dan een sterk punt. En alle radar’s staan ook hier op full alert. Maar geen nood, als ik geen extra info kan vinden over deze wagen, laar ik hem schieten…voor dit geld doe je geen domme dingen en wil je zo zeker zijn als maar kan, al zegt het hart wat anders.
                        ik heb er nog wat andere in het vizier waarvan 1tje via Porsche zelf. Maar met m’n “goede” ervaring met officiële wagens via het merk zelf… wat is de meerwaarde?

Ik heb het verhaal van de turbo in je twee posts gevolgd, en vind dat er aan het hele verhaal te veel “maar” en “want” aan te pas komt om mooi te zijn. :think: Mijn nekhaar komt al recht als ik sommige zaken hoor. Ik zou al geneigd zijn om hem te laten staan, maar das natuurlijk mijn persoonlijke mening.

[quote=”TDW” post=212414]… hij is niet geheel krasvrij en ook binnenin is hij er niet zacht mee omgegaan …[/quote]

en dat voor zo’n auto met slechts 28 dkm :wtf:
                            ik kan geen oordeel vellen over AE en diens reputatie, maar zoiets zou voor mij nog meer argwaan wekken en reden zijn om de “red zones” te laten uitlezen.
                            voor de rest … zie je andere rubriek

zie mijn antwoord in je voorsteltopic. grtjs

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.