Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › AE Cars
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 4 maanden geleden door
Bert V..
-
MakerDiscussie
-
21 oktober 2015 om 23:11
Heb vier (!) dagen geleden per e-mail info opgevraagd i.v.m. Cayman bij hen te koop.
Niet de minste reactie op gekregen. Toffe medewerkers, toffe garage, schitterende service.
Zullen er aan mij nooit één verkopen. -
MakerDiscussie
-
Ik ga mij niet mengen in het debat over AEcars en anderen want ik ken mensen die dan weer zeer tevreden zijn over AEcars.
Zijn we soms zelf niet een beetje een “diva”?
Als ik een zaak niet ken, wil ik eerst graag ongestoord kunnen rondkijken en dan pas eventueel een verkoper spreken. Als ik echter naar de zaak terugga voor een specifiek “iets” (auto, moto, tuinhuis, whatever) dan verwacht ik mss stiekem weer dat de verkoper direct ter mijner dienst staat…. 😳
Wat natuurlijk wel storende is, is het feit dat meerdere verkopers/sters bij elkaar staan de lachen en zwansen en dat er niemand de moeite neemt om je te begroeten of je aan te spreken.
Een goede verkoper begroet een binnenkomende klant en vraagt of hij ergens mee van dienst kan zijn. Indien de klant kenbaar maakt dat hij graag eerst rondkijkt dan maak je de klant duidelijk dat jij als verkoper voor hem ter veschikking blijft voor verdere assistentie. Als jij je klant een klein beetje in het oog houdt, zie je zelf ook wel wanneer hij assistentie kan gebruiken. Dit zie je natuurlijk niet als je met je collega’s aan het zeveren bent of wanneer je met een andere klant bezig bent maar in het laatste geval ben je tenminste bezig met je job….verkopen.
Dat is mijn simpele mening. Men vergeet soms dat het de klanten zijn die onze (dikke) boterham betalen. (Voor zij die in een commerciële omgeving werken)Probleem is tegenwoordig denk ik dat je op zoveel verschillende manieren contact kunt opnemen, dat men op den duur door het bos de bomen niet meer ziet.
Vroeger enkel telefoon en fax,
tegenwoordig, telefoon, fax, gsm, e-mail, Facebook, twitter, skype, SMS, en noem maar op. (waarschijnlijk nog enkele vergeten)
Als je dat allemaal moet in ‘t oog houden als handelaar, ben je eventjes zoet.
Als je het niet aanbied (je er zelf niet op zit) maak je het je gemakkelijker, maar ben je weer niet mee met je tijd.Niet altijd gemakkelijk.
En zéker niet gemakkelijk om voor iedereen goed te doen.
@foost dit vind ik eerder positief dan negatief, dan heb je tenminste tijd om de wagen te bekijken en te keuren.
En bij echte intresse kan je de verkoper aanspreken.
Als er bij AE een wagen stond die je echt aanstond dan had je wel zelf actie odernomen en niet vertrokken omdat ze jou niet aanspraken.Ik ben zelf aan het rondkijken voor een nieuwe dd en het viel me op dat in de 2 garages (en geen kleintjes) waar ik zaterdag geweest ben, geen enkele verkoper op mij af kwam.
Ik heb dit liever dan van die verkopers die na 5s al naast je staan.Maar zo zie je weer iedereen wil het op zijn manier.
Destijds tijdens mijn zoektocht ook bij AE cars binnen geweest, geen enkele verkoper deed de moeite om tot bij mij te komen terwijl ze onder elkaar aan het zwanzen waren. Als potentiële klant gaf me dat een nare indruk, na enige tijd werd ik aangesproken door een mechanieken die de sleuteltjes er bij haalde en van goede wil was maar ook niet over de argumenten beschikte van de wagens die me interesseerden….
Uiteindelijk mijn “exclusieve wagen” bij een andere aanbieder gekocht die wel ondernemender was.Ik heb zelfs op het forum geen info(at)cabriowim.nl en beantwoord elke mail van hier die ik krijg..
En dat is meestal voor noppes. 😉Ik merk dat probleem overal. Niet enkel AE Cars reageert niet op e-mails. Veel andere handelaars reageren gewoon niet. Of ze antwoorden met de vraag om te telefoneren. En dan telefoneer je en dan vragen ze om alles even op e-mail te zetten? Een grote handelaar in luxewagens zei eens aan de telefoon “stuur een mailtje. Dat is eenvoudiger en dan kan ik op al je vragen antwoorden”. Echter nooit een antwoord op mijn gevraagde e-mail mogen ontvangen. Of je rijdt langs en ze vragen je of je een afspraak hebt gemaakt. Euh? Openingsuren staan op hun site vermeldt en nergens de vraag om een afspraak te maken. “Aja Mijnheer eerst per e-mail of telefonisch een afspraak maken”. Maar ik heb eerst een e-mail gestuurd met mijn vragen en om de wagen te komen bezichtigen. “Pech maar niet ontvangen dus wanneer kan Mijnheer langs komen”. Ik stond voor zijn neus en de wagen stond in zijn werkplaats-showroom-opberghok. Maar hij weigerde mij verder te helpen en ik kon de wagen niet bezichtigen. Er zijn al verschillende autohandelaars -inclusief een sponsor hier)- die zo een mogelijk aankoop van een echt geïnteresseerde koper heeft misgelopen.
Over veel e-mails kan ook veel gezegd worden. Sinds dit jaar maart heb ik alles verkocht en de particuliere verkopen stop gezet. Enkel nog als een soort “officiële hobby” doe ik wat aan caraudio en detailing. Al de rest is enkel B2B verkoop en diensten. Toch krijg ik nog wekelijks vele tientallen e-mails. En elke e-mail wordt deftig beantwoord en uitleg gegeven indien gevraagd. Ze mogen zelfs langs komen en dan zal ik ze proberen verder te helpen. Al verschillende mensen zo met hun mis-aankoop of foute inbouw van elders kunnen helpen (is een gratis service die ik normaal vindt en dat iedereen zou moeten aanbieden). En in sommige gevallen komt daar zelfs nog een onverwachte maar succesvolle verkoop uit voort. Maar ik gebruik ook een info@ … e-mailadres. Dus info = antwoorden en uitleg geven. Wie dat teveel werk vindt zoekt beter een 9-5 jobke in een fabriek aan de band (is mijn mening daar over).
als ik dit allemaal lees en analyseer, dan blijft er maar één gevoel achter bij mij:
Hmmm, ondertussen al 17 jaar actief in presales, sales en aftersales en momenteel op team “event” omdat we wat last hebben van groeipijnen.
Sommige “sales” organisaties lijken te vergeten dat zij de klanten nodig hebben en niet omgekeerd (indien het aanbod groot genoeg is). Een minimum aan salesgerichtheid is het beantwoorden van de vraag van een potentiële klant. Maakt niet uit hoe belachelijk je het vindt. Antwoord hem beleefd, voeg desnoods de link naar lezr info of de extractie van een handleiding of specificatie toe als lichte hint maar antwoord jel tenminste. Anders blijft het niet duren.
Enne een goede naam kwijtspelen gaat -tig keer sneller dan hem opbouwen….
Zeker de dag van vandaag met alle media….Persoonlijk vind ik wel dat ze mij steeds vriendelijk benaderd hebben als ik langsging en ook telefonisch kreeg ik uitgebreid uitleg.
En ik denk wel dat de kans groot is dat ik daar ooit nog eens een auto koop. Via mail heb ik wel geen ervaring.
Ook hier de meest absurde vragen via email van ‘hoeveel kost het om mijn kat te genezen’ (zonder diagnose 😐 ) tot wat is uw laagste tarief voor operatie X’… of op zondagmiddag mailen: “Ik heb een spoedgeval. De hond is omvergereden, kan ik onmiddellijk langskomen ?” 😕
En zo durf ik soms ook eens niet te antwoorden maar als er deftige vragen worden gesteld vind ik wel dat je die moet beantwoorden als je uw emailadres bekend maakt aan uw klanten.ik vind dat Mickey en Cabrio Wim allebei gelijk hebben.
Als je als bedrijf niet zoveel tijd in de mails wil of kunt steken, haal de info er dan af,
Maar als ernstige klant bel ik altijd of ga ik langs voor info, niet via mail.Mss oude stempel?
@Mikey, daar heb je gelijk in en doe ik ook, maar dan zoals ik al eerder schreef op dezelfde manier naar hun, dus ook lekker bot. :what:
Want dat is door al die social media wel eens over de top.
Maar als ik iets perse wil (ligt misschien aan de leeftijd) pak ik toch zeer snel de telefoon.
Hier zeggen wij altijd een beller is sneller
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.