Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Aero kit
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 10 maanden geleden door
porschky.
-
MakerDiscussie
-
2 april 2008 om 16:58
Weet iemand of deze kit origineel van Porsche is?
Die wing vind ik er precies nog wel knap uitzien, maar ‘k wil eens rondkijken ivm €€€ 😉
En als ik er foto’s van vind onder een andere hoek zou’t ook een beter beeld scheppen.Maar dan moet de C4 er eerst wel nog komen 😳
-
MakerDiscussie
-
‘k Ben er nog steeds niet uit wat ik zou doen.
Mijn gevoel zegt me dat het prachtig zal zijn, maar dat er dan misschien ook andere velgen moeten opkomen (19″).
Ik rijd dan weer teveel kilometer om echt comfortabel naar 19″ te gaan, denk ik en ‘k heb echt schrik dat de voorspoiler met vluchtheuvels problemen zal geven. Om over de vele putten in onze Vlaamse wegen maar te zwijgen.Toch bedankt porschky 😉
dat die kit enkel op de turbo kan is slechts gedeeltelijk waar. Het klopt dat die enkel op de turbo kan gestoken worden als je hem zo wil bestellen bij de dealer… doch de voorbeelden waarvan ik sprak (die men in Flatsix besprak) waren zo gemaakt bij de ‘exclusive’ afdeling van Porsche! Waar zowat alles mogelijk is… zolang de portefeuille maar diep genoeg is!
En wat de prijzen van die kits betreft: er worden meestal twee prijzen gehanteerd; of reeds gemonteerd op het nieuwe voertuig, of nadien gemonteerd! En die prijzen kunnen inderdaad soms nogal deftig verschillen. Ook goed laten informeren, want de totale prijs kan soms aardig aantikken. De nieuwe Caymen aero kit kost bijvoorbeeld 4500 euro, doch BTW, plaatsing en schildering NIET inbegrepen (de eeuwige kleine lettertjes, remember!). Als je echter vraagt hoeveel plaatsing en schildering dan kost, stuik je zowat achterover wat men daar voor durft vragen… en net die prijzen durven aardig wat schelen per OPC!!! (sommige besteden het uit, andere doen het zelf in hun werkplaats) Dus uitkijken en goed rondvragen als je het nadien nog laat monteren…! Kan soms veeeel goedkoper uitkomen door gewoon de kit te bestellen, en te laten plaatsen door een carrosier die wat deftiger prijzen hanteert…
‘k Ben eens bij Carrera motors geweest, want ik wou het toch eens weten.
Het zou de turbo kit niet kunnen zijn, want die wordt enkel voor de turbo gemaakt 🙂
Het ziet er effectief naar uit dat het weldegelijk de “Aerokit cup” betreft. En de prijs die je opgaf klopt inderdaad, ongeveer.Porschky, kijk, daar heb ik nu enorm veel aan.
‘k Ga het dan ook maar op kijken houden 😉de prijs van dit kitje is inderdaad een beetje aan de haren getrokken… ik meen mij te herinneren dat het rond de 5000 euro was, ZONDER spuitwerk! Geen wonder dat vele aftermarketkits, replica of origineel qua styling, dan ook goed verkopen!! De spoilerlip vooraan bvb is bij de meeste tuners met naam en faam te vinden, en is soms nauwelijks van het origineel te onderscheiden, behalve op de factuur….
Let echter wel, ik heb oa in Flatsix en dergelijke al heel wat rijverslagen gelezen van 996’s met deze kit op, en allen waarschuwen ze voor de zeeeeer beperkte grondspeling, en de helaas soms frequente noodzaak tot vervangen en/of bijschilderen als je er frequent mee dient te rijden om wegen die er niet uitzien als een vers gesteven biljartlaken. Eén van die eigenaars was reeds aan zijn derde voorspoiler toe! Na mijn laatste ervaringen met de zeer verlaagde 996 (en zonder spoilers!) kan ik enkel beamen: ZEEEEEEER mooi om NAAR TE KIJKEN… ermee rijden is helaas een ander verhaal… 😯Ok, dan weet ik genoeg.
‘k Heb daar ook al een prijs voor gezien, maar ‘k ben er nog niet uit of ik het dat geld waard vind.Bedankt voor jullie reacties 😉
denk ook dat het de originele Turbo kit is… Of is dan toch in ieder geval op die gebaseerd… maar de meeste foto’s van originele turbo kits die ik gezien heb werden ook met die specifieke velgen geleverd, dus…
Hallo Torig,
Volgens mij is dit niet de kit uit je 2de post, de zijkant van de achtervleugel is anders. Op de foto uit post 1 is de zijkant vol en er zit waarschijnlijk nog een derde stop in ook.
Alleen da’s ook maar op basis van mijn inschattingsvermogen é 😀 .Edit: sorry had uw 2de link nog nie gezien. Lijkt mij idd ook de Turbo kit
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: betreft het deze kit?
(Een gebrek aan visueel inbeeldingsvermogen is toch echt een ramp … )http://www.pelicanparts.com/catalog/sho … 6_pg29.htm
‘t Ziet er feitelijk eerder de Turbo Aero kit uit (als ik op de spoiler afga):
http://www.pelicanparts.com/catalog/sho … 6_pg33.htm
🙄
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.