afdekking op voorlichten

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 afdekking op voorlichten

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Heb terug een 996 op ‘t oog die me interesseert, maar (zoals gewoon begint te worden) scheelt er weer iets aan: deze heeft een soort van afdekking op de voorlichten alsof hij dubbele koplampen heeft. Zie op klik voor fotos.
      Weet iemand of dat er zonder schade kan afgenomen worden ? Ik moet er nog gaan naar zien, maar als ik die zou kopen dan moet die afdekking er af ,ik vind het helemaal niet mooi.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Anoniem

Zal antwoorden in een andere topic (topic porsche fotos). Is een 996 C4 van 2001

Welke vertel ?

Vertel op Filip, wat is het geworden? Fotokes 8) !!!

Anoniem

Heb de wagen uiteindelijk niet gekocht [size=59:128jyfal](wel een andere… 😀 ) [/size]

Anoniem

Bizaar…probleemke met porscheforum denk ik, want bovenstaande post, op mijn naam, heb ik niet gepost… 😕

Ik heb zelf wat meer info opgezocht, voor wie het zou interesseren:
                – zowel volgens Strosek zelf als volgens members op rennlist is het “very complex ” om het er zonder schade af te halen
                – ik heb gebeld naar porsche: enkel de ganse unit kan vervangen worden, het glas alleen is niet mogelijk (en wordt ook niet verkocht). Prijs voor ganse unit (één kant): 969+btw (litronic)… totale kost dus rond de 2.400€ niet geplaatst… 🙁

Anoniem

(zoals ik kan zien lijkt het erop dat enkel de ganse unit kan vervangen worden…)

Ik denk dat je het voorste deel van de unit apart kan kopen, dus de voorste bak van de lamp met het glas, de unit met de lamphouder (klikken in elkaar) kan je volgens mij ook gewoon apart kopen.

but i could be wrong…

Ik ken die wagen van zien. Ziet er redelijk goed uit voor zover ik de wagen van een paar meter afstand kan beoordelen. Op de neus is de bumper licht gebarsten (als gevolg van parkeerschade vermoed ik).

Wat de lichten betreft, ik vind het persoonlijk nog meevallen.

Ik vermoed dat de eigenaar (een vrachtwagenchauffeur) er heel weinig mee gereden heeft want de P stond werkelijk altijd voor zijn deur.

Wat ik wel raar vond is dat hij deze zomer begonnen was met het aanleggen van een oprit aan zijn huis. Op het klein stukje dat hij gelegd had, stond de P weken aan een stuk geparkeerd (met de kont op 2 cm van zijn woning). Ik vraag mij trouwens nog altijd af hoe die erop of eraf geraakt is want tussen klinkers en het lagergelegen deel zat een enorm hoogteverschil.

[quote=”911-lover”:2whqx2a8]Carrera4S heeft die destijds op zijn 996 gehad.
                      Hij zal wel meer info hieromtrend kunnen geven[/quote]

ik wou t net zeggen se…. 😀

Carrera4S heeft die destijds op zijn 996 gehad.
                        Hij zal wel meer info hieromtrend kunnen geven

als het glazen koplampen zijn dan denk ik dat het niet zo moeilijk gaat zijn om ze der af te krijgen

vele auto merken hebben plastieken koplampen en dan zijn het prullen

gewoon een nylon visdraad er onder door halen en met lijmverwijderaar of synthetische thinner de resten eraf halen bestaan in de handel zelfs zonde rubberen schijfjes die je op een boormachiene zet daar haal je zeer eenvoudig lijmresten mee van de auto 8)

Wim

Ik mag dit wel, stukken mooier als die spiegeleieren, maar dit is natuurlijk mijn mening.
                            Ik denk ook dat ze erop gelijmt zitten, dus misschien te verwijderen en lijmresten met wasbenzine verwijderen.

Anoniem

[quote=”mcklusky”:2mte2ry4]Dit is idd niet mooi, ik vrees ook dat deze erop gelijmd zitten, dus ik zou de prijs van twee koplampen alvast afpingelen 😉 [/quote]
                              Het zijn litronic lichten, ik hoop dat je alleen het glas kan bestellen, zonder de volledige unit te moeten vervangen ? Want anders zal het een dure affaire worden vrees ik.

Dit is idd niet mooi, ik vrees ook dat deze erop gelijmd zitten, dus ik zou de prijs van twee koplampen alvast afpingelen 😉

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.