Afgebroken schakelstang

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Afgebroken schakelstang

• Maker
    Discussie
  • Alvorens aan de grote werken te beginnen wou ik nog eerst een aar weken genieten van het goede weer maar … er is een kink in de kabel gekomen (lees: een breuk in de schakelstang).
    De stang die de versnellingspoke met de boite verbind is afgebroken vooraan waar de poke aan de stang zit. Ik heb de stang kunnen losmaken maar kan iemand me vertellen hoe ik dat ding er uit krijg en, misschien ook even belangrijk, achteraf de nieuwe er terug in.

Mijn bestellijstje van Jomaparts begint echt wel lang te worden…

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • +2

+1

Kan je voor de zekerheid niet even een fotoke plaatsen ?
          Kan veel schelen in uw portefeuille ❗

Geert.

Het is de buis zelf die open gescheurd is. Het L-stukje zit met in de buis geschoven met een en op jet L-stukje zit een klein pinnetje die in een opening in de bui past en dit is doorgescheurd. ik vrees dus echt wel dat die buis er uit zal moeten 😥
            En als de motor er daarvoor uit moet vrees ik ervoor dat ik hem hiervoor zal moeten binnen doen …

Wim

Als je die eruit wilt halen, moet motor en bak eruit.
              Dan kun je hem via het luikje net achter de voorstoelen door de opening steken, en dan er achter uithalen.

Maar wat is daar dan afgebroken ❓
              Is het L stukje waar teflon bus inzit niet los gekomen, want dat kun je vooraan gewoon weer vast zetten.

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.