- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
18 januari 2010 om 21:22
Ben van het weekend bezig geweest met m’n oude warmtewisselaars er onderuit te halen, want deze waren zo rot als iets.
Allemaal goed en wel, maar volgens mij waren dit nog steeds de eerste exemplaren, want ze waren echt ROT en halfweggeroest. Enig probleem was bij het losdraaien van de warmtewisselaars waar ze aan het motorblokbevestigd staan.
Hier heb je per uitlaatgat 2 uitstekende bouten die in het motorblok zitten gedraaid, waar je met behulp van schroeven je uitlaat/warmtewisselaars op de motor houdt.Hiervan zijn er enige afgebroken, maar met nog wel een paar cm’s draad, maar niet meer voldoende om m’n potten mee te bevestigen. DUS nu is de vraag hoe krijgen we die er het beste uit, om er terug nieuwe bouten in te draaien.
Ik had gedacht van er per bout 2 moeren op te draaien, vast te lassen en zo proberen de boutjes uit het blok te draaien. Maar ik vermoed dat ze dan gaan afbreken aan het blok. Iemand een beter idee? Want als ze afbreken is het uitboren en terug draad tappen.
Groetjes,
S.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.