afgekeurd met/door Eibach vering……….

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen afgekeurd met/door Eibach vering……….

  • Maker
    Discussie

  • WB
    Deelnemer

      Ergens begin vorig jaar heb ik men boxster laten verlagen met ongeveer 3 cm.
      Hiervoor werden de originele veren vervangen door Eibach veren met TÃœV-papieren.
      Ik er mee naar de keuring en alles was prima.
      Dit jaar terug met dezelfde wagen naar hetzelfde keuringsstation en één of andere vrolijke dame die in het begin van de lijn instaat voor Co-meting etc. vind het noodzakelijk om in het groot VERLAAGD op men papieren te schrijven.
      met al de gevolgen van dien……balkje er bij ……geraak der ni over…..stationchef en heel de meute erbij….is die verlaagd(alsof ze dat ni zien…)???…….jammer maar als het origineel was was er geen probleem.
      Nu twee maal rood: 1x om niet over het balkje te kunnen en 1x omdat de originele veren vervangen zijn door kortere (Tûv of niet, volgens hen alleen toegelaten in Duitsland). Ik zou nu naar Goca moeten en de vering met de nodige attesten laten voorzien, een plaatsingsattest hebben van de garage die dat weer ergens anders moet opvragen enz…enz……….weet je wat: ik laat er de originele terug onder zetten, laat hem terug uitlijnen, naar de keuring, rijd er één jaar mee en volgend jaar na de keuring zet ik er de sportveren terug onder en probeer het opnieuw………… 😈 😈 😈 tenzij er nog een origineel idee uit de bus komt (ik vrees dat ik ook met “18 velgen der ni over geraak…:-( ( )

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • WB

        Kheb vorige vrijdag de originele vering laten steken, laten uitlijnen en terug naar de keuring geweest………….en vriendelijk dat die mannen daar nu allemaal waren……………. 👿 👿 ….en dat het wel spijtig was maar ja………………………………blij dat ik er voor een jaar vanaf ben……………..was weer een duur grapke want zo’n vering vervang je niet zomaar…………… 😥

          [quote=”911-lover”:2a058pdp]En 6 maanden later voor de rechter komen .
          Boete +600€

          Heb het ook ooit gehad . Keuring 14 dagen vervallen (niet op gelet)
          Bij controle PV van waarschuwing (op een vrijdagnacht)
          Maandag naar de keuring en latenb zien dat alles blanco was
          Half jaar later dus voor de rechtbank en boete .
          Advocaat kon er niets tegen beginnen daar op het moment van het vaststellen ik dus in overtreding was en een POV van waarschuwing niet vrij van vervolging is TENZIJ dat er uitdrukkelijk op vermeld staat 👿 [/quote]

          dat is niet min, eerste keer dat ik dat hoor

          en wat ik kans dat we controle hebben?

          ik vorige maand, eerste keer in 15 jaar ongeveer

            [quote=”911-lover”:jxrnxvqv]:?: ❓ ❓

            In As hebben ze geen plankske .
            Daar meten ze (wat wettelijk correct is) op de brug.
            In Alken , Hechtel en Geel gebruiken ze het plankske wel .[/quote]

            Oké Koen,je zal wel gelijk hebben.Moet plankske van Hechtel geweest zij dan.Plankske van As is opgestookt. 🙂

              En 6 maanden later voor de rechter komen .
              Boete +600€

              Heb het ook ooit gehad . Keuring 14 dagen vervallen (niet op gelet)
              Bij controle PV van waarschuwing (op een vrijdagnacht)
              Maandag naar de keuring en latenb zien dat alles blanco was
              Half jaar later dus voor de rechtbank en boete .
              Advocaat kon er niets tegen beginnen daar op het moment van het vaststellen ik dus in overtreding was en een POV van waarschuwing niet vrij van vervolging is TENZIJ dat er uitdrukkelijk op vermeld staat 👿

                ook slechte ervaring (al weer) met daily

                ik vraag mij af waarom ik volgende keer zou gaan?

                mijn schoonbroer is over laatst tegengehouden papieren nakijken, … en flik ziet dat keuring verlopen is
                hij zegt, geen groene kaart gekregen, vergeten te gaan, …

                is binnen 10 dagen wagen moeten gaan tonen met keuringsbewijs

                op keuring moet je wel iets meer betalen

                ken

                  [quote=”911-lover”:18vh3pe8]Tegenwoordig mag je de regeling regelbaar laten .
                  Een paar jaar geleden moest je de regelschroef borgen (lees vastpunten) zodat je na de keuring niet opnieuw kon regelen .
                  Je mag nergens aan een ophanging lassen maar aan je veerpoten moest je lassen om gekeurd te geraken 😕 oops: 😥 [/quote]

                  gelukkig dat het nu ni meer het geval is, dat je de regeling moet laten borgen….

                  ‘t zijn allemaal firma’s die ook toch zoveel mogelijk omzet willen draaien…

                    [quote=”Audiotronics”:2k1cletd]Welke bekende persoon uit het tuningmilieu wou enkele jaren geleden die tuningwetgeving en heeft zelfs mee de richtlijnen bepaald 🙄 👿
                    [/quote]

                    Tuningmilieu 🙄 😕

                    Je bedoeld tuningevents organiseren om witwaspraktijken te kunnen doen .
                    Deze persoon komt uit een heel ander milieu .
                    Datgene waar St Truiden ook zeer bekend van is .
                    En dan is die persoon ook nog bouwaannemer .
                    Hij heeft heel even een tuningzaak gehad die een half jaartje later al dicht was .

                      Welke bekende persoon uit het tuningmilieu wou enkele jaren geleden die tuningwetgeving en heeft zelfs mee de richtlijnen bepaald 🙄 👿
                      Over de keuringstations kunnen boeken vol geschreven worden. Ik heb vorig jaar MET spacers en lekkende voorste schokdempers groene kaart gekregen. Ze hebben daar totaal niets nagezien. Toen ik zei dat het een 4-wiel aangedreven was (staat op een groot bord dat je zoiets moet melden) zijn ze ineens ermee doorgereden tot aan de brug. Die is een halve meter omhoog gegaan en terug naar beneden en ik mocht buiten rijden. Nu heb ik de X74 ophanging steken. Deze was destijds een optie (kameraad heeft dit ook, destijds nieuw bij Verellen gekocht met zelfs rolkooi en al erin). Ik ben benieuwd eind juli als ik naar de keuring mag (moet).

                      Zou velgen in koetswerkkleur ook onder de tuningwetgeving vallen en extra vermeld worden ❓ 😆

                        ❓ ❓ ❓

                        In As hebben ze geen plankske .
                        Daar meten ze (wat wettelijk correct is) op de brug.
                        In Alken , Hechtel en Geel gebruiken ze het plankske wel .

                          [quote=”911-lover”:2ojw9ut6]Naar As gaan Walter .
                          Daar hanteren ze niet met een plankje van 11 cm maar meten ze de wettelijke 9cm (die sinds enkele jaren van toepassing is) 😉 [/quote]

                          Dat klopt volledig ,Koen.Mijn neef ging in As naar de keuring met zijn verlaagde Audi A4.
                          Plankske omver en dus afgekeurd.

                            Ik had dit jaar OOK hartkloppingen op de keuring. Nooit gedacht dat ik erdoor ging raken, ik heb namelijk:

                            – Dikkere stabi’s (verboden zonder meer)
                            – Een Rennshift (verboden zonder meer)
                            – Dikkere torsies (verboden zonder meer, maar kunnen ze toch niet zien)
                            – After-market Polybronze silent blocks aan de ophanging vooraan (verboden zonder meer)
                            – Velgen en banden waarmee hij bij invoer NIET gekeurd geweest is. Stonden 17″ velgen op met de verkeerde bandenmaten en is als dusdanig als “alleenstaand geval” gekeurd geweest. Dit wil dan ook zeggen dat ge uwe auto de volgende keer met dezelfde configuratie moet aanbieden. Gelukkig was de gelijkvormigheidskeurder snugger genoeg om ook de juiste bandenmaten op te nemen in het gelijkvormigheidsattest.
                            – Er zitten regelbare veerplaten op en normaal gezien moet ge ze op hun allerlaagste zetten (zodat je enkel hoger kan) om de wagen aan te bieden aan de keuring.

                            Waar hebben ze hem op afgekeurd: lichten stonden wat te hoog, terug aanbieden binnen 14 dagen, mijnheer :mrgreen:

                              ‘t is voor mij ook elk jaar spannend op de keuring, vorig jaar zonder problemen gekeurd, dit jaar zien we wel , binnen een week of drie moet ik gaan, Ik heb ook spiralen steken van eibach, mijn keuze is hierop gevallen omdat deze zwart zijn net zoals de originele, heb wel de merknaam eraf geschuurd, hopelijk zien ze het dit jaar ook niet en krijg ik mijn groen formuliertje 😕

                              suc6 nog met je keuring

                              grtz Geert 😉

                                Tegenwoordig mag je de regeling regelbaar laten .
                                Een paar jaar geleden moest je de regelschroef borgen (lees vastpunten) zodat je na de keuring niet opnieuw kon regelen .
                                Je mag nergens aan een ophanging lassen maar aan je veerpoten moest je lassen om gekeurd te geraken 😕 oops: 😥

                                ken

                                  ja wadde tis toch iets hé die keuring….

                                  een regelbare vering steken bij de volgende wagen, kost wel iets meer, maar dan heb je dat probleem ni, gewoon ff terug een beetje hoger leggen als je naar de keuring moet, tot op iets meer als 9cm zoals koen zei en dan komt da wel in orde…

                                  suc6 ermee

                                    Naar As gaan Walter .
                                    Daar hanteren ze niet met een plankje van 11 cm maar meten ze de wettelijke 9cm (die sinds enkele jaren van toepassing is) 😉

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.