afgekeurd met/door Eibach vering……….

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen afgekeurd met/door Eibach vering……….

  • Maker
    Discussie

  • WB

      Ergens begin vorig jaar heb ik men boxster laten verlagen met ongeveer 3 cm.
      Hiervoor werden de originele veren vervangen door Eibach veren met TÃœV-papieren.
      Ik er mee naar de keuring en alles was prima.
      Dit jaar terug met dezelfde wagen naar hetzelfde keuringsstation en één of andere vrolijke dame die in het begin van de lijn instaat voor Co-meting etc. vind het noodzakelijk om in het groot VERLAAGD op men papieren te schrijven.
      met al de gevolgen van dien……balkje er bij ……geraak der ni over…..stationchef en heel de meute erbij….is die verlaagd(alsof ze dat ni zien…)???…….jammer maar als het origineel was was er geen probleem.
      Nu twee maal rood: 1x om niet over het balkje te kunnen en 1x omdat de originele veren vervangen zijn door kortere (Tûv of niet, volgens hen alleen toegelaten in Duitsland). Ik zou nu naar Goca moeten en de vering met de nodige attesten laten voorzien, een plaatsingsattest hebben van de garage die dat weer ergens anders moet opvragen enz…enz……….weet je wat: ik laat er de originele terug onder zetten, laat hem terug uitlijnen, naar de keuring, rijd er één jaar mee en volgend jaar na de keuring zet ik er de sportveren terug onder en probeer het opnieuw………… 😈 😈 😈 tenzij er nog een origineel idee uit de bus komt (ik vrees dat ik ook met “18 velgen der ni over geraak…:-( ( )

    6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • WB

        Het probleem is natuurlijk dat ik ook met Goca-papieren nog niet over dat balkje van 11cm geraak….en dus zeker ook iedere keer minstens “18 moet leggen……en dan is het nog afwachten want de boxster heef zo twee “flappen (god weet waarvoor die dienen)” onder de carroserie hangen die vreselijk laag komen…………… 👿

          Dus zoals eerder vermeld .
          Een TüV papier geld niet .
          Is er een (veel te duur betaald) GOCA papier bij die het TüV vermeld is het wel OK .
          Het draait enkel om geld . Niet meer maar ook niet minder .
          Kleine voetnota . Ik kreeg een tuningrapport voor mijn 968CS vanwege de kofferspoiler .
          Kent iemand een fabrieks afgeleverde 968 zonder deze spoiler ???
          Zo is de wagen toch gehomologeerd en nog mag je ervoor extra betalen .

          En over de veren . Mijn vorige werkpaard was voorzien van verlagingsveren en zo 3 jaar goedgekeurd .
          Net voor dat ik de wagen wilde verkopen werd deze net vanwege die veren afgekeurd ➡ verlaagd voertuig .
          Het plankje viel om op de keuring (btw ook niet wettelijk)
          Ik ben dus voor een volledige keuring naar een ander keuringsstation gegaan (herkeuring moet in hetzelfde) waar ze de wagen op een brug zetten en opmeten .
          Alles was in orde en de wagen is zonder enige opmerking goedgekeurd .
          De wagen had de wettelijk vooropgestelde bodemvrijheid .

            Mag ik even melden dat het ook eenvoudig kan. Je weet ondertussen toch als je modificaties aanbrengt die niet conform zijn je om problemen vraagt.
            Er zijn nu eenmaal regels en die zijn anders dan in Duitsland, dus TUV heeft geen enkele waarde bij onze TC.

            Voor een 964 die ik had laten verlagen heb ik gewoon conformiteitspapieren aangevraagd bij GOCA.
            Mooi ingevuld en, met deze papieren naar een hoofstation samen met de Duitse TUV documenten voor een keuring, in mijn geval was dat Brasschaat.

            Het enige dat men heeft nagekeken waren deze documenten met de specificaties en het GOCA document. Daarna wagen even op de brug en hoogte gemeten dat die niet onder de 11 cm zat.
            Daarna mijn documenten afgestempeld voor goedkeuring meegekregen waarmee ik mij aangeboden heb bij de TC in mijn buurt zonder problemen.

            Het was op enkele dagen in orde. Nadien heb ik de wagen nog wel wat verlaagd met een nieuwe uitlijning tot gevolg en bij elke nieuwe TC was het even terug verhogen om nadien alles terug te zetten. Voor de rest nooit problemen gehad en het is nog altijd dezelfde procedure.

              Lang leve de Tuningwet geving .
              Waarom denk je dat ik en zeer velen voor me (en ook na mij) gestopt zijn met deze branche .

              [quote=”tvanbroekhoven”:2wuz3rn3]Ja, tis wreed. Heb je de tuningwetgeving al eens bekeken:

              http://www.how2tune.be/main.php?cat=7

              Vervelend, op zijn minst. Alsof ze t hier beter weten dat de TÃœV..[/quote]

              Ja , je moet hier een GOCA attest aanvragen dat je X euro’s kost daar het TüV papier volgens België hier niet geld . TüV is Duitsland .
              En hoe zit het met de Europeese wetgeving ❓ ❓ ❓ 👿
              Duitsland moet zich houden aan wat in Brussel beslist wordt willens of niet , maar omgekeerd njet .
              Leuk detail . Vraag je het GOCA attest aan zal je zien dat ze in tegenstelling tot de TüV geen tests gedaan hebben op het onderdeel , maar daar voor het TüV attest als referentie opgeven .

              Bull Shit

                [quote=”WB”:29v0xbqt] weet je wat: ik laat er de originele terug onder zetten, laat hem terug uitlijnen, naar de keuring, rijd er één jaar mee en volgend jaar na de keuring zet ik er de sportveren terug onder en probeer het opnieuw………… 😈 😈 😈 tenzij er nog een origineel idee uit de bus komt (ik vrees dat ik ook met “18 velgen der ni over geraak…:-( ( )[/quote]

                Hey Wim, wat sneu voor jou zeg maar ik zou net hetzelfde doen en heel je redenering volgen ❗
                Wat betreft die 18”, weet je nog toen ik bij jou ben geweest dat ik mij daar ook zorgen over maakte bij mijn boxster.
                Welnu, het toeval wil dat ook ik vorige week naar de controle ben geweest en dit was wel geen probleem.
                Had wel even van tevoor HIER even te rade gegaan en wat blijkt? Je mag zelfs 19″ 305 banden hebben achteraan 😯
                Wel uiteraard wagen aanbieden zonder gemonteerde spacers maar dat weet je.
                Het is vrij stom dat je al dat werk weer moet gaan doen maar er zit blijkbaar niets anders op, veel succes.

                  Ja, tis wreed. Heb je de tuningwetgeving al eens bekeken:

                  http://www.how2tune.be/main.php?cat=7

                  Vervelend, op zijn minst. Alsof ze t hier beter weten dat de TÃœV..

                6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.