Afgekeurd op controle

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Afgekeurd op controle

• Dit onderwerp bevat 24 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie

• LB

Beste vrienden,

Ik heb reeds sedert een 6 tal jaar een 2 de handse Boxter 2.7 met een uitlaat van Schmid ( een Duitse merk van tuning artikelen ). Deze uitlaat ( met serienummer )geeft een machtig geluid.

Ik heb deze auto bekocht van een Belg, die deze auto op zijn beurt in Duitsland heeft gekocht . Ik vermoed dat de uitlaat ook in Duitsland werd geplaatst .

Ik heb nog nooit problemen gehad met de keuring, tot ik de laatste keer de opmerking kreeg dat hier om een niet originele uitlaat gaat; ik kreeg dan ook maar een voorlopige keuring met verzoek mij binnen de drie maand terug aan te bieden met de nodige documenten dat de uitlaat
      ” gehomologeerd ” – of goedgekeurd is.

Bij Schmid zelf in Duitsland kom men mij alleen maar mededelen dat zij deze uitlaat sedert een 12 – tal jaar niet meer in hun assortiment hebben.

Mijn vraag : is er hier nog iemand die rondrijdt met een uitlaat van het merk Schmid en of hij daardoor reeds problemen met de keuring heeft gehad.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Luc

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
    • Wim

Te laat, want ons andere huis en winkel zijn verkocht aan een Belg. :relaxman:

Ging ook lopen in België vanwege de belasting, dus eind van de maand zitten we bij de notaris. 8)

Lijkt de omgekeerde wereld te worden, want zo’n 20 jaar geleden trokken alle Nederlanders naar België, en nu kopen jullie alles wat net over de grens ligt weg bij ons. :think:

Beter allemaal verhuizen naar Nederland :happy: :happy: :happy:

Om dan nog maar te zwijgen van dat blauw op straat wat je maar al te graag een PV schrijft omwille van niet gekeurde onderdelen op ja wagen. 🙁 En ze gaan zelfs tot inbeslagname van je voertuig als je de verkeerde tegen komt. :puke:

Wim

Moeten jullie toch ook wel elk jaar moedeloos van worden. 😐

morgen ga ik mijn oude pot terug zet ik werk toch graag aan mijn hobby :driver: mijn rolkooi bij 911 werd ook niet goed gekeurd ik weet wat doen elk jaar

Het kan dan ook een tijdje duren voor de nodige attesten :happy:

[quote=”PatrickB” post=154050]Kijk, allemaal +1’tjes de koen is precies terug. :mrgreen: :happy: :happydance:[/quote]

Tis schoolvakantie he :drink:

Luc zijn Post is nog maar 2 maanden en 2 weken oud en hij heeft 3 maanden de tijd voor een herkeuring .
                      Indien opnieuw afgekeurd zullen we het wel lezen binnen 2 weken . 🙄

PB

Kijk, allemaal +1’tjes de koen is precies terug. :mrgreen: :happy: :happydance:

ook +1 :engeltje:

+1 :applaus:

das jammer, het forum is zalig, gewoon al om de zoektochten van andere forumleden te volgen en hun *porsche nadien te kunnen bewonderen en er mee van te genieten :happydance:
                              ook al heb je geen problemen met je wagen, als liefhebber ben je toch zowiezo geinteresseerd in wat anderen posten :drink:

PB

Zoals Wim al aanhaalde, een “Hit and Runner” 😉

die moest blijkbaar gewoon wat info weten en ribedebie :driver:

PB

de luc he. 😎

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.