Afgekeurd op controle

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Afgekeurd op controle

• Dit onderwerp bevat 24 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie

• LB

Beste vrienden,

Ik heb reeds sedert een 6 tal jaar een 2 de handse Boxter 2.7 met een uitlaat van Schmid ( een Duitse merk van tuning artikelen ). Deze uitlaat ( met serienummer )geeft een machtig geluid.

Ik heb deze auto bekocht van een Belg, die deze auto op zijn beurt in Duitsland heeft gekocht . Ik vermoed dat de uitlaat ook in Duitsland werd geplaatst .

Ik heb nog nooit problemen gehad met de keuring, tot ik de laatste keer de opmerking kreeg dat hier om een niet originele uitlaat gaat; ik kreeg dan ook maar een voorlopige keuring met verzoek mij binnen de drie maand terug aan te bieden met de nodige documenten dat de uitlaat
      ” gehomologeerd ” – of goedgekeurd is.

Bij Schmid zelf in Duitsland kom men mij alleen maar mededelen dat zij deze uitlaat sedert een 12 – tal jaar niet meer in hun assortiment hebben.

Mijn vraag : is er hier nog iemand die rondrijdt met een uitlaat van het merk Schmid en of hij daardoor reeds problemen met de keuring heeft gehad.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Luc

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
      • Wie is die topic starter eigenlijk?

Het is een ramp om een goedgekeurde uitlaat te vinden. 🙁

Wie o wie gaat GOCA eens voor het Europees gerechtshof trekken? 🙄

PB

@rolkooi had je dan iets anders verw8 ? Geen E-keur, geen attesten, niks. 🙄

Gert gaat nog goede (of nog betere) zaken doen als dit de trend wordt…. :up:

Wim

Als het voor topic starter is dat je dit laat weten, dan denkmik dat we die niet meer zullen zien., is weer zo’n hit en runner. :loser:

Voor jou, jammer dat die afgekeurd is, maar zijn we al gewent in België 🙁

mijn sportuitlaat ook af gekeurd van daag

Attachments:
                  • KGrHqFqMFJmL8i5LBScYotJ4pQ60_84.jpg

Kan je trouwens zelf…

Potje wisselen, keuring gaan en thuis terug potje wisselen. (kost 2 X niets gebruikt)

Buiten “good luck” kan ik hier niet veel meer op zeggen.
                        Weeral een kwatsj-verhaal waarbij onze technische keuring problemen zoekt (en vindt) die er echt wel geen zijn.
                        Zolang je niemand een hartverlamming bezorgt met het geluid van je uitlaat zie ik no f**k*ng problem om daar over te lullen. Enkele lessen van onze Duitse buren voor onze keuringscentra over “hoe een auto keuren” zou heel wat petrol-heads een smile op hun gezicht toveren.
                        Kots ik van, van ventjes die in één of ander kostummeke tonen hoe goed ze wel hun werk willen doen.

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.