afslaan bij warme motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 afslaan bij warme motor

  • Maker
    Discussie
  • mijn 2.7 uit 1976 slaat makkelijk af bij warme motor bij stoppen voor kruising wat kan de oorzaak zijn?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • 123

      de sensor zal zelden het probleem zijn, das gewoon een plaat… het is de interne mechaniek van de CIS distributor.
      maar die gaat zo maar zelden kapot, na lang stil staan. Das een calibratie verhaal.

      Ik zou niet vooruit lopen op de feiten, als het enkel stilvallen is aan de rooi lichten is het meestal maar een klein vacuum lekje.
      En dat merk je enkel bij stationair omdat de gasklep dicht is en er maar minieme injectie is voor stationaire lucht.

      0

        neen, correct, bedoelde maar dat indien het geen vacuum probleem is, verder gezocht moet worden. (nu wel met de correcte benaming) naar de WUR en AIR FLOW SENSOR, 😉

        0
        123

          er zit geen luchtmassameter op CIS

          0

            Gebruik wel een goede remreiniger!
            Probleem is vooral dat heel veel ‘remreiniger’ een gewone bus “acetone” is met een ander etiket….
            Een echter remreiniger is duurder dan een acetone, doet hetzelfde als de acetone, maar op een minder agresieve manier, zonder de rubber of kunststoffen aan te tasten….
            Gewone aceton droogt op en onttrekt vet aan de rubber en plastiek waardoor deze broos wordt
            Remreiniger heeft een oplossend effect op vuil maar legt een beschermende film over de rubber…. in het begin heel veel problemen geweest met zogenoemde remreiniger en ABS sensoren….
            Een tip, als je remreiniger wil kopen, stap een autoparts shop binnen, niet de lokale dhz zaak…. de meeste bekende merken daar zijn niet echt super kwaliteit remreiniger…. zogezegd ‘dezelfde’ bus in de autoshop lijkt er uiterlijk sterk op maar heeft wel andere samenstelling (don’t ask how I know, heb ze 14 jaar verkocht)

            Btw, specifieke starterspray is eigenlijk gewoon ether onder druk in een busje….hier zit dan ook niets in wat schadelijk kan zijn….

            On topic, valt de motor stil tijdens het rijden, of bij het stoppen? bv aan rood licht, gas lossen, ontkoppelen en stilvallen? Als het dat is, kan het ook je luchtmassameter zijn. Hopelijk voor jou vacuum, anders dure grap….

            0
            123

              Het is idd een kwestie van je gebruikt wat je bij de hand hebt.

              het is nu ook niet zo dat je een halve pul moet leegspuiten om een vacuum lek te diagnosen.
              Daarmee ga je die plastics nu ook niet meteen finaal over de kling jagen hoor.

              Wat is het nut van die starter vloeistof als je dat maar 1 keer nodig hebt en het dan 10 jaar in je garage rond slingert?

              De meest courante remmenreiniger hier in onze winkels , Motip, is op basis van Alifatische koolwaterstoffen, niet op basis van perchloorethyleen. Want perchloorethyleen is gevaarlijk spul dat bij verbranding/Verhitting omzet naar Fosgeen , wat extreem giftig is..

              En Alifatische koolwaterstoffen zijn niet zo erg op plastics als perchloorethyleen.

              En wie toch perchloorethyleen in huis heeft.. die kan dat spul maar beter niet gebruiken in de buurt van auto’s.. het is vies spul.
              maar het zou me sterk verwonderen dat iemand zoeen remmenreiniger heeft.. Dat spul is al lang uit gefaseerd.. zeker in Europa.
              Zelfs in Amerika is het overal non-chlorinated

              0

                OKE duidelijk
                bedankt

                0

                  toch opmerken dat heel vaak ten onrechte remmenreiniger gebruikt wordt. gewoon omdat ze dat bij de hand hebben zeker?
                  koop liever een specifieke starter spray, voor het verschil in kost moet je het niet laten.

                  het hoofdbestanddeel van remmenreiniger is perchloorethyleen. deze stof is agressief op plastics en rubber. het droogt de leidingen uit en maakt ze minder elastisch, versnelt het verharden (verduren in de volksmond) en lokt op langere termijn het probleem uit waar je nu naar op zoek bent.

                  0
                  123

                    planten sproeier met water, op mogelijke plekken spuiten
                    loopt hij even minder, dan zuigt hij het water daar op.

                    je kan dan nog 2e test op die plek doen met remmenreiniger
                    spuit op zelfde plek, dan zou hij iets rapper moeten lopen door anagezogen solventen.

                    opletten, niet te veel in t wilde weg spuiten met remmenreiniger, solventen, vlambaar..
                    in motorruimte kan het ophopen en whooomp

                    daarom eerst met de water spuit voor onderzoek doen

                    0

                      origineel CIS
                      dan zal ik de vacuumslangen controleren op lekkage
                      hoe doe ik dat? VOORZICHTIG met remmenreiniger de slangen inspuiten
                      B.V.D.

                      0
                      123

                        originele injectie of ombouw naar carburatoren (of iets anders)?

                        start hij netjes opnieuw op na het stil vallen?

                        Als het CIS is en hij start nadien netjes opnieuw op
                        dan is het vermoedelijk een vacuum lek

                        kan ook ontsteking zijn of zo, maar meeste kans is vacuum lek
                        bij warm loopen krijgt hij extra benzine dat de extra aangezogen lucht dekt.
                        maar eens warm valt dat weg en is hij arm op stationair.

                        0
                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.