afstand band tussen wielkast is verschillend links totv rechts oorzaken?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 afstand band tussen wielkast is verschillend links totv rechts oorzaken?

  • Maker
    Discussie
  • Allen,

    Heb recentlijk nieuwe porsche velgen 18inch x 10j et40 met bandenmaat 265/35/18 laten plaatsen op mijn 944 S2 Cabrio. Wat blijkt nu dat links de band uit de wielkast steekt en zodoende de wielkast raakt bij het rijden en rechts helemaal niet. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe is dit op te lossen? Blijkt ook dat de afstand tussen band en wielkast 2 cm verschilt links met rechts ( links +2cm )

    Geert

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Wim

      Wat wij als eens meegemaakt hebben, en daar was ook een verschil van dik 2 cm, was dat ze een verkeerde draagarm geplaatst hadden van een ander transaxel model.

      Heb je dit al gecheckt aan de nummers op de arm. 💡

        ik zou eerst meten. traditioneel schietloodje kan hierbij handig zijn. als je weet waar het verschil zit het verhelpen en dan pas uitlijnen. dit nu doen is volgens mij €€€ wegsmijten.

          Hela,

          Gaan meer doen dan uitlijnen, heb hun situatie uitgelegd en gaan nameten –> we shall see
          thanks

            mm Uitlijnen kan je niet zien waar het verschil zit ?
            dit moet u manueel meten :up:

              zoals belooft een foto boven de wielkast naar beneden getrokken links en rechts
              944s21.JPG

              944s22.JPG

                Hey,

                Heb jou advies gevolg, nu vrijdag bij de uitlijner. Kijken wat die allemaal gaat vinden
                thanks

                  haha nee hoor ook al velgen gewisseld maar geeft zelfde probleem, nee ligt echt wel ergens aan het onderstel maar zoek de oplossing

                    Allen,

                    bedankt voor de vele reacties en idd een 2 cm is echt niet normaal, ik probeer morgen foto’s mee ter sturen. Het rare is dat ie aan één kant perfect in de kast past. Velgen kwamen origineel van een 930 turbo en heb er papieren bijgekregen dat ze ook onder een 944 turbo passen. Wat ik al wel had met de originele 16″ velg was, dat ie bij het snel oprijden van een vluchtheuvel ook al diep raakt in de wielkast zelf
                    In bijlage toch al een foto met de “nieuwe velgen” maar dan wel de goede kant 😀

                    Attachments:
                    • 944S2.JPG

                      Zeker dat je aan 1 kant niet nog een spacer steken hebt die er niet afgehaald is? :mrgreen:

                        Oorzaken: Van de tijd toen de bolides nog met de handjes werden opgebouwd ipv met vol automatisch robots zoals het tegenwoordig gaat.

                        Maaruh, een verschil van 2 cm vind ik ook erg veel… :wtf:

                          vanaf welk punt, gemeten vanuit de versnellingsbak, beginnen de verschillen? of zijn de assen exact even lang tot aan de tambours en ligt het middenpunt van je pont niet in het midden van je chassis? zijn de remschijven achteraan identiek en zitten ze allebei bloot op de naaf ?

                          trouwens 18x10J et40 is geen gangbare maat voor een 944s2cab.
                          post eens een foto van beide kanten aub ?

                          944wielmaten.jpg

                          Wim

                            Is een probleempje waar de meeste Porsches last van hebben, maar 2 cm is wel heel veel.

                            Normaal is het een paar mm tot max 1 cm.

                            Ive

                              2cm vind ik toch een héél groot verschil hoor.
                              Ben je zeker dat hij ongevalvrij is?
                              Indien wel, zou ik al beginnen met alle bussen te controleren en hem eens deftig te laten uitlijnen. Bij de uitlijning zullen onregelmatigheden snel ontdekt worden.

                              Greetz en succes nog

                                yep normaal :think:
                                Ik heb vele wagens verlaagt en dan valt het het meeste op :wtf: soms redelijk frustrerend :what:
                                Als het te veel scheelt best eens alles (meten) of laten meten of alles nog recht is achteraan mms staat wel iets buiten zijn tolerantie :coolness: of eens een :ass: gedaan. Heeft niet veel nodig soms draagarmen en zo zijn grote hefbomen :popcorn:
                                inc kan bij sommige de as uit het center staan maar de specialisten over dit model weten er meestal wel waar het bv aan kan liegen :engeltje:
                                veel succes :drink: met de zoektocht :popcorn:

                                  Welkom.

                                  Ik had onlangs hetzelfde voor bij mijn 964. Scheelde wel maar enkele mm’s.
                                  Volgens mijn garagist was dit normaal. :salut:

                                  Hoe dit juist zit voor een 944 weet ik niet. Je zult ongetwijfeld wel een antwoord krijgen op het forum!

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.