Afstandsbediening 911 G-Serie

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Afstandsbediening 911 G-Serie

• Maker
    Discussie
  • Ooit heb ik dit al eens gevraagd maar vind het niet meer maar het moet er nu toch eens van komen.

Ik wil mijn centrale vergrendeling bedienen door middel van een “kaske” ipv met de sleutel, een afstandsbediening dus. Betreft een 911 Carrera 1987.

Info, tips en inbouwtricks graag. :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Wim

:up: :up:

0

de originele CV-unit heeft ook nog een functie voor de interieurverlichting en het alarm.
        zoals hier inbreken op de bedrading tussen één deurslot en CV-unit gaat het snelst met het minste risico op ongewenste neveneffecten.

0

Het origineel bakske van de CV gezocht in de voorkoffer, zit helemaal achteraan passagierszijde (hoe bedenken ze het om dit zover weg te moffelen met een te korte kabelbundel :engeltje: ) en dan volgens het elektrische schema het “open” en “sluiten” draadje opgespoord en de draadjes “open en “sluiten” van de gekochte module hieraan geconnecteerd.

Eenvoudiger kan niet maar voordat we dit alles gevonden hadden waren er toch enkele uurtjes voorbij.

Hier een eenvoudig schema van hoe we het gedaan hebben maar bedenk er nog een twintigtal andere draadjes bij die je niet nodig hebt.

Naamloos-2-3.png

0
          Wim

En hoe heb je het nu gedaan.

0

Ondertussen geplaatst en werkt perfect, ook thuis, en idd permanent 9V op CV. 😎

Was van mijn laatste spaghetti bolognaise geleden dat ik nog zo’n kluwen van draden gezien heb. 😯

20160627_171259-kopie.jpg

20160627_171316-kopie.jpg

0

weet er iemand waarom er permanent 9 volt staat op het circuit van de CV unit naar de contactsloten in beide deuren :think:

0
                Wim

Deepee was mij voor, maar ben het niet eens met zijn idee/stelling 😉

Het makkelijkste is om het kastje daar gewoon te plaatsen (vervangen) en originele draden te gebruiken.
                  Ik denk dat je anders wel eens kans hebt op storing.
                  Dus oude systeem (kastje) moet losgekoppeld worden. (althans zo heb ik het toen gedaan, en nooit geen problemen gehad)

Maar zal ook wel in de beschrijving staan die je erbij krijgt (alle talen behalve Nederlands) :mrgreen:

0

CVunit911.jpg

maar volgens mij is het eenvoudiger om de bedrading van het contact op te zoeken die aan je deurslot vertrekt en naar de CV unit loopt. wss komt het op hetzelfde neer.
                    zo heb ik het alleszins gedaan (niet bij Porsche) en heeft altijd probleemloos gewerkt.

0

Bedankt gasten, maar waar bevind zich mijn CV unit in de wagen?

0

Ah oké,
                        ik had over de CV heen gelezen. dan is het idd een kwestie van ontvanger aan te sluiten op je bestaande CV unit en de handzenders nemen dan de functie van je sleutel over.

0
                        Wim

[quote=”bladerunner” post=233185] pompjes toch niet nodig.[/quote]

Inderdaad pompjes niet nodig.
                          Het systeem wat jij laat zien is perfect voor jouw Porsche en had ik ook.
                          Dus kastje met bij geleverde draadjes aansluiten op jou centrale vergrendeling, en zenders nemen functioneer van sleutel.

0

Maar ik heb centrale vergrendeling, pompjes toch niet nodig. Alleen moet ik nu steeds met de sleutel de centrale vergrendeling op en af zetten.

0

ik weet niet hoe dat systeem werkt zonder de servomotoren? volgens mij heb je eerder zoiets nodig, maar met 2 pompjes heb jij genoeg voor jouw 2-deurs targa.

hoe het in een later model 964 zit ingebouwd zie je hier bij NR 42 op de tekening

CV964.jpg

0

Maakt niet uit, als ik mijn sleutel maar niet meer telkens in de deur moet omdraaien.

DIT bvb, is dit iets?

0

OEM of aftermarket ?

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.