afstandsbediening contactsleutel Boxster

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster afstandsbediening contactsleutel Boxster

• Maker
    Discussie
  • Ik zit met het volgende. Ik had 2 goedwerkende sleutels met afstandsbediening(voor centr. vergr.+ alarm), plots werk de afstandsbediening van de sleutel niet meer! Bij de sleutel die nog wel werkt zie je het lichtje constant flikkeren wanneer men een commando geeft, bij de andere sleutel licht het lampje 1 maal op. De batterij is ok. De sleutel is 1,5jaar oud! Is de sleutel zijn kluts(code) kwijt?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Idem voor 997.

Plumber

Jan

Jongens, bij de boxster is dit normaal.
        Na 3 dagen de auto/sleutel niet gebruikt te hebben , gaat de auto in “slaapmodus”. Hierdoor zal het niet lukken om de auto te openen via de afstandbediening op de sleutel. Je bent dan verplicht om de auto manueel te ontgrendelen en te starten, en vanaf dan ben kan je zonder problemen weer je afstandbediening gebruiken.

whahaha, inderdaad, was ik al vergeten! Mijn boekje zat in het opbergzakje achteraan de bestuurderszetel… Ik krijg dus nog een half puntje: ik zou de sleutel ook nodig gehad hebben om het te kunnen pakken! :mrgreen:

[quote=”cabrio wim”:1j61j53c]Waarom denk je dat ze die boekjes erbij doen. 😆
            Maar blijft bij de meeste in het dashboard kastje liggen. 💡 [/quote]

Boxster 98′ dashboard kastje ? 😀

en wat als je eerst tot in je handschoenkastje moet geraken, waar je boekje ligt, Wim? :mrgreen: 😉

Wim

Waarom denk je dat ze die boekjes erbij doen. 😆
                Maar blijft bij de meeste in het dashboard kastje liggen. 💡

rjf

Had onlangs ook een sleutel probleem: Had 2 weken niet gereden en kon de auto niet meer ontgrendelen met de afstandsbediening. Ff paniek (want had deze thread toen nog niet gelezen). Auto met de sleutel manueel ontgrendeld met als gevolg dat het alarm begint te piepen en 30 sec later in volle vaart af gaat.

Dus voor alle nieuwe boxster rijders: auto week laten staan= met de sleutel in de deur rechts draaien (deur niet open doen!) en tegelijkertijd het ontgrendel knopje induwen en je kan weer voort. Had mss beter de handleiding gelezen dan had ik dit wss geweten en mezelf stress bespaard :mrgreen:

dan is het vrij simpel he
                    je sleutel is zijn code kwijt ( of defect )
                    is hij gewoon zijn code kwijt kan hij normaal opnieuw ingelezen worden ( of porsche dat wil is nog de vraag want dan rollen de euro tjes niet genoeg )

in het andere geval moet je gewoon een nieuwe sleutel bestellen

ga zeker niet zelf expirimenteren met de sleutel (s) want je zou wel es te voet naar huis toe kunnen

zelf zou ik opteren voor gewoon de korte pijn en een nieuwe sleutel bestellen , want als men hem terug aan de praat krijgt weet je niet voor hoelang dat goed gaat , en je zal dan maar enkele 100 km verderop staan op het moment dat ie weer de geest geeft .

succes

[quote=”etieke”:3qadu2u2]ben zelf slotenmaker , en kunnen van heel wat merken sleutels bijmaken met chip
                      als je sleutel niet meer reageerd is hij de code kwijt en moet hij opnieuw geprogrammeerd worden .
                      code kwijt kan omdat hij is gevallen , of en dat hoop ik niet voor jouw dat er softwarematig in de wagen iets aant mis lopen is[/quote]

De andere sleutel werkt perfect!

ben zelf slotenmaker , en kunnen van heel wat merken sleutels bijmaken met chip
                        als je sleutel niet meer reageerd is hij de code kwijt en moet hij opnieuw geprogrammeerd worden .
                        code kwijt kan omdat hij is gevallen , of en dat hoop ik niet voor jouw dat er softwarematig in de wagen iets aant mis lopen is

woepsie! Dan lijkt het me ook weinig waarschijnlijk dat het batterijtje in de sleutel de hoofdverdachte is…

[quote=”porschky”:n56d6jkj]misschien dat ook de leeftijd van de auto (hence ook van de sleutel) een rol speelt? Mijn 996 was ook al 9 jaar… Hou oud zou de sleutel bij jou kunnen zijn?[/quote]

De sleutel is 1,5 jaar oud!

misschien dat ook de leeftijd van de auto (hence ook van de sleutel) een rol speelt? Mijn 996 was ook al 9 jaar… Hou oud zou de sleutel bij jou kunnen zijn?

auto zondag wegzetten = vrijdag openen met de sleutel anders lukt het niet

soms hangt het er al van af hoe lang je niet meer gereden hebt met de auto! Als ik 2 weken niet meer reed met mijn 996, dan werkte de afstandsbediening van de sleutel ook niet meer! Dan moest ik manueel openen, en als de sleutel weer een tijdje in het contact gezeten had tijdens een rit, was alles weer normaal….

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.