Afstellen schakelmechanisme 3.2 1984

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Afstellen schakelmechanisme 3.2 1984

• Maker
    Discussie
  • :driver: Beste P-collega’s … Reeds een 5000 Km met mijn 3.2 gereden, en nu deftig aan het ergeren door het moeilijke schakelen…
    Bij het terugschakelen van 5 naar 4 meestal probleem dat hij naar achteruit wil gaan… Na het afnemen van de hoes aan de pook, gezien dat nochtans het metalen plaatje met veertje nog werkt om dit te voorkomen. Ik zie wel dat de zijkant van de pook een weinig is ingesleten. Is dit te regelen of moet er een en ander worden vernieuwd??? Verder is het ook zo dat bij het schakelen naar zijn 2 ik precies over een weerstand moet… Weet iemand raad, of heeft iemand hetzelfde probleem???
    schakelmechanisme1.jpg

schakelmechanisme2.jpg

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • :happydance:
      Na enkele weken dan toch tijd gemaakt om schakelprobleem aan te pakken… Bij FG Porsche een schakelmechanisme gehaald in heel goede staat, en geplaatst.

DSC_0823.jpg
      Bij een eerste testrit reeds gemerkt dat mijn P reeds heel anders schakelde…
      Verder nog enkele nieuwe onderdeeltjes vervangen;

DSC_0844.jpg

DSC_0843.jpg

DSC_0840.jpg

Alles goed van vet voorzien….
      Hij schakelt terug als nieuw!!!!

0
      Wim

Ik wil het wel even doen, is een klusje van niks.

Maar moet je wel even naar Hulst komen.

0

Het zal waarschijnlijk vervangen worden van de nylon bus waar de pook in past en vooral afstellen. Ik heb hier de manier van het afstellen in ‘t Engels, echter nogal onduidelijk. Blijkbaar voor een kenner een klein werkje.. Kennen jullie iemand die dit klusje kan klaren????

0
          Wim

Als daar geen speling opzit, dan de bak eens goed afstellen, en daarna swepco olie opdoen.

Dat er wat sleet op de pook zit is normaal, maar heeft niks met naar achteruit te schakelen en is gewoon van naar de 5 te gaan of naar achteruit te schakelen.

0

Nog een andere mogelijkheid is dat de nylon bus waar je schakelpook in zit of de nylon geleider van je schakelstang gebroken is. Ik heb ze ineens vervangen toen ik het kruisstuk vervangen heb.
              image_2014-10-04.jpg

0

😕 Ziet er hetzelfde uit, echter geen speling op de kogellagers….
                schakelmechanisme3.jpg

schakelmechanisme4.jpg

0

Ik weet niet of de 3.2 nog een kruisstuk gebruikt (ik vermoed van wel). Het zou kunnen zijn dat er te veel speling op de lagers zit en vervangen moet worden. Het stuk is niet duur en heb ik bij mijn 2.7 zelf vervangen, hetwas redelijk eenvoudig. Als het niet aan kruistuk ligt dan zou het kunnen zijn dat de versnellingen opnieuw moeten afgesteld worden.
                  Ik heb de handleiding gevolgd op het Pelicanforum (is trouwens ook bruikbaar als je kruistuk vervangen hebt en de versnellingen opnieuw moet afstellen)

http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_shifting_improvements/911_shifting_improvements.htm

Het kruistuk zelf is bereikbaar via het luikje aan de achterzetels (allemaal in de veronderstelling dat het bij jouw 3.2 ook zo is). Het kruisstuk zie je op de foto.

IMG_0457.jpg

0
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.