Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Aftermarket GPS – 997, 987x
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 2 maanden geleden door
Bart.
-
MakerDiscussie
-
28 februari 2013 om 15:24
Zou dit de moeite zijn?
Lijkt me nog relatief goedkoop gezien je bluetooth, iphone connectie etc er bij krijgt…
Iemand ervaring?
-
MakerDiscussie
-
De Coyote niet gehoord in ‘t begin van ‘t filmpje? :sarcastisch :engeltje:
Ja, ne mens heeft wat technologie steken in die beestjes hé? 😉
Mush volgende keer nog iets meer Carnewal en zet die gps en radio maar af . 😉 😉
Hierbij een filmpje waar mijn aftermarketsysteem “te bewonderen” is.
‘t Was bij het binnenkomen van de Kennedytunnel en je hoort ook de Carnewal :engeltje:
Spijtig dat het verkeer te druk was 😕[quote=”Mushroom” post=123374]Was gisteren met een New Beetle op stap…
De GPS stem was precies een flard Allo Allo 8)
Ein Nederlandstalige fraulein mit ein “klein” Deutsches akzent *klap* :wtf:[/quote]Even dan proefrijden met nieuwe 3 serie. Ik heb sinds 8-maand zo’n kreng. De gps op zich tot op de meter correct, maar de taal..
Bvb:
Calais = Kalaaaaaais
Tourcoign = Toerkonje
Brussel = Broesel
Mechelen = Miscélé (Perfect italiaans voor in een Maserati 😉 )Dus een Medion lijkt me beter. Het positieve is dat ik binnen 95 k km van die prutsauto vanaf ben :relaxman:
[quote=”PatrickB” post=123322]
LEES altijd up2date kaarten. :mrgreen:[/quote]Voor ‘t geen het maar kost flikker ik er na 3 jaar wel een andere in :driver: :happydance:
Was gisteren met een New Beetle op stap…
De GPS stem was precies een flard Allo Allo 8)
Ein Nederlandstalige fraulein mit ein “klein” Deutsches akzent *klap* :wtf:[quote=”Funny” post=123336]Ik heb het anders gedaan aangezien ik een tom tom liggen had zocht ik naar een Gt3 .
Op die manier kan de tom tom zijn diensten bewijzen ! 😳 ;)[/quote]Ja ja ik vat hem ❗
Maar dat schelle stemmetje van de Tum Tum :sarcastischIk heb het anders gedaan aangezien ik een tom tom liggen had zocht ik naar een Gt3 .
Op die manier kan de tom tom zijn diensten bewijzen ! 😳 😉Dus een maat voor niks die “dualzone instelling” 🙄
Maar wat ik nog wel gelezen had, op het model dat jij hebt Mush, zou je TomTom kunnen laten draaien.
LEES altijd up2date kaarten.[quote=”Molen934″ post=123298]Mis mijn navi ook in de 997, heb een Tom Tom gekocht.
Maar is dat gehele systeem wat ze aanbieden makkelijk in te bouwen?
Het is bij mij nog zo nieuw en om dan alles los te halen.
Zat ook te denken om een gebruikte navi van Porsche aan te schaffen, maar is dit te doen dat inbouwen?[/quote]
Ik weet dat een navi iets is wat na 5 jaar outdated is, maar toch wil ik het persé ingewerkt zien in mijn auto. Zo’n tomtom op je venster is echt geen zicht, behalve… in een auto waarvan je verwacht dat hij geen autoradio heeft, zoals bvb een GT3.
Mijn advies is dus: niet rommelen en gewoon de tomtom gebruiken 😉 Een GT3 kan dat hebben :up:[quote=”PatrickB” post=123230]Mushroom, heb je dit al eens geprobeerd?
Quote “Toevoeging op gebruiksaanwijzing Dualzone aan zetten.
Zet uw radio aan, ga vervolgens naar navigatie.
Kies uw route, zodra deze is ingesteld , klikt u 1x of 2x kort op de GPS knop op de bijgeleverde afstandbediening tot links boven komt GPS2 komt te staan.
Selecteer nu met de MODE knop het gewenste muzieksignaal (RADIO, CD/DVD of SD) en druk 3 seconden op de SEL knop.
Het systeem keert terug naar navigatie en laat daarna de muziek horen.”Ik denk dat je hiermee niet elke weer door het ganse menu moet om muziek en navi te hebben. :coolness:[/quote]
Toch wel dus 😉
BTW, Sony is ook Chinese brol, net zoals al de rest van de electro-apparaten 🙂 En dit komt van een Sony fan 😉
1. ik krijg nooit “GPS2” te zien, als ik op de GPS knop druk krijg ik TV te zien, druk ik nog eens krijg ik GPS te zien, en zo alterneert het verder.
2. Als ik dan met “Mode” het gewenste muzieksignaal gekozen heb krijg ik effectief muziek en Navi tegelijk. Tot je op je bestemming aankomt en dan schakelt hij weer over op de eerder genoemde “DOS-mode”, muziek blijft wel verder spelen maar de interface trekt nergens op. Wil je dan terug een nieuw adres invoeren op de GPS dan kan je dat maar dan moet je weer heel dat spel doorlopen van Mode, Sel, etc om tegelijkertijd muziek te hebben… DAT was dus het probleem 😉
Ik had ondertussen al een workaround gevonden om muziek en navi tegelijktijdig te hebben (en zelfs met de mooie interface) en zelfs die workaround is minder werk dan wat zij voorstellen, van die workaround is echter niets te vinden in de handleiding.
Dus, een beetje meer hun softwares op elkaar afstellen en dit had een prachtkoopje geweest, nu is’t echter kiezen tussen muziek, of navi, of navi met muziek via een workaround. Nuja, voor de keren dat ik maar navi nodig heb is ermee te leven 😉Mis mijn navi ook in de 997, heb een Tom Tom gekocht.
Maar is dat gehele systeem wat ze aanbieden makkelijk in te bouwen?
Het is bij mij nog zo nieuw en om dan alles los te halen.
Zat ook te denken om een gebruikte navi van Porsche aan te schaffen, maar is dit te doen dat inbouwen?Ik heb een 2Din Sony met Tomtom navigatie.
Kost 900€ en geen chinese brol zoals wat hier voorgesteld is… 😯Best tevreden van, vooral van het tomtom software.
Maar om eerlijk te zijn is de samenwerking tussen de Sony software en die van tomtom is niet 100% ideaal.
Ook de scherm is wat traag.
Maar dit is wel 1000x beter dan het brol van PCM2.1 van Porsche en zelf beter dan hun nieuwe modellen.De look in de auto is perfect, zit er OEM uit.
Dus op de hele lijn vind ik mijn keuze perfect. :respect2:Een nieuwere oplossing is nu mogelijk met het koppelen van je smartphone met de autoradio, waarbij je de scherm van jouw smartphone op de scherm van de autoradio komt, dus ook het navigatie software 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.