Home › Forum › Porsche Talk › Ai….klassieke Porsche 911 niet meer zo populair…
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 5 maanden geleden door 123.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
goh, zo benauwelijk zijn die nu ook weer niet hoor. je moet al redelijk pushen of echt stomme dingen doen voor je daar mee in de problemen komt. toch zekere de long wheelbase 911’s.
Een short wheelbase heb ik zelf nog niet mee gereden, maar mijn 73S lag gewoon goed op de baan..
heb maar 1 keer de pendulum bijna mogen ervaren, en dat was dan ook shit hot de bocht in stuurde,
ik wou 90 doen, had em nog maar opgehaald, en vergeten dat het mph ipv kmh was. Dus ja, da kan tellen in een bocht.ging iets van t gas en voelde hem gaan, tegenstuur en gas pedaal tegen de firewall,
nog net geen verse onderbroek nodig.
Ik denk de pax wel, die was serieus bleekdroogweg gemeld “ja da is zo met die dingen, moogt geen gas lossen in bochten”
en van verder niks begaard.Inderdaad
En met een oude 911 moet je nog kunnen rijden ook:driver:
Als ik zo rond kijk onderweg is dit een skill welke steeds minder chauffeurs bezitten :think:een bubbel kun je niet oneindig blijven pompen er zijn teveel oude 911’s gemaakt om allemaal ferrari prijzen te vangen.
Bovendien is de oldtimer is geen lichte keuze meer, maar vergt commitment en passie… Want das nodig om er in te investeren als niet dagelijkse auto.
En moderne auto’s zijn gewoon makkelijker.. als je ziet hoeveel pk en wegligging je krijgt in een auto tegenwoordig.
En makkelijk te chippen want turbo’s.En wat je dan hebt op een oude 911.. Enkel de echte liefhebber blijft over en dat zijn er minder dan je denkt
De Klassieke 911 lijkt wat interesse te verliezen, wat een aanbod momenteel.
http://www.autobild.de/artikel/supercars-exoten-traumautos-krasse-auktionen-10509385.html
Porsche rules :first:
Ik was me totaal niet bewust van enig verschil. Maar dat is dan toch maar een kleine veralgemening vergeleken bij een artikel in Het Nieuwsblad (denk ik toch, of was het Autowereld?) dat het ooit had over de V6 in een BMW… Terwijl de 6-in-lijnmotor natuurlijk al lange tijd het unique selling proposal was van de Bayerische Motoren Werke!
mooie GIF die het perfect uitbeeldt:
Ik snap het verschil. Maar ik heb altijd en overal gelezen dat het een boxermotor was. Fout geinformeerd blijkbaar …
En nu goed geinformeerd …
https://www.carthrottle.com/post/heres-why-ferraris-flat-12-isnt-exactly-a-flat-12-at-all/
Mijn excuses voor de eerdere stommiteit, dat komt er van als je dingen die je leest maar als waarheid napapegaaid. I’m guilty as charged.
Er is echter een verschil: bij een boxermotor bewegen twee tegenover elkaar liggende zuigers in tegengestelde richting (dus naar elkaar toe of van elkaar af) en hebben ze elk een eigen krukastap. Bij een 180º V-motor hebben twee tegenover elkaar gelegen zuigers samen één krukastap en bewegen ze in dezelfde richting. Deze opzet werkt echter alleen maar goed met vier- en zescilindermotoren. Bij twee cilinders is de motor onderhevig aan stevige onbalans door de onregelmatige ontstekingsvolgorde.
Nu snap ik het!
Snap ik nog niet. Dus de 512BB had een boxer en de opvolger Testarossa niet?
Ferrari flat 12 motor – zelfde constructie princiep als bijvoorbeeld Porsche flat 6 – Afla flat 4 – Subaru flat 4, enz …
testa rossa heeft een 180° V12 maar absoluut geen boxer motor
bij een boxer motor staan de drijfstangen van de overstaande cilinders niet op dezelfde krukastap, bij een V motor wel 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.