air flow sensor contact

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 air flow sensor contact

• Maker
    Discussie
  • Porsche 911SC, bj. 1983, ingevoerd vanuit Amerika.
    Achter de toerenteller heb ik een zwart-bruin kabeltje gevonden dat niet aangesloten was. Het zit tesamen in een omhulsel met een bruin kabeltje (massa).
    Volgens een electrisch schema moet dit kabeltje aan het air flow sensor contact bevestigd worden. Mijn vraag: waar zit dit contact ? In bijlage voeg ik het schema bij. Bedankt.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Glad to help

XXX

Soms werkt dit forum wel he :up:

Ik heb het schema van de bedrading gevonden in de boek van Haynes. Bij een Porsche Carrera , 1985, vertrekken de zwart-bruine en bruine draden inderdaad van de snelheidsmeter naar de tempostat. Bij het schema van een Porsche SC, 1983, USA, heb ik niets gevonden. Ik neem aan dat dit hetzelfde gaat zijn. Bedankt voor de gouden tip.

Found it !
            Dit is de cablage voor het signaal van de speedo naar de cruise control unit.

De zwart-bruine gaat van de speedo (split van groene kabel) naar pin 11 op de ‘tempostat’ en geeft de input van de wheel sensor, de bruine gaat naar pin 12 en is ground.

Het zou me verbazen dat een kabeltje achteraan je toerenteller op de afm (achteraan in engine bay) zou moeten zitten?
              Misschien een kabeltje dat voorzien is in de kabelboom voor een bepaalde optie die niet aanwezig is ?

Ben niet zeker of dit een 83 is, maar zal toch in die omgeving moeten zitten

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.