Airco bijvullen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Airco bijvullen

• Maker
    Discussie

• porsche914orange
    Deelnemer

Ik heb me laten vertellen dat de oude airco’s gevuld waren met een ander gas dan bij de moderne wagens. Het probleem is nu dat dit niet meet milieuvriendelijk is, daardoor niet meer te vinden.

Kan men de airco van een impact 911 (in mijn geval 1989 Turbo) laten vullen met het hedendaagse gas?
      Geeft dit problemen? Moet je zaken laten aanpassen?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Wim

Is bij mij ook gebeurd voor de restauratie, en inderdaad zoals kastenteufel schrijft, en was toen ook dat bedrag ongeveer kwijt.

Dus, als ik het goed begrijp, is het niet voldoende om leidingen, dichtingen, … te vervangen om een 1987-airco terug aan de praat te krijgen? 🙁 Je moet ook een aantal wijzigingen laten doorvoeren of te rade gaan bij een firma zoals in Pittem? Zijn er ook dergelijke firma’s in de buurt van Antwerpen?

Bedankt voor de tips! :hail:

De firma IDE in Pittem heeft nog altijd de apparatuur en het gas om oude airco’s te herstellen en bij te vullen. TEL:051467811

Airco laten ombouwen van 3.2 – 1987 bij Auto Techniek MEYNS, Brugsesteenweg 247 OUDENBURG.

adapters om van r12 (freon) naar R134a koelvloeistof over te schakelen

installatie van filter/droger

expansieventiel

9 dichtingen

5.25 uur werk

spoelen en vullen van installatie met R134a.

Halfweg 2005 voor 549.29 € incl. B.T.W.

Half 2007 ook nog lichtjes lekkende compressor laten reviseren voor 222.00 € excl. B.T.W.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.