Airco pomp kaputt

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Airco pomp kaputt

• Maker
    Discussie
  • Zaterdag klein onderhoud laten doen op de 993. Op 1 ding na alles picco bello in orde. Dat 1 ding echter is een airco pomp die niet werkt… Ik had in de zomer het gas eens laten vervangen met de weken die erop volgden een bevredigend resultaat. Daarna niet veel nood aan een airco dus niet gemerkt dat het terug zoals voordien was. De kleurstof die er in gedaan was heeft ook een lichte schijn gegeven aan de pomp.

Voor een nieuwe (OEM) pomp vind ik prijzen van een 800 Euro tot een 1700 Euro. Een niet-OEM pomp wil ik niet maar revisie zou een goed resultaat moeten geven voor een goeie 200 Euro. Iemand hier al ervaring daarmee? Het adres dat ik kreeg is Van Rompaey in Heist op den Berg maar alternatieven zijn ook welkom.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Om dit onderwerp helemaal af te ronden… Zaterdag de 993 gaan ophalen bij Dirk, goed op tijd gezien het weer! Het werkt weer zo goed als kan verwacht worden. Ik ga niet zeggen zo hevig als bij mijn daily driver maar ik denk dat een oude 911 nooit even veel zal blazen dan een moderne. Ik kan terug buiten komen als er zon is.

Bedankt voor de tip, ik kan Dirk zeker aanraden. Hij weet duidelijk alles over A/C. Uiteindelijk zijn alle rubbers en een lager vervangen dus ik kan er weer een aantal jaren tegen. Het was een beetje duurder dan ik verwacht had, maar dat is omdat de getallen die ik hoorde, zonder BTW waren. Als ‘privé’ eigenaar ga ik niet beginnen foefelen dus komt er natuurlijk een slok op de borrel bij. Anyway, nog altijd stukken goedkoper dan een nieuwe pomp dus geen probleem.

Hij begint bekend te worden in het Porsche wereldje, er stonden drie generaties vorige zaterdag…

thumbnail-14.jpeg

Ik had hem donderdag gebeld om te kijken of ik nu morgen kan langskomen…

Ik hoop dat ik er ook zo makkelijk vanaf kom.

Maakt het uit waar naartoe? Zoek wat tunnels :music:

Hoe kan dat nu weer???????
          Jij wist eerder dan ik dat mijn wagen klaar was.
          Ik heb hem gisteren pas kunnen bereiken en dan mijn wagen opgehaald.
          Bij mij zijn 2 dichtingen vervangen en we nemen een klein risico met een zeer minieme lek aan de as van de pomp.
          Dichting zal normaal terug opzwellen door gebruik.
          Die dichtingen krimpen door uitdrogen door niet te gebruiken omdat de gas eraf was.

Vandaag een ritje, zou wel willen.
          Weet nog niet waar naar toe :think:

Hij is klaar Ghost! Zorg maar dat ie weg is. Zondag wordt het weer voor een toertje! :driver:

Zodat ik de mijne maandag kan binnen gooien… :engeltje:

[quote=”RS Evo” post=265243]Ik kom achter jou Ghost, zorg dat je 348 de werkplaats proper achterlaat :engeltje:

Eerste indruk afgaande op het telefoontje is positief. Zeer enthusiast en lijkt me wel te weten waarover hij spreekt. Grappig hoe hij direct vertelde dat hij 1 van zijn bruggen houdt voor een ‘specialere auto’ en die dan altijd hoog zet zodat de andere klanten er niet aan kunnen komen. :applaus:

Nu staat er een Jaguar, dan komt Ghost en dan ik…[/quote]

Mijn wagen zal de boel niet vuil achterlaten.
              Lekt niks buiten airco gas 😳
              Het verdere verhaal kan ik ook bevestigen.

Proper achterlaten zal geen probleem zijn, bij Dirk kan je van de vloer eten :up: :popcorn:

Ik kom achter jou Ghost, zorg dat je 348 de werkplaats proper achterlaat :engeltje:

Eerste indruk afgaande op het telefoontje is positief. Zeer enthusiast en lijkt me wel te weten waarover hij spreekt. Grappig hoe hij direct vertelde dat hij 1 van zijn bruggen houdt voor een ‘specialere auto’ en die dan altijd hoog zet zodat de andere klanten er niet aan kunnen komen. :applaus:

Nu staat er een Jaguar, dan komt Ghost en dan ik…

Mijn wagen gaat 12 april naar daar.

Mijn wagen gaat 12 april naar daar.

Zeg Ghost, ben je er ondertussen al geweest, ik sta op het punt eens te bellen…

Nee ik was zelf aan de auto bezig met kabels in deuren.
                          Was niet op tijd klaar.
                          Ik ga een afspraak proberen maken begin maart.
                          Heb het te druk nu.

@Ghost, al bij Dirk geweest?? :popcorn:

Hey taffy,
                              Bedankt voor de extra tip. Ik ben echter uit het Leuvense. Die Limburgse connectie is Dossogne, de profielfoto’s van onze trotsen zijn trouwens op exact dezelfde plaats genomen…
                              Die Dirk zit echt vlak bij mij maar ik hou jouw adres ook bij de hand!

RS Evo,
                                ik heb ooit een lek gehad op de aircopomp van mijn 993.
                                Pomp gedemonteerd en naar ALR in Paal-Beringen gebracht (011/240840). Volgens mij weten ze daar héél veel van aircopompen op alle soorten auto’s (zeker als je de vader voor info hebt). Ze hebben er toen nieuwe dichtingen op gezet, dacht ik. Was toen niet duur en goed hersteld.
                                Je zou daar ook eens navraag kunnen doen (ik dacht dat je ook van Limburg was, vandaar geen afstand)

Doe ik :salut:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.