airco / verwarming

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 airco / verwarming

• Maker
    Discussie
  • als ik mij airco aktiveer komt er aan de linkse kant koude lucht en aan de rechtse warme lucht .
    geeft er iemand dat zelfde probleem al kunnen oplossen

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Heb dat probleem ook ooit gehad. Warme lucht langs rechts.
      Systeem werkt voor de bediening van de kleppen met onderdruk.
      1st voel eens aan de rechter deurdrempel = warm
      rechts vooraan +/- waar de diagnose stekker zit, de bekleding wegnemen => daar zit een flexibele leiding, diameter +/- 8cm, als daar een fit in zit, probleem met onderdruk => stuurt die een klep open aan de warmtewisselaar van je motor met als gevolg dat je warme lucht binnenkrijgt.
      Heb dat laten vervangen in Geel bij Porsche Center kost niet veel

Misschien is dit een oplossing. Komt blijkbaar veel voor bij 964 want toen ik daar mee reed lag dat zelfs op stock.

Mvg
      Porchitis

Niet zomaar onderdelen beginnen vervangen bij een 964 verwarming, is niet altijd de oplossing en komt kostelijk uit. 😕

nu heb ik een ander motortje voor gekocht , als ik de fichce aan koppel en ik leg het contact aan beweegt de arm en het is weer gedaan , ook bedien ik het naar koud of warm het beweegt niet meer ?
          kan er mij iemand helpen?

ik heb de verwarmingsbak vervangen , kan het soms niet zijn van de bedieningspaneel in het dachbord die mankeert?

deze link is erg handig tijdens de werkzaamheden!

http://www.porsche964.co.uk/technical/servos.htm

compleet: hoe, wat, waarom, …

Dit klinkt als een kapotte verwarmingsklep. (Sluit niet meer aan de rechter kant)

Om dit zeker te weten:
                Luister even wanneer je de verwarming regelt of airco activeert, dan hoor je dan aan de linker kant het gezoem van een elektromotor en rechts niet. (aan de voeten van bestuurder (links) als passagier (rechts)). (Je kunt ook in de kofferruimte luisteren!)

Verder een makkelijk klusje voor de “doehetzelver”.

mvg
                Jack-in-the-box

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.