Airco werkt slecht in mijn Cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Airco werkt slecht in mijn Cayman

• Maker
    Discussie
  • Ik was al een tijdje aan het twijfelen maar nu weet ik zeker dat de airco in mijn 981 Cayman nauwelijks zijn werk doet.

Toen ik vorige maand tijdens een plensbui met een collega erbij door Brussel reed kreeg ik de ruiten niet ontwasemd, wat ik ook probeerde.

Toen ik zondag terugkeerde na de marathon van Hoogerheide (in 3:38 alstublieft) was het nauwelijks 21° en zonnig maar ik kreeg de temperatuur aan boord nauwelijks omlaag. Bij lagere snelheden heb ik de gewoonte om bij goed weer beide ruiten omlaag te doen, maar op de snelweg is dat geen optie. Tijdens de warme dag van vorige week heb ik mijn fiets genomen in plaats van de Cayman.

Het knopje waarop staat “airco off” vind ik ook zeer verwarrend. Met het lampje aan is de airco aan, correct? Het geeft weinig verschil, maar als het lampje uit is heb ik al helemaal geen ontwaseming, dus ik neem aan dat ik het goed heb. Mijn manual is in het Duits, wat me toch meestal geen probleem oplevert…

Tenzij iemand een beter idee heeft ga ik de wagen door PC Mechelen laten nakijken. Ik heb er trouwens 26K km op staan dus de 1ste oliewissel op 30K is nakend. Dit weekend heb ik de 1ste keer wat olie bijgevuld, 7K km na de aankoop bij PC Wiesbaden. Het zal er op aankomen dat ik de oliewissel voor of na de Garda-trip laat uitvoeren. Misschien beter ervoor?

PS: als relaxatie de dag voor de marathon heb ik zaterdag de Cayman in de was gezet. De lak was dan glad als een geolied baby velletje! En blinken! Ik ben dus met een super moraal in Hoogerheide aangekomen. Had ik al gezegd 3:38? 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 97)
    • Grill is enkel bij de GT4 en Boxster Spyder. :salut:

Grill is enkel bij de GT4 en Boxster Spyder. :salut:

de laatste uitvoering van boxster en cayman

cay.jpg

Boxster-Spyder-front-large.jpg

beiden met grill.

de laatste uitvoering van boxster en cayman

cay.jpg

Boxster-Spyder-front-large.jpg

beiden met grill.

Bij het lezen van dit item kom ik ook op de gedachte dat de airco in mijn 981 boxster (niet de digitale versie ) ook genen vetten is .
              Ben paar weken in zuid frankrijk geweest en had ook meer dan eens het gevoel : staat hij nu op of af : geeft geen verschil !!
              lijkt mij dus duidelijk een ” zwak punt” .(.constructiefout is te zwaar gezegd zeker t is immers prestige van Porsche !! )
              Ga ook ea eens bekijken (eventueel laten inspecteren door Walter Janssens -Berlare !!

Bij het lezen van dit item kom ik ook op de gedachte dat de airco in mijn 981 boxster (niet de digitale versie ) ook genen vetten is .
                Ben paar weken in zuid frankrijk geweest en had ook meer dan eens het gevoel : staat hij nu op of af : geeft geen verschil !!
                lijkt mij dus duidelijk een ” zwak punt” .(.constructiefout is te zwaar gezegd zeker t is immers prestige van Porsche !! )
                Ga ook ea eens bekijken (eventueel laten inspecteren door Walter Janssens -Berlare !!

images.jpg

images.jpg

Schoon gezegd Eric!

Wij zeggen, de eerste wordt verkocht door de verkoper… de volgende door de werkplaats en de receptie. ‘t is allemaal wat kort door de bocht, maar er schuilt een bron van waarheid in!

Uiteindelijk zijn het altijd de klanten die ervoor zorgen dat wij onze kinderen kunnen eten geven… en mijn 2 kids hebben altijd honger!

Schoon gezegd Eric!

Wij zeggen, de eerste wordt verkocht door de verkoper… de volgende door de werkplaats en de receptie. ‘t is allemaal wat kort door de bocht, maar er schuilt een bron van waarheid in!

Uiteindelijk zijn het altijd de klanten die ervoor zorgen dat wij onze kinderen kunnen eten geven… en mijn 2 kids hebben altijd honger!

Dit is nu een perfect voorbeeld van een onderwerp waar iedereen wat aan heeft.
                          Yellow heeft een probleem aan de wagen met een redelijk kostenplaatje, iedereen probeert met de kennis die hij heeft om hem daar in te helpen.
                          Zowel wat betreft garantie en een tweede opinie heeft iedereen zijn steentje bijgedragen.
                          Door de raad te volgen van de mede forummers is het dan ook opgelost.
                          Iedereen heeft een eigen mening, maar deze wordt niet noodzakelijk door iedereen gedeeld.
                          Hier zijn geen schuldige partijen, hier zijn geen kwetsende woorden gevallen en hier moeten geen verontschuldigingen worden aangeboden.
                          Yellow heeft steeds met de nodige voorzichtigheid geantwoord op onze reacties.
                          Ik blijf echter van mening dat hier een fout is gemaakt betreft garantievoorwaarden, zich verschuilen achter de woorden “ze hebben het allemaal” dat is geen goed voorbeeld van hoe men met klanten om gaat.
                          Als ze het allemaal hebben dan is dat een fout van de ingenieurs en moet dit worden aangepast, de kosten mogen zeker niet worden gedragen door de klant en mag er zeker geen discussie ontstaan over garantie.
                          Ik ben zeer tevreden over mijn Cayman, en over de zaakvoerder en zijn verkoopteam alleen maar lovende woorden, maar het betreft hier over na verkoop, en volgens mijn bescheiden mening is deze niet correct nageleefd.
                          Al 27 jaar stuur ik een team van 14 mensen en de raad die ik aan iedere medewerker geef is “verkopen kan iedereen maar stel op de eerste plaats onze klanten tevreden”.

Hopelijk heeft iedereen hier wat van geleerd en worden wij hier allemaal wat wijzer van.

Dit is nu een perfect voorbeeld van een onderwerp waar iedereen wat aan heeft.
                            Yellow heeft een probleem aan de wagen met een redelijk kostenplaatje, iedereen probeert met de kennis die hij heeft om hem daar in te helpen.
                            Zowel wat betreft garantie en een tweede opinie heeft iedereen zijn steentje bijgedragen.
                            Door de raad te volgen van de mede forummers is het dan ook opgelost.
                            Iedereen heeft een eigen mening, maar deze wordt niet noodzakelijk door iedereen gedeeld.
                            Hier zijn geen schuldige partijen, hier zijn geen kwetsende woorden gevallen en hier moeten geen verontschuldigingen worden aangeboden.
                            Yellow heeft steeds met de nodige voorzichtigheid geantwoord op onze reacties.
                            Ik blijf echter van mening dat hier een fout is gemaakt betreft garantievoorwaarden, zich verschuilen achter de woorden “ze hebben het allemaal” dat is geen goed voorbeeld van hoe men met klanten om gaat.
                            Als ze het allemaal hebben dan is dat een fout van de ingenieurs en moet dit worden aangepast, de kosten mogen zeker niet worden gedragen door de klant en mag er zeker geen discussie ontstaan over garantie.
                            Ik ben zeer tevreden over mijn Cayman, en over de zaakvoerder en zijn verkoopteam alleen maar lovende woorden, maar het betreft hier over na verkoop, en volgens mijn bescheiden mening is deze niet correct nageleefd.
                            Al 27 jaar stuur ik een team van 14 mensen en de raad die ik aan iedere medewerker geef is “verkopen kan iedereen maar stel op de eerste plaats onze klanten tevreden”.

Hopelijk heeft iedereen hier wat van geleerd en worden wij hier allemaal wat wijzer van.

[quote=”deepee” post=210090]idd goed dat beide partijen hun waarheid kunnen neerschrijven. ik kan de schoenen aantrekken van beide kampen en ze knellen zowel links als rechts.
                              hoewel sommige discussies sappig kunnen zijn om volgen voor toeschouwers en buitenstaanders, toch stel ik voor om dit in de vorm van persoonlijke correspondentie af te wikkelen. een publiek forum is nooit het meest geschikte medium om tot een redelijk en eerlijk compromis te komen.[/quote]
                              +1
                              Was ik ook van plan, maar ik wou dit even kwijt. Ik had mij nu eenmaal tot jullie gewend omdat ik het even niet meer wist, daarom wou ik de uitkomst meedelen.

[quote=”deepee” post=210090]idd goed dat beide partijen hun waarheid kunnen neerschrijven. ik kan de schoenen aantrekken van beide kampen en ze knellen zowel links als rechts.
                                hoewel sommige discussies sappig kunnen zijn om volgen voor toeschouwers en buitenstaanders, toch stel ik voor om dit in de vorm van persoonlijke correspondentie af te wikkelen. een publiek forum is nooit het meest geschikte medium om tot een redelijk en eerlijk compromis te komen.[/quote]
                                +1
                                Was ik ook van plan, maar ik wou dit even kwijt. Ik had mij nu eenmaal tot jullie gewend omdat ik het even niet meer wist, daarom wou ik de uitkomst meedelen.

:up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 97)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.