Airco werkt slecht in mijn Cayman

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Airco werkt slecht in mijn Cayman

• Maker
    Discussie
  • Ik was al een tijdje aan het twijfelen maar nu weet ik zeker dat de airco in mijn 981 Cayman nauwelijks zijn werk doet.

Toen ik vorige maand tijdens een plensbui met een collega erbij door Brussel reed kreeg ik de ruiten niet ontwasemd, wat ik ook probeerde.

Toen ik zondag terugkeerde na de marathon van Hoogerheide (in 3:38 alstublieft) was het nauwelijks 21° en zonnig maar ik kreeg de temperatuur aan boord nauwelijks omlaag. Bij lagere snelheden heb ik de gewoonte om bij goed weer beide ruiten omlaag te doen, maar op de snelweg is dat geen optie. Tijdens de warme dag van vorige week heb ik mijn fiets genomen in plaats van de Cayman.

Het knopje waarop staat “airco off” vind ik ook zeer verwarrend. Met het lampje aan is de airco aan, correct? Het geeft weinig verschil, maar als het lampje uit is heb ik al helemaal geen ontwaseming, dus ik neem aan dat ik het goed heb. Mijn manual is in het Duits, wat me toch meestal geen probleem oplevert…

Tenzij iemand een beter idee heeft ga ik de wagen door PC Mechelen laten nakijken. Ik heb er trouwens 26K km op staan dus de 1ste oliewissel op 30K is nakend. Dit weekend heb ik de 1ste keer wat olie bijgevuld, 7K km na de aankoop bij PC Wiesbaden. Het zal er op aankomen dat ik de oliewissel voor of na de Garda-trip laat uitvoeren. Misschien beter ervoor?

PS: als relaxatie de dag voor de marathon heb ik zaterdag de Cayman in de was gezet. De lak was dan glad als een geolied baby velletje! En blinken! Ik ben dus met een super moraal in Hoogerheide aangekomen. Had ik al gezegd 3:38? 😉

7 reacties aan het bekijken - 91 tot 97 (van in totaal 97)
    • omdat ze me altijd vroegen om te komen helpen als de man weeral last van “climax not in control”
      heb ik daar maar een middeltje voor op de markt gebracht…

image-25.jpg

Voor een kapotte airco stuur ik iedereen, ook de dames, door naar de garage… (kwestie van on topic te blijven…)

Wim

Hahahahaha, ik zou het ook niet weten, maar dat is weer die stomme woord correctie van die appel.

[quote=”cabrio wim” post=206927]climax controle ?[/quote]

Waar moet Sensa hiervoor drukken ?

Ik heb de indruk dat het in alle gevallen weinig of niet koelt, dus zowel met de knop AC-off aan of uit als met de knop eronder, AC-max aan of niet.

Ik maak even een afspraak bij PC Mechelen. Ik kan ook anders niets bedenken.

Bedankt mannen!

Wim

Is het enkel airco of is het clima controle ?
              Bij mijn vorige 2 Porsches en mijn dagelijkse auto’s gaat het lampje branden als ik de airco of clima controle activeer.
              Maar als deze niet goed zijn werk doet in ont-wasemen of koelen denk ik dat er gewoon te weinig koelmiddel in het systeem zit.
              Dus even laten checken.

Er is inderdaad een max stand maar die zorgt zeker niet voor frigo lucht!

Een brandend lampje op de knop ‘airco off’ betekent volgens mij wel dat de airco uit staat. Op mijn oudere cayman verdwijnt dan ook het airco-icoontje uit het schermpje.

Is er ook geen knop voor max cooling? Daarmee zou alles vollebak moeten gaan om de temperatuur zo snel mogelijk naar beneden te krijgen. Als je dan (na een paar minuten) geen frigolucht uit je blazers krijgt, dan scheelt er iets met je airco!

7 reacties aan het bekijken - 91 tot 97 (van in totaal 97)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.