Airconditioning

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Airconditioning

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren met mijn GT3 onderweg geweest.
    Het is mij opgevallen dat mijn temperatuur niet goed meer geregeld wordt in de stand auto met de airconditioning aan.
    De ventilator blijft te snel draaien en het wordt te koud in de wagen.
    Wanneer ik 26° instel is het denk ik 18° in de wagen.
    Niet ideaal dus en dan maar op manueel gezet met de ventilator op 1/3.
    Dus op zoek naar de tempmeter in de wagen.
    Volgens mijn documenten die ik heb zou de interieur tempmeter dus rechts in het dashboard zitten achter een roostertje.
    Ik heb dit roostertje eruit genomen en er zit daar geen tempmeter achter bij mij.
    Is het voor een GT3 misschien anders dan bij een gewone 996?
    Weet iemand hier iets van?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Is eigenlijk ook kelder. Gisteren was het er 23°C.
      Koelste plek in huis dus vandaar dat ik veel aan de wagen bezig ben geweest 😀
      Er is gisteren nog een ander probleem bijgekomen. Het aangrijppunt van mijn koppeling pedaal zit plots veel hoger en schakelen gaat moeilijker. Vrees dat mijn druklager of drukgroep stuk is. Master en slave cilinders zeker niet die zijn maar 2 jaar oud en heb het systeem gisteren nog met nieuwe remolie gespoeld en geen lucht of vuil gezien.
      Morgenavond begin ik met demontage versnellingsbak.

        Is eigenlijk ook kelder. Gisteren was het er 23°C.
        Koelste plek in huis dus vandaar dat ik veel aan de wagen bezig ben geweest 😀
        Er is gisteren nog een ander probleem bijgekomen. Het aangrijppunt van mijn koppeling pedaal zit plots veel hoger en schakelen gaat moeilijker. Vrees dat mijn druklager of drukgroep stuk is. Master en slave cilinders zeker niet die zijn maar 2 jaar oud en heb het systeem gisteren nog met nieuwe remolie gespoeld en geen lucht of vuil gezien.
        Morgenavond begin ik met demontage versnellingsbak.

          pfff…ik hoop dat je airco hebt in je garage :coolness:

            Rocco
            Dat was van begin af aan mijn bedoeling. Controleren of de meter niet vuil is door stof of zo.
            Ook eventueel eens uitmeten. Ik heb deze voormiddag heel wat tijd bezig geweest met zoeken naar de meter en vind hem dus niet 🙁
            Ook met de durametric niet, de andere parameters kan ik zien, ook de klep standen van de ventilatie unit.
            Dus alles werkt en geen input van de binnen temperatuur.
            Ik ga volgende week de bedieningsunit eens demonteren en dan meten op de bedrading.
            Ik weet intussen de het een zwarte en een bruin/witte draad moet zijn. Weerstand 2.8 K bij 23°C wat dan 3.2 volt zou moeten geven.

              Als je de tempsensor mocht vinden gewoon eens uitmeten met ohmmeter en de waarde moet dan mee veranderen naarmate je hem verwarmt, bij 0 of oneindig zal hij kapot zijn

                Ik ben net gestopt met de zoektocht omtrent mijn airco.
                Ik heb alle kleppen zien of horen bewegen. Na de bediening van mijn airco unit in het dashboard.
                Nu moet ik nog op zoek naar de temperatuur meter om die eens zuiver te maken indien nodig.
                Ik ben echter gestopt omdat mijn nek begint tegen te doen.
                Onder het dashboard liggen kijken is niets voor mij met mijn nek hernia’s.
                Dus nu rusten en morgen verder zoeken.

                  als nr 14 de kabelboom is specifiek voor de AC, en nr 7 is de sensor voor de buitentemperatuur die rechts vooraan in de bumper zit, dan kan afgeleid van de kabellengte nr 18 alleen maar rechts zitten in de buurt van het dashbord

                    Ik had beter mijn zetels nog niet terug gemonteerd denk ik.
                    Om onder het dashboard te geraken met die vast kuipzetels is niet simpel.
                    Bedankt BertV

                      1H0 907 543A is volgens mij de nummer van het onderdeel, op de afbeelding nr. 18
                      De vraag is nu natuurlijk nog, waar zit hem :think:

                      813-05_986_1997-041.gif

                        Bedankt Rocco.
                        Dat ga ik morgen eens proberen te bekijken.
                        Zou ik die klep kunnen aansturen met mijn durametric ❓
                        Zal het eens uittesten.

                          Zoek eens op internet voor ‘ 996 air temperature mixing flap’ die raakt soms vast in 1 positie waardoor enkel koud of warm blaast

                            Deepee bedankt om mee te denken.
                            Echter is het bij mijn GT3 anders vrees ik.
                            Ik heb de volledige ventilatie blok (rechts op uw foto) van het dashboard verwijderd en er zit geen temp meter achter.
                            Raar , waar zit die dan wel?????????? :think:

                              zou toch identiek moeten zijn aan 996 C2, C4, turbo en boxster.
                              je hebt toch niet achter het kleine roostertje links naast je klokken gekeken?

                              996int_tempSensor.jpg

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.