Alarm 911 Carrera 3.2L

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Alarm 911 Carrera 3.2L

  • Maker
    Discussie

  • BC911
    Deelnemer

      Hallo,

      Ben sinds enkele maanden eigenaar van een Porsche 911 Carrera 3.2L (1984). Deze wagen is echter afkomstig uit Nederland, en de vorige eigenaar heeft er blijkbaar een “after-market”-alarm op laten installeren. Best wel handig voor zo’n wagen, waren het niet dat dat ding ontzettend veel lawaai maakt (biept te pas en te onpas) en je de wagen niet open kan laten staan als je het contact niet hebt aanstaan. Het probleem van het lawaai heb ik al opgelost door de pieper gewoon af te koppelen. Bovendien heb ik de sensors binnen in de wagen achter de bekleding gelegd, zodat ik m’n wagen langs binnen kan kuisen zonder het contact aan te leggen.

      Toch zou ik het volledige systeem willen demonteren. Ik beschik namelijk maar over 1 afstandsbediening om het alarm uit te schakelen. (een sleutel had de vorige eigenaar niet meer) Wanneer dit bakje het dus op een schone dag begeeft, kan ik niet meer rijden met m’n 911, want er zit blijkbaar ook een startonderbreking op het alarm.

      Weet iemand hoe ik hieraan moet beginnen (men heeft mij al gewaarschuwd dat het meestal een hele troep is !!!) of waar ik hiervoor terecht kan? Of is het mogelijk om het alarm opnieuw te laten afstellen?

      Alvast bedankt voor jullie reacties.

    10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • uit je foto kan ik alvast opmaken dat de originele bekabeling doorgeknipt is. eigenlijk kan je dus terug kleur op kleur verbinden en de overtollige draden één voor één verwijderen, zo kom je automatisch op de onderbrekingskabels uit (met wat logisch denken)

        Wim

          Nu ik de foto zo bekijk, denk ik dat het originele alarm al afgeknipt is. 🙄
          Zou anders niet weten voor wat die draadbundel anders is. 🙁

          Wim

            [quote=”BC911″:2laufv5k]Ben even gaan kijken: Serpi Star, GR420

            https://porscheforum.be/album_pic.php?pic_id=103

            Weet niet of dit jullie veel zegt, maar de wirwar van draden maakt me bang.[/img][/quote]

            Zo werkt hij wel, zien we tenminste wat. 😉

              [quote]Hi All,

              I’m looking for a GR-420 alarm unit. I had one, but some garage managed to blow the receiver unit, hence I’m now looking for a replacement.

              It must be in working order, preferably with the wiring diagram and key fobs – but these are not essentail as I still have the original wiring loom, and let’s face it they aren’t that difficult to fit from scratch. I also have a working siren unit.

              If anyone can help, please e-mail me at dave_seer@hotmail.com .

              Cheers [/quote

              hier is der eentje die er zo eentje zoek

              het is een vv2 en daarom automatische wapening en start onderbreking kan zeeeeeeeeeer ambetant zijn

                Ben even gaan kijken: Serpi Star, GR420

                Weet niet of dit jullie veel zegt, maar de wirwar van draden maakt me bang.[/img]

                  zeker nooit in het wildeweg beginnen wegknippen, als je het zelf wil doen is het ook altijd handig om op t net een aansluitschema te zoeken van het desbetreffende alarm, daaruit kan je meestal wel opmaken welke kleur de kabels van je startonderbreking zijn en die veilig verwijderen en de originele weer herstellen, of er een nieuwe startonderbreking op plaatsen.

                  moet kunnen

                  een alarm stelt eigenlijk niet zo heel veel vooor en als je het op de juiste manier aanpakt is dat binnen een paar minuten buiten dienst

                  slechts enkele belangrijke draden plus plus na kontakt de start onder brekeing (enkel of dubbel) en de rest zijn sturingen voor pinkers en deurvergrendeling mocht je meer info willen dan hoor ik het wel

                    welk merk/type is het , misschien heb ik toevallig wel iets digitaal liggen van schema…

                      Merci voor de informatie. Zal dus eerst maar op zoek gaan naar een schema van de installatie. Heb de unit reeds gevonden achter de vloerplaat van de passagier. Dacht ook eerst gewoon de binnensensors af te koppelen, maar daarna wou m’n wagen inderdaad niet meer starten. Het systeem blokkeerde blijkbaar alles omdat ik ze had afgekoppeld.

                      Ben gewoon bang dat op een goede dag m’n afstandsbediening het begeeft en ik dan pas echt in de problemen zit. Ge zult zien dat zoiets meestal voorvalt als het mooi weer is en ge een toertje hebt gepland of mijlen ver van huis staat.

                        Wim heeft overschot van gelijk, ik kan er niet veel aan toevoegen…
                        zeker nooit in het wildeweg beginnen wegknippen, als je het zelf wil doen is het ook altijd handig om op t net een aansluitschema te zoeken van het desbetreffende alarm, daaruit kan je meestal wel opmaken welke kleur de kabels van je startonderbreking zijn en die veilig verwijderen en de originele weer herstellen, of er een nieuwe startonderbreking op plaatsen.

                        De meeste gebruikte versie van onderbreking is idd op startmotor en benzinepomp.

                        Wim

                          Heb bij mijne de gehele after market zooi eruit gedaan, en terug elleen een startonderbreking gemonteerd. Voor de rest terug origineel Porsche alarm.
                          Je moet als eerste de module (after market) opzoeken, en alles wat vanaf daar vetrekt verwijderen, niet afknippen. Het is een secuur werkje maar is te doen.
                          Start onderbreking loopt bij mij op de stroom van statrmotor, dus niet geactiveerd, gaan wel de lichtjes op het dashboard branden, maar sleutel omdraaien resulteerd in geen kontact met startmotor en benzinepomp.

                          Opnieuw afstellen / na laten zien kan natuurlijk ook, maar hoor toch dikwijls dat nadien ingebouwde alarmsystemen voor veel problemen zorgen.

                        10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.