Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › alarm biept niet meer
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 2 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
13 mei 2013 om 19:54
hallo iedereen,
sinds vanmorgen biept mijn alarm niet meer als ik de auto vergrendel of ontgrendel met de afstandsbediening. Weet iemand waarom?
Hartelijk dank
-
MakerDiscussie
-
goede fix :applaus:
de sirene is niet enkel aangesloten op de bewegingsdetector aan de binnenspiegel hoor.
deze input op het alarm controleren was gewoonweg het snelst en eenvoudigst op een boxster (en zonder schade aan te richten).De nieuwe sirene werkt dus perfect. Het dubbele biepen van de sirene was dus al een teken aan de wand. Normaal doet deze dat niet. De sirene is dus enkel een bewegingsdetector. Dankzij Deepee, die me mezelf liet opsluiten in mijn wagen, heb ik dit ontdekt. Hopelijk kan ik hiermee mensen helpen die een boxster hebben en hun sirenen te pas en te onpas afgaat. Indien dit gebeurd is de sirene zelf defect, zoek niet verder met programmeren van sleutel of alarm of dergelijke. Dit geld enkel wel voor boxsters tot 2003 voor latere modellen weet ik het niet.
Groetjes
:happydance:sirene toegekomen via dpd en perfect in orde qua leveringstijd. Weet iemand hoe ik het kan testen, hoe kan ik enkel de sirene laten loeien?
Ps : heb prima firma gevonden in Duitsland voor onderdelen, MX dynamicCars. Enfin prima, indien hij functioneert :sarcastisch
volgens een online *porsche onderdelenlijst is deze sirene voor een model ’99 gelijk aan het latere model ’03.
succes met het sleutelen.hij is van 1999, maar ik denk wel dat het deze is die ik heb gevonden op e-bay, wel niet die dat ik gepost heb maar eentje in Duitsland van een later model, 2003. Hopelijk geen kater aan overhouden.
Het zou volgen Raes Racing een origineel vv2 alarm af fabriek gemonteerd voor de belgische markt.ik heb een PET lijst voor boxster 986 model 2004 en daarin staat het nr 996 618 237 04, dus nog anders?
van welk bouwjaar is jouw auto?EUREKA, op ebay onderdeel nr gevonden, als iemand dit kan checken voor mij of het wel klopt want 100% vertrouw ik ebay echt niet.
966 18 237 01 of 996.618.265.00 dit zijn twee nr’s voor één item.
op één van deze kan ik lezen hamilton&palmor of padner, echt duidelijk is het niet
http://www.ebay.de/itm/1262-Porsche-911-996-Carrera-1998-Alarm-Siren-996-618-237-01-/300835256814?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item460b2db9eedank u voor de info maar het bizarre is dat men bij FG Porsche zegt dat het over een after-market zou gaan al is er naast de batterij, (links als je voor de wagen staat) een gehele beugel is waarin dit alarm juist past en alle draadjes mee in het originele kabelomhulsel zit. Bij FG zegt men dat er enkel een origineel alarm zit onder de bestuurszetel, hetgeen ik wel kan geloven maar kan dan iemand mij helpen dit speeltje te herkennen? Zelf ga ik een mail met foto’s sturen naar Raes Racing waar de auto vandaan komt en kan hij me verder helpen.
Alvast bedankt voor de hulp
Attachments::up: dank om je oplossing hier te posten (incl foto’s). hier gaan anderen vroeg of laat nog baat bij hebben als ze op een soortgelijk probleem stuiten.
Niks met vocht te maken hoor. Jouw batterij (dat groene spul op je foto’s) is aan ‘t uitlopen. Asap vervangen die handel want dat vreet de electronica in je alarm weg…
Probleem met alarm is terug herbegonnen, ik heb het probleem ontdekt,
Vocht ligt aan de basis van het probleem waardoor de binnenkant van de sirene gekristalliseerd is geraakt en twee lasnaden zijn losgekomen, vanwaar ze komen weet ik nietAttachments:probleem opgelost tot nu toch, nieuwe originele Porsche batterij steekt er in en hij biept weer als vroeger en het alarm gaat niet meer te pas of onpas af.
mmmja en neen, hij stond meestal binnen, als hij binnen stond voor langere tijd stak ik er de optimate op maar af en toe vergat ik dat wel eens en dan zijn de perikelen met het alarm begonnen. Nu ik hem bijna alle dagen gebruik en bijna iedere dag aan de optimate hang is dat alarmprobleem verdwenen. Als ik hem start doet draait de demarreur niet echt vlotjes rond maar hij start met een halve draai van de sleutel dus ik dacht niet echt aan de batterij tot ik er eens goed naar keek en die 60Ah 300volt zag staan, klingeling, daar viel hij dan mijn fameuze frank
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.