- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
7 oktober 2018 om 16:37
Hey allemaal
Weer eens op zoek naar jullie aanbevelingen / ervaringen met het alarm systeem (factory) van een 944. Gisteren wat rond getoerd en in de namiddag thuis wil ik hem binnen zetten en ipv te starten, gaat het alarm af. Ik schrok me een hoedje want ik dacht dat die sticker op het glas maar gewoon afschrikking was, ik wist niet eens dat er een alarm op zat en er is ook geen sleutel ofzo om het af te zetten – gelukkig stopte dat na 20 seconden vanzelf.
Starten wilde hij niet meer doen omdat er blijkbaar een reden was om het alarm te doen afgaan. Ik weet niet waar het aan zou kunnen liggen, heb wel net ervoor het targa dak er terug opgelegd maar ik weet niet of daar contactjes mee in het alarmsysteem zitten en waarom dat dan zou moeten afgaan. Weet iemand waar je kan vinden welke condities er allemaal zijn om een alarm af te laten gaan?
Anyway, aangezien dat zo genant is om het alarm 10 keer na mekaar te laten afgaan had ik maar besloten om het alarm gewoon te bypassen. Das blijkbaar niet eens moeilijk, als je weet wat je doet. Ik volgde deze tips: Pelican parts alarm bypass guide.
alarm systeem zit verstopt achter de moter control unit…
Na de eerste poging smoorde de kabels echter op en zat ik met gesmolten kabeltjes. Gelukkig nergens kortsluitingen gemeten erna.
Dan wat verder gegoogled en kwam op het Clarks garage artikel waar er part nummers bij staan en het viel me op dat die starten met 911…. en de mijne met 928…. Vandaar de verschillende wiring.
Anyway na nog wat verder zoeken naar bypassen van alarmen van 928’s deze keer… Via deze rennlist forum topic en mijn flauw vermoeden dat iemand gewoon een heel 928 systeem in die auto had gestoken om het oorspronkelijke 944 systeem te vervangen, heb ik het er maar op gewaagd en dezelfde jumper wire gestoken met succes. De auto start terug en het alarm gaat niet af (uiteraard niet .. de horn hangt aan het bakje dat ik er heb uitgelaten :applaus:
Dit is de situatie nu..
Bon en dan nu de hamvraag… is het normaal om 928 onderdelen aan te treffen in een 944?
Btw, aan de zijkant naast de glovebox, zat ook een unit dat starte met 928 als part nummer, blijkbaar is dat een ABS systeem controller unit van de 928 S4. :think:
En ook, repareren tegoed of gewoon zo laten? Ik lees dat er nogal wat mensen klagen over het slecht “agen” van dat systeem en het totaal bypassen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.