Alarm controlbox

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Alarm controlbox

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

Mijn 928 wilde niet starten,
    Nu start hij wel,nu is de vraag in mijn handschoenkastje zit een Alarm contolbox 928.618.117.00.
    Is het normaal als ik de stekker los maak ,dat ik de wagen kan starten.
    En hoe kan je de werking van testen,want ik denk dat daar oorzaak bij ligt.

Alvast Bedankt.

Groeten Mike.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Hoi,

Bedankt voor de uitleg.

Groeten Mike.

@mcs51 : heel knappe link bij ‘timing belt’, bedankt !

[quote=”mcs51″ post=277782]Ligt het aan mijn PC?
          Ik weet het niet
          Maar die PDF’s krijg ik niet open 🙁

Probeer deze eens… …
          [/quote]

Nope, zat toch een probleempje in de files, ik heb de attachment vernieuwd in mijn post.
          Min of meer zelfde pagina’s maar ook wiring schema erbij.

Toch ook nog de 1982 Alarm wiring diagram gevonden, in attach bij deze post…

ASI

Ligt het aan mijn PC?
            Ik weet het niet
            Maar die PDF’s krijg ik niet open 🙁

Probeer deze eens… …

[quote=”dobbels” post=277090]Hoi,

Hij is van 82 en 928 s.
              Maar de vraag was ,als je die controle box weg neemt,is het normaal dat de wagen nog start zonder controle box.

Groeten Mike.[/quote]

Ik heb enkel wat pagina’s van een 84 teruggevonden in de service manual

Hoi,
                Had de module los gedaan,en de laad spanning was de batterij spanning en mijn volt meter wees ok maar 11.8 aan,de module er weer in aangesloten en de laad spanning was 14.5 volt.
                Alvast bedankt voor de info.

ASI

Zou mij sterk verbazen dat het al dan niet laden van de batterij te maken heeft met die module omdat er rechstreeks bekabeling ligt tussen de generator, terminal B+ naar terminal 30 van de startmotor (10mm² rode kabel) en van daar naar de batterij + klem.

Er gaat wel een draad van terminal D+ van de generator naar die alarm module maar ik denk dat hiermee de module “weet” dat de motor draait dus zeker de benzinepomp niet meer afschakelen omwille van de contacten op de deuren die veronderstelt gesloten blijven.

Wat de timing belt betreft heb je DIT
                  Veel leesplezier, is wel voor een ’87 dacht ik… …

Hoi,
                    Bedankt alvast ,nog iemand die eens wat uitleg wil geven ,Heb van de week eens nieuwe besteld ,en heb hem geplaast,dus even afwachten .
                    Heb gezien als ik hem weg laat,dat de batterij ook niet oplaad,
                    Ik hou je op de hoogte nog.
                    Weet je iets meer voor het vervangen van distributieriem ,bestaat er soort van handleiding op het net.

Groeten Mike.

ASI

Aangezien het contact van deze module in serie staat met de benzine pomp is het NIET normaal dat je kan starten met de stekker uit de module.
                      Terminal K1 van deze module gaat naar terminal Z4 van het elektrisch bord.
                      Hoogst waarschijnlijk is daaraan geknoeid… …

123

Heel die 928 alarm systemen zijn zo vaag als iets.
                        Ik ken er zelf niet zoveel van, maar als je googled kom je allerhande dingen tegen, die 928’s waren verre van uniform in hun fabrieks-bedrading..
                        en dan zijn er nog veel aangepast.

De vraag is wat je er mee wil doen… wil je het ding origineel houden en ook alles werkend hebben alsook dat oude alarm…

Of wil je gewoon zeker zijn dat je niet ergens in panne komt omdat de start onderbreker alsnog dom doet

Hoi,

Hij is van 82 en 928 s.
                          Maar de vraag was ,als je die controle box weg neemt,is het normaal dat de wagen nog start zonder controle box.

Groeten Mike.

123

altijd het jaar van je auto bij vermelden.

er zijn heel veel verschillen in de 928 alarm systemen over diverse jaren.
                            op basis van dat part nummer, denk ik een vroege 928?

kan van alles zijn, slechte contacten op je sloten, hatch, zekeringen, slechte bedrading, slechte relays

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.