Alarm problemen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Alarm problemen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Ben de auto aan het demonteren voor het herlakken.(targa 3.2/85)
      De deuren en kofferdeksels zijn verwijderd.
      Nu wil ik de wagen terug starten en telkens gaat er een alarm in werking nml een verveled gehoor van claxon,was nochtans vemeld dat dit niet meer werkte door de vorige eigenaar?
      Wat heb ik ondertussen al gedaan.

      punt 1
      Sleutelcontact in de deur uitgemeten,met geen doorverbinding dus contact staat open wat vroeger ook zo was.
      punt 2
      De deurcontacten nagekeken en deze zijn ook ok.

      Iemand hier ervaring mee,of hoe dit alarm juist werkt?

      Alvast bedankt

        In bijlage het elektrisch schema. Is een scan met wat ‘overlap’ maar het is duidelijk genoeg zo.

        De centrale alarm unit zit onder de ventilatorblazer en als je daaraan wil geraken moet je die helemaal demonteren (alsook het kleine roostertje voor verse lucht vooraan).
        De alarm switch (in de deur) moet altijd iets geven, ofwel hoge weerstand (switch open) ofwel lage weerstand (switch toe). Volledig open (geen contact) zal niet werken.

        De unit krijgt permanente stroom via terminal 30 (fuse box 1, fuse 2, inkomende kant) en kan die stroom doorverbinden naar de horn. Nadat je contact legt wordt ook pin 15 12V (of meer). De unit staat dus nooit echt uit als de batterij is aangesloten.
        Langs het andere (interne) relais zal de unit indien ‘alarm’ aan staat ook de stroom voor het DME relais afknippen.

        Het eerste ‘door contact’ op het plan is eigenlijk de switch voor uw kofferdeksel die ook het lampje in de kofferruimte vooraan inschakelt. De twee andere rechts op het plan zijn diegene die in de deuren zitten.

        Als je geen alarm hebt zit de bedrading er ook en is contact 61 en 61 onderling doorverbonden (alternator naar alternator lampje) en ook 15 naar 87a overbrugt zodat het DME relais stroom krijgt. Alle andere connectoren open laten. Dat is de juiste manier om het alarm werkelijk uit te schakelen.
        Als je de unit laat zitten maar delen afschakelt, who knows hoe die gaat reageren.
        De unit weghalen en overbruggen is we even werk zoals gezegd omdat uw ‘fresh air blower’ eruit moet.

        Frank

          Ik kan het nergens vinden maar ‘from memory’ : alarm switch aan (horizontaal) : 2 à 3 KOhm, alarm uit (verticaal) moet 4-5.5 KOhm zijn

            Super bedankt voor het schema en de bijlage.
            Kan hiermee al een heel eind verder.
            Top!!

            Mvg Kurt

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.