Alarm uitschakelen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Alarm uitschakelen

• Maker
    Discussie
  • Mijn auto, 911 Carrera 3.2L 1988, is origineel gemonteerd met een alarm. Het alarm slaat aan, zo maar zonder redenen. Eerder een narig probleem, vooral als het s’nachts gebeurd. Kan men deze uitschakelen? Mijn versie heeft geen separate activatiesleutel aan de binnenkant van de linkerdeur.
    Kan ik de sirene (onderaan naast de benzinepomp) gewoon afkoppelen of moet ik de module vervangen? Deze zit aan de achterkant van de voorste koffer, achter de ventilatormotor . Om er te geraken moet eerst deze volledige ventilatorinstallatie weggenomen.
    Kan het soms te maken hebben met de batterijspanning die rond 12,30V is?
    Alvast bedankt voor de reacties.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • En jij PaulM , bedankt om je even voor te stellen zoals gevraagd 😥

Dank aan Gette en Jochen voor hun informatie.
        Mijn 911 is 24 jaar oud en voor zover mij bekend, de originele alarminstallatie had toen nog geen ingebouwde batterij in de sirene.
        Ik ga beginnen met al de massacontacten op te sporen en deze grondig te reinigen en ook even proberen om de sirene los te koppelen.
        Ik hou jullie op de hoogte.

Eveneens welkom, wat zijn we toch charmante jongens 😀

Heb enige jaren dergelijke spullen gemonteerd, dus toch even ervaring.

1. Massa punt nazien, zowel module als sirene indien niet gemeenschappelijk.
          2. 12.3 V lijkt me te laag. Batterij in rust moet makkelijk 13 V hebben. Als de auto vlot start anderzijds zal ze wel goed zijn?
          3. Meeste alarmen hebben een fout code. Na het in alarm gaan en afzetten is de led niet volledige uit, en blijft het 1 of of 3 …. keer knipperen. In de handleiding stemt dit overeen met een reden van alarm.
          4. Vele boosdoeners zijn de zelf bijgeplaatste massacontacten thv motorkap of koffer. Opkuisen en inspuiten of gewoon vervangen door nieuw.

Ook welkom hier PaulM .
            Wij vinden het hier zo netjes dat nieuwelingen op het forum zich eerst eventjes voorstellen in het daarvoor bestemde rubriekje , alvorens hun vragen hier af te vuren .

Tof probleem…..en btw. welkom hier 😀

Uw accuspanning lijkt mij niet zozeer het probleem, maar ik zou toch even nakijken of je nergens massacontact hebt op 1 van de deur/koffer detectoren.

Normaal gezien zit er ook een noodbatterij in de sirene zelf die door de jaren heen kapot gaat. Sommige systemen geven hierop ook een alarm. Haal even de massa los van de accu wanneer uw alarm op staat, bij mij gaat dan het alarm af via de noodbatterij in de sirene. Als die stil of anders van geluid klinkt is de batterij in de sirene versleten.
              Daar zou ik mee beginnen 😉

Geert.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.