alarm wapent als ik ga tanken

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman alarm wapent als ik ga tanken

• Maker
    Discussie

• 123

2007 Cayman
      674 Preparation for Vehicle tracking
      678 Alarm system connection
      679 Restart inhibitor

Alarm werkt prima, activeerd of deactiveerd netjes met de afstands bediening.

Maar als ik ergens aankom, bv tanken, of thuis in de garage zet.
      Ik haal sleutel uit het contact, en stap uit, doe mijn deur dicht.

Als ik een aantal minuten later terug in stap, gaat het alarm meteen af.
      Dus het deur slot is gewoon open, ik trek aan het handvat en wieuwwieuwwieuwwieuwwieuwwieuw
      tot ik op know 1 van mijn afstands bediening druk

Beetje irritant, ik zou eigenlijk verwachten dat het alarm enkel wapent als ik de centrale vergrendeling doe sluiten.
      Als ik de handleiding lees lijkt het ook daarop, ik vind dus niets terug dat uitlegt hoe het alarm dan wel zou wapenen met de deursloten open.

Is dit standaard gedrag?
      is het instelbaar?

2e vraag , die preparation for vehicle tracking, weet er iemand hoe dat in zijn werk gaat? is dat de moeite waard? of duur abbonement nodig ?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • 123

Hmm, ik vind het alles behalve logisch, de handleiding zegt er ook niets over.
        enkel dat als je de auto sluit, het alarm aan gaat.

maar ik heb engelse handleiding, misschien is daar ergens een soort lost in translation en bedoelen ze deur sluiten ipv op slot doen.. Dan zou het wel kunnen kloppen.

Ze zeggen er iets van 2 keer je deur snel sluiten en dan zou het volumetrisch alarm niet aanslaan.

Ik dacht al dat die tracking zoiets duur en niet al te handig zou zijn..

thx voor de suggesties !

0

Bij een 991 is dit normaal gedrag. Weet niet of het voor een 2007 ook normaal is.
          Bij tanken ofwel de deur net niet volledig dichtdoen, ofwel weer ontgrendelen alvorens in te stappen (ook al was hij niet vergrendeld). Ook al dikwijls met een rode kop gestaan trouwens 😳

Wat de “Preparation” precies inhoudt weet ik ook niet. Alleen, als je de tracking laat inbouwen ben je (dacht ik) een 1500 Euro lichter en je zit met een abo aan je been. Zelf kan je niks tracken of opvolgen, was (in mijn geval) bij één of andere Waalse firma waar je ook veel moeite moest doen om bij vragen aan een antwoord te geraken.

Denk dat er genoeg leuke, andere dingen op de markt zijn waar je zelf ook iets aan hebt qua opvolging. :salut:

0

Mijn 2008 cayman doet dat ook, mijn mini deed dat trouwens ook. Sleutel eruit en deuren dicht, dan zet hij zichzelf klaar na een paar minuten, in de veronderstelling dat je je deur bent vergeten te sluiten.
            Bij het tanken doe ik de deur dan ook maar half in het slot, tot na de eerste klik. Het alarm blijft dan uit.

Het is trouwens ook zo dat wanneer je alarm op staat, en je de deur met de sleutel in het slot opent (dus zonder op knoppen te drukken), dat je alarm dan ook afgaat als je je deur opentrekt. Het alarm wordt enkel uitgeschakeld met de afstandsbediening.
            Dit zorgt ervoor dat niemand je slot kan forceren, en ongemerkt de inhoud van je auto kan leeghalen. (Ook mijn andere auto’s doen dat.)

Bovendien, als je je auto een weekje laat staan, dan schakelt de receiver van je afstandsbediening zichzelf uit. Je kan dan enkel nog je deur openen met de sleutel in het slot, en ook dan gaat je alarm af. Bij het openen met de sleutel schakelt de receiver zich echter weer in, dus proberen aan te denken dat je na het opendraaien eerst nog eens je knopje indrukt, anders mag je dansen!

0
          3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.