Alcantara stuur terug als nieuw

Home Forum Porsche Talk Alcantara stuur terug als nieuw

• Maker
    Discussie
  • Toen ik mijn Cayman kocht zag het alcantara stuur er redelijk belabberd uit. Mijn vrouw merkte droogjes op “kan je dit niet vervangen door een gewoon zwart leren stuur”.

Na een reeks YouTube filmpjes te bekijken heb ik het meest eenvoudige eerst geprobeerd en het resultaat was verbluffend.
    Je hebt enkel een microvezeldoek, een emmertje met heet water + een goeie scheut Dreft afwasmiddel en een “daim” schoenpoetsborsteltje nodig (heeft elke vrouw wel ergens in huis).

Met de uitgewrongen doek knijp, wrijf en wring je rond het stuur, regelmatig uitspoelen. Al vlug zul je merken dat de blinkende plekken verdwijnen.
    Hierna heb ik met het borsteltje de haartjes van de alcantara verder los gemaakt. De rubberen topjes waren voldoende om alles terug fluffy te krijgen. De pluisjes die vrijkomen verdwijnen na enkele ritten of zou je met een stofzuiger kunnen vervijderen.
    Volgende keer ga ik na het wassen het stuur proberen droog te knijpen met een handdoek voor het borsteltje te gebruiken want ik had de volgende dag nog een nat stuur…
    Resultaat na een half uurtje werk: een zacht proper stuur dat er terug als nieuw uitziet! Good job.
    De vrouw durft er nu aankomen zonder handschoenen :happydance:

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Mooi werk inderdaad.
      Zelf ook op deze manier stuur gereinigd en geborsteld. Eenvoudig en doeltreffend.

Mooi werk!!

Maar wat bedoel DST? Top Tip? Dat het er weer zo netjes uitziet, ofdat zijn vrouw er niet meer aan komt?

ziet er inderdaad weer netjes uit :up: :up:

Top tip :up:

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.