Alcantara zetels: ervaring?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Alcantara zetels: ervaring?

• Maker
    Discussie

• Gert
    Deelnemer

Vraagje voor de GTS en andere alcantara rijders onder jullie.
      Wat is het voordeel van alcantara en wat zijn de nadelen? De ene zegt dat ze “vlekgevoelig” zijn de andere zegt dat het niet erger is dan leder.
      Wat doe joe tink?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Alcantara is en blijft stof, maar perfect te onderhouden met de juiste producten.
        Let wel, Alcantara is een merknaam die soms verkeerd gebruikt wordt als algemene verwijzing naar dat soort stof…
        Nu vermoed ik wel dat Porsche zich daar niet aan zal laten vangen…

De Alcantara “clonen” hebben veel meer last van vlekken en het “opwollen”.

Ik heb in de spyder ook alcantara gehad, was super. Het glijdt ook niet zoals leder. Mijn Macan heeft ook het GTS pakket met alcantara en ik raad het alleen maar aan! Blijft koel, heb nooit problemen gehad met vlekken en slijtage? Ne maat van mij heeft dat in zijne A6 AR en nooit problemen gehad zelfs na veel km. De greep van de deur in alcantara ga je wel wat moeten onderhouden omdat dit veel vastgepakt wordt en daardoor sneller vervuilt. Er bestaan trouwens specifieke cleaners die het materiaal niet aantasten. Ik heb Alcantara Cleaner van Swisswax. Werkt perfect
          Ik kan zelfs zeggen dat in mijn GTS het leder van de zijwangen het meer te verduren krijgt dan de alcantara. Bij daily’s heb ik altijd dat probleem gehad dat het leer daar begint te slijten, zowel bij BMW als Volvo. Kijken hoelang het leer van Porsche volhoudt… :popcorn:
          Alcantara? :up:

Ik heb ook alcantara in mijn elise gehad en zat heel aangenaam en werd idd niet zo warm als leder. Ook niet koud als je erin stapt in de winter (waar ik geen last van heb :coolness: )
            Onderhoud, is wel fragieler als leder maar kan je behandelen en impregneren zodat zweet etc geen vlekken maakt. Moet je vaker doen als bij leder. Ik zou eerder voor de binnenkant in alcantara gaan als leder.

Het was een bektang! Bedankt om dit weer boven te halen…..

Edit: :bounce: kniptang :bounce:

Heb alcantara in de spyders
                Wordt niet zo snel warm, zit veel beter en nog geen plekken noch scheuren :up:
                In cabrio dus zeker aanrader

ps: dat met de schroevendraaier heb ik nog niet geprobeerd :mrgreen:

Gert , voor mijn nieuw speeltje werd mij ook aangeraden om leder te nemen niet enkel om vlekken maar voor de slijtage na enkele jaren gebruik . :drink:

Gert, ik was onlangs bij de bekleder van leer, en er was iemand die ook graag een interieur had in alcantara, de bekleder zei ik doe het we in alcantaral, maar !! het is slecht/moeilijk te onderhouden en geeft nogal snel vlekken die er moeilijk of niet it gaan…. 😕
                    Hij had er dus slechte ervaringen mee… :coolness:
                    T’is maar wat ik opgevangen heb daar… just my 2 ….. euries 😀

Nope. Zonnecrème, zweet, stof, stuifmeel…..die laatste in combinatie met bvb zweet.
                      Verkleuring?

Vlekgevoelig… (Mc Donalds of wat bedoel je???) :popcorn:

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.