algemene P rijder vraag.

Home Forum Zeverhoekje algemene P rijder vraag.

• Maker
    Discussie
  • Kijk, het zal misschien wel allemaal heel erg kinderachtig lijken maar ik vraag me weleens af hoeveel een gemiddelde Porsche rijder zou verdienen netto…
    Het zal natuurlijk wel afhangen van iemand die er echt al zijn geld in steekt en welk model ze kopen (bv een Boxster of een Panamera turbo).. Maar een gemiddelde Porsche rijder die niet in een kartonnen doos leeft om zijn Porsche te kunnen betalen.

Haha, ik hoop dat ik hier een idee kan van krijgen en jullie mij hier niet gaan uitlachen :p

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
    • XXXXXX € ?
      dit jaar het vakantiegeld gebruiken om een porsche te kopen. :happy:
      iedereen kan een porsche kopen maar je moet tevreden zijn met het model dat je kunt betalen.
      er zijn mensen die een pak geld uitgeven aan een dagelijkse wagen en betalen hun blauw aan de financiering zodat er geen :censored: meer afkan van hun inkomen.
      heb je geen schrik om je handen vuil te maken en werk net zo hard als wij dat vroeger moesten doen ipv playstation enz… dan kun je vlugger dan je denkt een p kopen.
      ik heb ook een exvrouw, 4 kids maar ben zelf een oldtimer aan het worden maar heb er een gekocht uit liefde voor het merk!
      en had ik alles vroeger geweten dan had ik er al één of meerdere jaren gelden gekocht en moest ik nu niet meer gaan werken :happydance:

Besides, in een bankrekening kun je niet lekker sturen … :relaxman:

Tuurlijk handig om wat knaken achter de hand te hebben om een knappe aan te schaffen, maar daarnaast indeed passie en prioriteit van maken. Ik zeg altijd, een mooie luchtgekoelde 911 is onbetaalbaar, en dan vooral het rijden, de ervaring van de grote motoren en het directe contact met de weg. En ‘s nachts voel je je piloot in je eigen vliegtuig, mooi man die klokjes in donker, het geronk door het openstaande achterluikje!! Ik bedoel maar, wat kost een gemiddelde vrouw, een paar kinderen, een hond, een boot,een wereldreis of een nieuwe keuken… :drink:

Paar maandjes terug onze bmw cabrio verkocht, we werken vanuit huis en hadden 4 auto’s, allemaal 6 cilinders van 2 lt to 4 lt (dolletjes, beetje overdreven misschien, maar rijdt zo lekker), 911, 2x bmw en een Jeep. Maar dat wagenpark (goed onderhouden) kostte per saldo (in mijn beleving dan) niet meer dan 1 aardige directieauto, die dan elke 3-5 jaar vervangen wordt voor een nieuwe of jonge 2e hands.

Ofwel, als je een goeie hebt, heb je er in mijn beleving per saldo minder kosten aan dan een gemiddelde burgerbaggerbak. Moet je wel een goeie hebben. Heb vanuit ervaringen van bevriende oud-911 rijders wel begrepen dat niet elke 911 halleluja is. Als je een gare koopt, kun je daar heel veel ellende mee ondervinden.

2 Dingen van belang met 911 rijden. Je moet de eventuele bekeuring zonder blikken of blozen kunnen schuiven. En als er wat stuk gaat, dan direct vervangen of auto in de wacht zetten tot je de reparatie ervoor over hebt. :salut:

Eigenlijk wel :think: :what:

[quote=”Funny” post=121277]alles heeft te maken met passie en prioriteiten stellen [/quote]
              Dat klopt!
              Ik heb bvb al quasi gans mijn leven bijverdiend, zowel in de horeca, als weekendwerk, overuren, etc… Nooit te vies om wat extra uren te kloppen.
              Toen ik dan niet aan het bijverdienen was was ik aan ‘t klussen, uiteindelijk een gokje genomen met een oud gebouw dat volgens iedereen rijk was voor de sloop en da’s tot nu toe mijn beste koop ooit die zichzelf afbetaalt.
              Tel daarbij het feit dat op reis gaan me niet veel zegt, optredens of pensenkermissen etc al zeker niet, daarbij het feit dat ik nooit getrouwd ben geweest noch moet opbrengen voor kinderen en je kan je een Porsche permitteren :first:

Toen ik 20 jaar was ging ik als garçon werken en ipv 100 Euro op te doen verdiende ik er 100, da’s 200 Euro in de kering, doe dat 1 dag per week 2 jaar aan een stuk en je kan een 996 of 964 kopen… 💡

En je wil *echt* niet weten wat ik het afgelopen jaar verdiend heb!! :popcorn: 😉

ik ben veel kwijtgeraakt aan fortis
                maar ben blij dat ik een oude porsche heb kunnen kopen
                voor erbij voor de lol.
                :drink:

:up:

:happydance: :happydance: :happydance:

PB

Een goede kok is zijn geld waard. :drink:

[quote=”PatrickB” post=121301]400.000 bruto/jaar, ja dan kan er misschien een 924 af, maar dan nog zal je budget krap zijn eerlijk gezegd.[/quote]

Je moet je niet afvragen wat een kok dan tegenwoordig verdient 😈

:happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

Zie mijn eerdere bericht. Kan echt wel voor veel minder. :sleep:

PB

400.000 bruto/jaar, ja dan kan er misschien een 924 af, maar dan nog zal je budget krap zijn eerlijk gezegd.

Je bent nu bezig over die oude Porsche he uit het andere topic he, als ik het goed heb ? :p

Te snel je vader verdient XXXXXX euro ,X nieuwe boxsters per jaar ,en er kan geen Porsche af voor jou ?Bekijk het als een investering ,zelf al ben je nog te jong een Porsche is een goede belegging .

haha ik weet het maar hij verdiend vanaf volgend jaar ongeveer XXXXXX BRUTO

Maar mijn vraag was dus hoeveel iemand zou hebben die dat dan wel kan :p

PB

XXXXXXX op jaarbasis, daar kan je geen P van onderhouden. 🙄

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.